Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#300510
Even snel een vraagje. Sinds bijna 2 uur heb ik een kotsende pup. Al het vlees is er al uit, maar nu is het dus vocht en slijm.
Hij is 5 weken, mag hij Okugest? En hoe vaak en hoe veel?
Hij heeft 38.3
Hij is de enige van het nest en was al wat rustig vandaag!
Als dit te lang duurt bel ik de da, maar weet iemand het antwoord?
Door Lizzy
#300514
ine schreef: Even snel een vraagje. Sinds bijna 2 uur heb ik een kotsende pup. Al het vlees is er al uit, maar nu is het dus vocht en slijm.
Hij is 5 weken, mag hij Okugest? En hoe vaak en hoe veel?
Hij heeft 38.3
Hij is de enige van het nest en was al wat rustig vandaag!
Als dit te lang duurt bel ik de da, maar weet iemand het antwoord?
Oei! Balen zeg. Ja, je mag hem wel Okugest geven hoor. Ik zou zelf maximaal 6 keer (per dag) een half tabletje geven. Tussen twee lepels fijnwrijven Ine, dan kun je het makkelijk in het bekkie mikken. Succes!
Door Ine
#300517
Lizzy schreef: Oei! Balen zeg. Ja, je mag hem wel Okugest geven hoor. Ik zou zelf maximaal 6 keer (per dag) een half tabletje geven. Tussen twee lepels fijnwrijven Ine, dan kun je het makkelijk in het bekkie mikken. Succes!
Dank voor je snelle reactie!!! :-*
Door Ine
#300566
Hij heeft al een half uur niet gekotst!! ::)
Wat een rot gezicht is dat, zo'n klein lijfje, wat alles er uitgooit!
Ik heb hem nu even weer in de kist gelegd, maar heb goed zicht op hem vanaf hier. Even broer en zussen van z'n lijf houden.
Door Truus
#300573
ine schreef: Hij heeft al een half uur niet gekotst!! ::)
Wat een rot gezicht is dat, zo'n klein lijfje, wat alles er uitgooit!
Ik heb hem nu even weer in de kist gelegd, maar heb goed zicht op hem vanaf hier. Even broer en zussen van z'n lijf houden.
Ach wat zielig :-\. Hoop dat het nu over is. Hou maar lekker warm. Is de pup echt ziekjes?
Door Ine
#300582
Truus schreef: Ach wat zielig :-\. Hoop dat het nu over is. Hou maar lekker warm. Is de pup echt ziekjes?
Toevallig zei ik vanmiddag tegen Margreet, dat hij steeds alleen lag te slapen, terwijl alle pups kwamen, als ik riep.
Hij ligt nu rustig in de kist en blijft stil. Zolang er niets uit komt, vind ik het goed.
Ik geef hem vanavond ook geen vlees, hij doet het maar met wat mams hem geeft.
Als alles goed gaat, mag hij morgen weer wat eten, alleen, zodat hij het rustig aan kan doen.
Iemand een ander idee?

Lizzy, zal ik hem om de 2 uur een halfje geven, tot we gaan slapen? Morgen kijken we dan weer verder?
Door gonny
#300599
ine schreef: Toevallig zei ik vanmiddag tegen Margreet, dat hij steeds alleen lag te slapen, terwijl alle pups kwamen, als ik riep.
Hij ligt nu rustig in de kist en blijft stil. Zolang er niets uit komt, vind ik het goed.
Ik geef hem vanavond ook geen vlees, hij doet het maar met wat mams hem geeft.
Als alles goed gaat, mag hij morgen weer wat eten, alleen, zodat hij het rustig aan kan doen.
Iemand een ander idee?

Lizzy, zal ik hem om de 2 uur een halfje geven, tot we gaan slapen? Morgen kijken we dan weer verder?
eeeh ik ben Lizzy wel niet...maar dat iedere 2 uur een halfje lijkt mij goed!! ;)
Door Lizzy
#300644
ine schreef: Toevallig zei ik vanmiddag tegen Margreet, dat hij steeds alleen lag te slapen, terwijl alle pups kwamen, als ik riep.
Hij ligt nu rustig in de kist en blijft stil. Zolang er niets uit komt, vind ik het goed.
Ik geef hem vanavond ook geen vlees, hij doet het maar met wat mams hem geeft.
Als alles goed gaat, mag hij morgen weer wat eten, alleen, zodat hij het rustig aan kan doen.
Iemand een ander idee?

Lizzy, zal ik hem om de 2 uur een halfje geven, tot we gaan slapen? Morgen kijken we dan weer verder?
Ja Ine, ik denk dat dat een goed plan is. En desnoods om het uur een kwart tabletje. Ach gossie, arme knul...

Ik zou hem zeker geen eten geven zolang hij braakt. Een beetje vasten kan geen kwaad.
Door Ine
#300652
Lizzy schreef: Ja Ine, ik denk dat dat een goed plan is. En desnoods om het uur een kwart tabletje. Ach gossie, arme knul...

Ik zou hem zeker geen eten geven zolang hij braakt. Een beetje vasten kan geen kwaad.
Het is de zwaarste uit het nest!
Hij heeft na dat eerste halfje van 19.00 uur niet meer overgegeven. Maar vanavond geen eten voor hem, morgen weer een klein beetje. Alleen wat Lisa hem geeft, dat laat ik maar, anders moet ik hem steeds weggrissen, is ook niet bevorderlijk voor de rust.
Wat ben ik blij dat ik die okugest in huis heb, die behoort in de standaard uitrusting voor mens en dier!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door