Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3005489
Hallo allemaal mijn naam is Sandy ben 43 jaar en kom uit Hoorn. Ik heb al ruim 15 jaar dobermanns. Mijn dober Joy kreeg met 14 maanden ( juli 2013) ontstekingen in der oksel. Hiervoor kreeg zij een prik wat de jeuk deed afnemen maar niet de ontstekingen. Hierna een ab kuur voor 6 weken en toen waren de huidontstekingen weg. Helaas na de kuur keerde ze terug en zijn wij op eigen verzoek naar het mcd in amsterdam gegaan. Hier hebben ze getest op schimmel,s mijten het hele pakket maar niets van dit alles. Toen moesten wij 6 weken elimineren met geit. Helaas had joy al veel vlees mixen gehad en dus waren er nog weinig nieuwe eiwit opties. Helaas gaf dit niet het gewenste resultaat en hebben wij een bloedtest laten afnemen, hierna een huidtest en zijn der twee huid biopten weggehaald. We kregen de uitslag erfelijke atopie. Joy is allergisch voor: meelmijt, hooimijt, farinamijt, copramijt ander honden, katten konijnen, cavia's en maisplanten. Hierna zijn wij gestart met de desensibilisatie kuur maar na 8 maanden nog steeds niet het gewenste effect. Joy is al die tijd wel zonder medicijnen geweest en hielden wij haar onder controle met probiotica en efavet. Toen wij mochten stoppen het desensibiliseren kwam dat gelijk met de jaarlijkse enting. Hierna heeft zij een hele heftige reactie gehad met extreme jeuk en bulten en heeft ze zich open gekrabd. Nu is dus de vraag heeft het desensibiliseren toch wel wat gedaan maar niet optimaal ? of heeft ze gereageerd op der injectie.  Hierna ging het bergafwaarts. Op de dag van de enting moesten wij starten met atopica, de volgende dag na de heftige reactie kreeg zij een shot prednison, een ab kuur, prednison pillen en moesten wij verder met de atopica. Mijn hond werd mager, lag te trillen en het voelde allemaal niet goed. Ondanks al deze medicijnen bleven de huidontstekingen gewoon doorgaan. Volgens mijn dierenarts moest zij terug komen over vier weken om de ziekte van weil te boosteren, dit heb ik gevoel matig niet gedaan. De ab kuur en de prednison zijn nu klaar en sinds twee dagen mogen wij ook stoppen met de atopica van de dermatoloog, dit had na 6 weken effect moeten hebben. Nu zonder alle medicijnen is het beeld nog steeds hetzelfde. Jeuk is matig maar de ontstekingen blijven ontstaan. Wel is ze weer op gewicht en vrolijk en ligt ze niet meer zo te trillen. Na overleg met de dermatoloog gaan wij nu 6 weken elimineren met eend omdat ze toch naast de omgeving allergie voedsel verdenken.  In de jaarlijkse enting zit rund eiwit dus ze vermoeden dat er twee zaken door elkaar spelen en wij haar daarom zo slecht onder controle krijgen. Al met al zijn wij nu 16 maanden verder en nog niets opgeschoten. Met joy wilde wij pups dit gaat niet door ivm de erfelijke factor. Op de shows haalde zij uitmuntende beoordelingen en al twee maal het cac. Niet het belangrijkste uiteraard maar wel zuur en het heeft toch een acceptatie proces nodig. Het enige wat ik nu wens is dat wij een weg vinden om het voor haar dragelijk te maken der rest van der leven. Als wij regulier uitbehandeld zijn overwegen wij nog naar een holistisch arts te gaan. Ik ben opzoek naar mensen die zich herkennen in mijn verhaal. Vooral de steeds terugkerende ontstekingen van de haarzakjes vooral aan beide flanken, nek en hoofd. Ook der dijbenen en soms der oksel. Het is een heel verhaal geworden en alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties. Mvg Sandy
Door tt-tjes
#3005498
Welkom op barfplaats.

Jeetje wat een verhaal. En wat een .... van een DA. Hoe kun je een hond enten terwijl ze zo veel problemen heeft en dan nog de berg medicijnen er in proppen. Ik denk dat de desensibilisatie wel iets gedaan heeft maar misschien had je wat langer door moeten gaan. En wat bereikt was dat meteen teniet us gedaan door de enting.
Ik zou idd een hollistisch DA zoeken want met reguliere medicatie kom je blijkbaar ook nergens.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3005687
Heftig idd..


hier ook gevoelige hond vwb eten en voeding, maar inmiddels er ook achter dat entingen buiten het feit om dat ze bv rund bevatten, ernaast ook heel veel schade kunnen doen aan gevoelige honden...

Mijn hond had eerst erge atopie (hotspots ed), wat met vers over ging, maar erna kreeg hij last van maag/darmklachten en weer beginnende jeuk. ik heb hem laten testen met bioresonantie (reguliere DA die daarnaast BR doet) en ben erg blij met de uitslag. Lijkt nl beter te gaan nu ik de dingen waarvoor hij volgens test overgevoelig was niet meer geef..Daarbij krijgt hij overigens ook dingen om weerstand op te krikken, want zij geeft aan dat meerendeel van problemen ook komen door problemen met weerstand (allerlei inentingen, verkeerde voeding, medicatie, stress). Voor mij trouwens ook herkenbaar..toen ik hem net kreeg had hij extreem veel last maar was hij ook heel erg uit balans qua karakter...nu, 4 jaar later, is het een veel rustigere hond geworden, maar blijkbaar nog wel gevoelig.DAarom denk ik dat hier de hele heftige klachten wel verminderd zijn, maar na periode van metacam en nieuwe voeding (rund) weer verergerd zijn.

Hopelijk vind je idd een goede DA en sterkte met je hond!
Door Gittje
#3005706
Hemeltergend dat er op korte termijn zo weinig kan gedaan worden hé  :(

Je verhaal heeft mij alvast alweer iets bijgebracht: dat in entingen rund verwerkt zit. Wist ik niet. Ga jij nog door met het jaarlijks enten van je hond?

Ik heb ook al zitten twijfelen om naar een holistische DA te gaan, al was het maar om een andere invalshoek te krijgen op het probleem. Aan de andere kant vrees ik dat weinig te doen valt tegen een zwaar allergische hond  :-\

Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3005773
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik niet meer ga enten maar haar ga laten titteren.  In de entstof zitten dus eiwitten maar dat hoeft niet alleen rund te zijn, dat verschilt per enting maar er zit dus dierlijk eiwit in en als je hond dus allergisch is voor een bepaald eiwit kan dat elke keer trigger. En uiteraard geloof ik dat er nog meer schadelijke stoffen inzitten. Over bioresonantie heb ik ook het een en ander gehoord en staat ook nog op mijn lijst things to do. Ik probeer positief te blijven en er zijn nog genoeg alternatieve behandel methodes dus zolang wij niet uitbehandeld zijn is er hoop. Het enige wat voor Joy goed werkt is zwemmen in de zee, daarna wel thuis afspoelen en na wassen met sebomild. Ik las op een site in America dat ze de honden na het wassen afspoelen met 3/4 water en 1/4 witte azijn. Iemand hier bekend mee ? Ook adviseren ze daar om je hond na elke wandeling af te vegen met hypoallergenen baby doekjes om zo de allergenen die buiten opgelopen zijn er af te vegen. Dit proberen wij nu een week en ben heel benieuwd of het iets doet. Ik hoop op meer reacties, herkenning en misschien wel de gouden tip maar die is er volgens mij niet. Ik houd jullie op de hoogte van onze vorderingen en ervaringen. Groetjes Sandy & Joy
Gebruikersavatar
Door doranto
#3005776
Ik doe mijn atopische hond regelmatig met de stofzuiger af. Ik heb het idee dat dat ook wat helpt.
In ieder geval vindt hij het héérlijk  ;D
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3006013
dat is ook een optie hahh helaas is Joy geen fan van de stofzuiger  ;) maar ik ben wel heel erg benieuwd naar jullie bevindingen, wordt het bijvoorbeeld erger met de jaren of krijg je het beter onder controle ? ik heb zelf het idee dat je steeds meer gaat zien wat wel en niet werkt en goed voor je hond is en er op een geven moment wel een pad in vind zeg maar.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3006132
Azijn werkt oa goed tegen jeuk, misschien is dat de reden van het wassen? En daarnaast natuurlijk ook erg zuur, antibacterieel en zoveel andere dignen...daarbij gaat de vacht ervan glanzen en spoel je de laatste zeepresten ermee uit...ik gebruik het zelf ook na haar wassen, maar dan heb ik de azijn wel in vlierbloesem laten trekken zodat het wat lekkerder ruikt:)
Door ellenned
#3006155
Hier ook een allergische hond. Wij zijn onder behandeling van een holistisch arts ( Leida Visée), en zijn pas 6 weken bezig dus ik kan je er nog niet heel veel over vertellen. Maar echt, niet enten!!!! Dat kan dat lijf nu ( en misschien ook in de toekomst) helemaal niet aan, dat is een te zware belasting voor zo n ziek lijf.
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3006531
ellenned schreef: Hier ook een allergische hond. Wij zijn onder behandeling van een holistisch arts ( Leida Visée), en zijn pas 6 weken bezig dus ik kan je er nog niet heel veel over vertellen. Maar echt, niet enten!!!! Dat kan dat lijf nu ( en misschien ook in de toekomst) helemaal niet aan, dat is een te zware belasting voor zo n ziek lijf.
Bedankt en houd me op de hoogte van de ontwikkelingen als je wilt, ben heel benieuwd
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3006534
Papalou schreef: Azijn werkt oa goed tegen jeuk, misschien is dat de reden van het wassen? En daarnaast natuurlijk ook erg zuur, antibacterieel en zoveel andere dignen...daarbij gaat de vacht ervan glanzen en spoel je de laatste zeepresten ermee uit...ik gebruik het zelf ook na haar wassen, maar dan heb ik de azijn wel in vlierbloesem laten trekken zodat het wat lekkerder ruikt:)
Bedankt voor je reactie. Kan je mij ook vertellen hoe je dat maakt. Dus hoeveel azijn en welk merk en hoeveel water ed. Ik wil dit namelijk gaan proberen nadat wij haar gewassen hebben. Het idee van de laatste zeepresten wegspoelen vind ik wel wat en ook de antibacterieel werking is erg welkom.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3006699
Het enige wat voor Joy goed werkt is zwemmen in de zee, daarna wel thuis afspoelen en na wassen met sebomild. Ik las op een site in America dat ze de honden na het wassen afspoelen met 3/4 water en 1/4 witte azijn. Iemand hier bekend mee ?

we gingen met Radja 1 x per jaar naar Spanje,camping direct aan zee,dus iedere dag zwemmen in zee! Radja had daardoor 3 weken lang totaal geen jeuk! Ook een week na thuiskomt nog niet! We gingen daarom ook weleens naar de noordzee,maar dat was maar een paar x per jaar. Daarom,omdat zeewater echt leek te helpen,gaven we haar ook met enige regelmaat een dodezeezout bad! Gewoon in ons ligbad,lauwwarm water,laten liggen en rug gewoon met maatbeker constant overgieten! Heerlijk en het hielp,paar dagen tot een week jeukvrij! Geen ligbad,een opblaasbaarbadje in de badkamer kan ook.
En wij spoten haar ook vaak met een plantenspuit een oplossing van 1/2 water en 1/2 biologische appelazijn,ook dat hielp tegen de jeuk,niet zolang als zeewater
Door Gittje
#3007252
Sandy, in een ander topic vermeldde je:
Smeugie schreef:Ik heb ook goede ervaringen met evafet maar moest daarmee stoppen omdat omega 6 juist ontstekingen zou uitlokken maar ik ga het weer bestellen want deed het daar echt goed op.
Net gelezen op http://www.hellamentjox.nl/level3pages. ... geid=16272 dat de samenstelling van Evafet is veranderd, en het beter zou zijn om Efaskin te gebruiken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3007290
Ik zit even mee te lezen. Volgens Hella Mentjox zou GLA een belangrijke rol spelen in de preventie van klachten door Atopie. GLA zit in Teunisbloemolie maar in een nog veel hoger percentage zit dit in Bernagie-olie (meer dan het dubbele!). Voor huidproblemen zou Bernagie olie daarom de meer aangewezen olie zijn.
Zie ook: http://blog.pasioingredients.com/index. ... 6-vetzuren.
Misschien dat een supplementatie met Bernagie-olie (Borage) nog zinvoller is?
Gebruikersavatar
Door Smeugie
#3007294
Bedankt voor de reacties. Ik heb laatst van een voedingsdeskundige gehoord dat een te veel aan omega 6 juist weer ontstekingen uitlokt. Het gaat om de juiste verhouding tussen omega 3 en omega 6. Soms zie je door de bomen het bos niet meer !! Momenteel is ze medicatie vrij ! krijg ze twee maal per dag der vlees eend en konijn. Ik geef L Glutaime voor de darmwand, probiotica en in de avond krijgt ze nu bieten/wortel korrels door haar voer van Olweo. Ik kreeg deze tip van een dobermann fokker die al een tijdje meedraait. Ook adviseerde hij Propolistinctuur, dit ga ik van de week bestellen. Ik wil het een kans geven, ik heb nu 16 maanden het regulieren pad gevolgd zonder succes dus nu ga ik mijn eigen gevoel volgen. Dode zee zout is denk ik te vinden bij bv de tuinen ? bedankt voor de tips. Gr Sandy & Joy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door