Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#3005616
Geven jullie dat als "bevleesd bot" dus aangevuld met spiervlees en orgaan (van willekeurig welk dier) of geven jullie dat als extraatje ..? Of...??

Ik had bedacht om het als "bevleesd bot" te geven.. maar is dat een goed idee? DAt ik er dus zelf orgaan en spiervlees bij doe en het dus eignelijk zie als variatie op kipkarkas oid....

Suzanne
Door Tamara
#3005622
Ik geef 1 dag alleen zalm.
S'ochtends geef ik een zalmhoofd en s'avonds een zalmlijf met staart.
Ik geef ook een groentemix hierbij. 

Een zalmlijf reken ik als bot met vlees.
Laatst gewijzigd door Tamara op di 14 okt 2014, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3005713
Als je naast een zalmlijf ook nog orgaan gaat voeren krijg je geheid diarree. Het is allemaal al vettig genoeg.

Ik voer 1 dag alleen maar zalm, evt met wat extra groente. Zelfs geen kokosvet op die dag, want dan kan ik eruit s nachts. Ik reken zalmlijven ook als bot met vlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#3006101
Ik geef zalmlijf dus als spiervlees, bij een zalmkop die ik als vleesbot reken. En daar gaat geen orgaanvlees meer bij want dan loopt het hun dun door de broek.
Er zitten natuurlijk nog botjes in het zalmlijf (graten, werveltjes) maar die zijn erg zacht, en ik vind ze een welkome aanvulling op het naar mijn idee weinige bot dat in de kop zit naast de vele zachte en weke delen.
Zou ik zalmgraat als vleesbot geven, met daarnaast spiervlees en/of orgaanvlees, dan heb ik drie honden aan de racepoep.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3006249
Ik geef geen lijven meer omdat dat (met name bij Daan) veel te witte/droge ontlasting geeft, terwijl hij er met zalmkoppen veel minder last van heeft (wel iets droger dan ander vleesbot, maar wel goed te doen)

Als ik dus een zalmlijf wil geven, dan moet er bij Daan echt orgaan bij om de ontlasting wat smeuïger te maken !!
Gebruikersavatar
Door pike
#3006308
Monique77 schreef: Ik geef geen lijven meer omdat dat (met name bij Daan) veel te witte/droge ontlasting geeft, terwijl hij er met zalmkoppen veel minder last van heeft (wel iets droger dan ander vleesbot, maar wel goed te doen)

Als ik dus een zalmlijf wil geven, dan moet er bij Daan echt orgaan bij om de ontlasting wat smeuïger te maken !!
En zit er dan nog wel voldoende visvlees aan? Aangezien ik drie honden heb die van alleen een zalmlijf dun poepen, laat staan als ik daar ook nog orgaan bij geef, kan ik mij dat maar heel moeilijk voorstellen.
Door Simone V
#3006545
Ik geef zalmlijf als extraatje.
Ik verpak die lijfjes per portie van ongeveer 100 of 150 gram en dat krijgt ze dan 2x per week. Meestal geef ik het als ze haar pens/orgaandag heeft en dat levert hier geen problemen op.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3006588
pike schreef: Ik geef zalmlijf dus als spiervlees, bij een zalmkop die ik als vleesbot reken. En daar gaat geen orgaanvlees meer bij want dan loopt het hun dun door de broek.
Er zitten natuurlijk nog botjes in het zalmlijf (graten, werveltjes) maar die zijn erg zacht, en ik vind ze een welkome aanvulling op het naar mijn idee weinige bot dat in de kop zit naast de vele zachte en weke delen.
Zou ik zalmgraat als vleesbot geven, met daarnaast spiervlees en/of orgaanvlees, dan heb ik drie honden aan de racepoep.
Dat is niet mijn ervaring. Ik kan in onze vleesmolen konijnkk, kipkk, parelhoenkk, eendennekken ed prima malen, maar zalmlijf vond de machine toch echt heel erg niet leuk. Oscar had ook prima ontlasting op een zalmlijf en daarbij normale portie spiervlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#3006645
Kaela schreef: Dat is niet mijn ervaring. Ik kan in onze vleesmolen konijnkk, kipkk, parelhoenkk, eendennekken ed prima malen, maar zalmlijf vond de machine toch echt heel erg niet leuk. Oscar had ook prima ontlasting op een zalmlijf en daarbij normale portie spiervlees.
Ik heb nooit geprobeerd ze te malen. Ik weet alleen hoe de spijsvertering van mijn honden er mee omgaat. Vandaar dat het mij verbaast. Maar goed, niet alle honden zijn hetzelfde natuurlijk. En misschien zijn sommige zaken wel rasgebonden (?)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3006782
pike schreef: Ik heb nooit geprobeerd ze te malen. Ik weet alleen hoe de spijsvertering van mijn honden er mee omgaat. Vandaar dat het mij verbaast. Maar goed, niet alle honden zijn hetzelfde natuurlijk. En misschien zijn sommige zaken wel rasgebonden (?)
Het kan natuurlijk ook aan de zalmlijven liggen. Net zoals 6 weken oude plofkip qua hardheid niet te vergelijken is met 12 weken oude biologische kip. Ik weet alleen dat ons masjientje zuchte en kreunde en piepte en kraakte  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door winni
#3006926
Kaela schreef: Het kan natuurlijk ook aan de zalmlijven liggen. Net zoals 6 weken oude plofkip qua hardheid niet te vergelijken is met 12 weken oude biologische kip. Ik weet alleen dat ons masjientje zuchte en kreunde en piepte en kraakte  :biggrin2:
Ziva krijgt al heel lang zalmlijf als vleesbot en haar ontlasting hierbij is ook witter dan gewoon vleesbot. Als ik er geen spier en orgaan bij zou geven zou ze waarschijnlijk wat meer moeite moeten doen om te poepen. Die 'gekweekte' zalmen zullen toch allemaal wel rond dezelfde leeftijd liggen denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door