Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MargaS
#3005396
Wie heeft ervaring met Methylcobalamine bij B12 tekort? Meestal wordt er cyanocobalamine gebruikt in injectievorm. Methylcobalamine neemt makkelijker op zegt men en kan via druppels of zuigtabletten worden ingenomen.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3005413
Ik lees wel even mee. Ik heb nu tabletten gekregen maar moet thuis even nakijken welke stof daar in zit. Als het niet goed genoeg aanslaat moet ik weer terug naar de internist om te onderzoeken wat er niet goed gaat bij opname van B12 en moet is wrs aan de injecties. Had me nog niet verdiept in deze 2 stoffen en of er verschil in zou zitten
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3005645
Sarah5 schreef: Ik lees wel even mee. Ik heb nu tabletten gekregen maar moet thuis even nakijken welke stof daar in zit. Als het niet goed genoeg aanslaat moet ik weer terug naar de internist om te onderzoeken wat er niet goed gaat bij opname van B12 en moet is wrs aan de injecties. Had me nog niet verdiept in deze 2 stoffen en of er verschil in zou zitten
Ben heel benieuwd naar de werkzame stof in jouw tabletten. Er wordt vaak gesteld dat je een tekort krijgt omdat je darmen cyanocobalamine niet opnemen. Ook in tabletvorm zou het dan slecht opgenomen worden. Maar wie weet zit er Methylcobalamine in?
Door sella
#3005661
Ik ben gestopt na jaren prikken met B 12 en gebruik nu al een jaar of 3 methylcobalamine van 5000 mcg en ik slik er ook nog een andere soort met een ander stofje bij in, die moet ik pakken en ben ik nu te moe voor.
Deze tabletten hebben veel verbeterd voor me. Ik heb dus van mijn 18e tot en met mijn 48e heel veel b12 injecties gehad. Maar nu ik de smelttabletten heb, voel ik me ipv stabiel en niet achteruitgaand naar veel beter, minder zenuw doofheid ect.
Ik wil morgen de linkjes opsnorren waar ik het koop, want in america is het echt stukken goedkoper dan in nl van hetzelfde merk.
Je moet allen een credit card hebben of een paypalrekening.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3005675
Ik weet wat je bedoelt met die andere tabletten. Heb er iets over gelezen. 5000mcg is wel een hele hoge dosering toch?
Zelf zit ik volgens de huisarts op het randje maar hij wil wel spuiten. Met wat weet ik niet, maar als het via tabletten kan is veel makkelijker.
Heb inmiddels druppels besteld met 200ug per druppel.
Ben zo nieuwsgierig naar ervaringen omdat ik op zoek ben voor iemand met een auto-immuunziekte die elke week een spuit krijgt met cyanocobalamine. Misschien is dit niet het juiste middel.
Door sella
#3005698
Ik moet dagelijks 2 keer daags 2 zuigtabletten doen, en dan 2 keer daags 1 tablet van die andere.
Nu is mijn b12 meetbaar, ik zit nog steeds niet in de normaalwaarden, maar ik zak niet meer.
Ik ben wel onder behandeling van een holistisch werkend endocrinoloog.
Door cairodyn
#3005701
Ik krijg 1 x per 2 maanden een injectie en dat bevalt prima. Ook 1 x per 2 maanden een capsule met vloeistof vitamine D
Door boskat
#3006081
Ik lees ook even mee,gebruik nu de Sanocore b12 tabletten standaardpakket,helpt wel ,maar kan beter ,volgende bestelling is het powerpakket,als deze tabletten op zijn
Laatst gewijzigd door boskat op do 16 okt 2014, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#3006085
boskat schreef: Ik lees ook even mee,gebruik nu de Sanocore b12 tabletten
Ik ook, de combi van adenosylcobalamine, methylcobolamine en foliumzuur van Sanocure, en mijn waardes waren na 6 weken gestegen van net boven de ondergrens tot mooi hoog. :)
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3006094
Sanyo schreef: Ik ook, de combi van adenosylcobalamine, methylcobolamine en foliumzuur van Sanocure, en mijn waardes waren na 6 weken gestegen van net boven de ondergrens tot mooi hoog. :)
Zijn dat smelttabletten?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3006219
MargaS schreef: Ben heel benieuwd naar de werkzame stof in jouw tabletten. Er wordt vaak gesteld dat je een tekort krijgt omdat je darmen cyanocobalamine niet opnemen. Ook in tabletvorm zou het dan slecht opgenomen worden. Maar wie weet zit er Methylcobalamine in?
In de tabletten die ik van de internist heb gekregen: cyanocobalamine 1000mcg
In de tabletten die ik zelf bij slik: ook cyan 1000 mcg (maar dat zuigtablet van Solgar)

Ik ga eens kijken voor die andere pillen
Door rosmin
#3006243
In principe zijn injecties altijd eerste keuze. Bij neurologische klachten altijd injecties.
Voor mensen met weinig klachten of een tekort door te weinig B12 in de voeding, kunnen smelttabletten prima IMHO,  en voor bijv ouderen die door maagzuurgebrek weinig B12 meer opnemen kan dit ook een optie zijn. (liefst na aanvulling voorraad met injecties). Of ter onderhoud nadat men klachtenvrij is.

meer info en merken op volgende link:
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ic.php?t=9
Door Eef+Stippels
#3006266
B12 is in de vorm van methylcobalamine en adenosylcobalamine het beste opneembaar, en dan het liefst in de vorm van een b-complex, want b-vitaminen worden het best samen opgenomen.
Je kunt dan ook nog kiezen voor spray of tabletten. Spray is een goede keuze als je maagproblemen hebt.
Ikzelf wissel tabletten en spray af, en ik wissel een whole food b-complex af met een synthetische b-complex.

Cyanocobalamine zou ik niet nemen, zover ik weet komt bij de opname daarvan een kleine hoeveelheid cyanide vrij.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3006515
Eef+doggies schreef: B12 is in de vorm van methylcobalamine en adenosylcobalamine het beste opneembaar, en dan het liefst in de vorm van een b-complex, want b-vitaminen worden het best samen opgenomen.
Je kunt dan ook nog kiezen voor spray of tabletten. Spray is een goede keuze als je maagproblemen hebt.
Ikzelf wissel tabletten en spray af, en ik wissel een whole food b-complex af met een synthetische b-complex.

Cyanocobalamine zou ik niet nemen, zover ik weet komt bij de opname daarvan een kleine hoeveelheid cyanide vrij.
Owh ja het rotte is dat het internist eerst wilde testen met pillen of mijn darmen het kunnen opnemen (dat had trouwens ook mijn voorkeur boven een scopie) maar ik moet maar snel weer terug om te kijken hoe het er nu voor staat en dan miss toch over op de injecties of verder kijken naar b-complex
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door