Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#3005538
In minder als 1 jaar tijd heb ik 4x afscheid moeten nemen van familie.. Vandaag ook weer.

Die plechtigheden heeft me aan het denken gezet. Ze waren 4x zo anders. Allemaal op hun eigen manier mooi.
Ik heb zelf niks op papier staan. Ben nog jong, maar niet onsterfelijk.
Hebben jullie wensen tbv jullie eigen uitvaart? En staat dit ergens vast? Waar dan? Of laten jullie alles beslissen aan de nabestaande.

Dus puur gericht op de uitvaart. Niet over erfenis beesies enz.
Misschien willen jullie ook wel vertrellen wat je wensen zijn.

Voor mij hoeven bijvoorbeeld de condoleances niet. Vreselijk vind ik dat. Maar als mijn  nabestaande het graag willen en er kracht/steun uit halen dan 'mag' dit uiteraard.
Laatst gewijzigd door Nadia op di 14 okt 2014, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3005548
Nee. Ik heb alleen gezegd dat ik in een potje ergens in het hokje van de kamer wil. Zo tussen de andere doden lijkt me niks.

En verder kan het me niet zo veel schelen en mogen ze het houden zoals degene om mij heen dat willen. Want dat maak ik toch niet meer mee. Als het ook maar een beetje gezellig wordt.


En ja, bovenstaande spreekt elkaar dus eigenlijk best wel tegen ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3005550
Ik heb met Eddie afgesproken dat mocht ik eerder gaan dan hij, hij mijn uitvaart naar zijn eigen idee mag regelen. Tenslotte moet hij verder leven en merk ik er niets meer van. Met 1 "eis": geen kijkers! Muziek mag hij ook zelf bepalen, met als enige voorwaarde My Way van Elvis Presley. Dan bepaalt ook hij wat er met de as gebeurt.

Ga ik als laatste dan zal het een hele sobere uitvaart worden, eigenlijk net als die van mijn moeder. Geen kijkers, geen aula, geen bloemen, het liefst in een kartonnen doos (dat kan, maar is op dit moment nog heel prijzig). Wat er dan met mijn as gebeurt moeten mijn dierbaren die dan nog leven maar zien.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3005552
Nadia schreef: Geen kijkers? Hoe bedoel je die? Niemand aanwezig?
Ik bedoel dat ik niet in een open kist wil liggen, rijen mensen (hahaha) die langslopen en zeggen: "Goh.... ze ziet er nog beter uit dan toen ze leefde!"....... Ik wil dus niet bekeken worden terwijl ik gestorven ben, met uitzondering uiteraard van mijn naasten.
#3005553
Nee, niet op papier maar mijn familie (als in: partner en kinderen) weten wel hoe ik er over denk. Ik heb genoeg begrafenissen/crematies meegemaakt om te weten hoe ik het niet wil.
En ik ben er ook heel duidelijk in: als jullie je er niet prettig bij voelen doe het dan vooral anders want ik merk er toch niks meer van. Klinkt een beetje cru, maar wie ben ik om over mijn graf heen mijn nabestaanden iets te laten doen wat ze eigenlijk niet willen.

En ja, hier dus ook tegenstrijdigheden.  ;)
Geen open kist, dat wil ik absoluut niet. En zo hoeft het condoleren in een rijtje en handje schudden voor mij ook niet, maar als daar wel behoefte aan is dan ga ik niet zeggen dat het moet. Ik weet al wel waar mijn urn geplaatst mag moet worden; dat is zo ongeveer het enige waar ik op dit moment heel duidelijk over ben. Voor de rest maakt het mij allemaal niet uit.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3005556
Het maakt mij allemaal niets uit, ik merk er zelf toch niets van. Wel kijkers, geen kijkers, open of dichte kist, oven of onder de grond, luxe dure uitvaart of armentarief, het zal me een worst wezen.
Desondanks kan het wel handig zijn iets vast te leggen (en een pot geld te regelen). Overlijdens halen vaak het slechtste in nabestaanden naar boven en als ik iets opschrijf, hoeven anderen er niet meer over te ruziën.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3005564
Ik wil gecremeerd worden, en ik ben donor en dat weten ze allemaal.

Verder geen bloemen behalve klein stukje op de kist..

Inplaats van bloemen dat geld voor een goed doel..

Bloemen bij een crematie heb je niet zo veel aan..

As mag verstrooit worden waar ze maar willen en waar het mag.

Ik hoef niet in een potje.



Tja verder geen speciale wensen..
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3005571
Ik heb niets op papier gezet. Ik neem aan dat ik gecremeerd word en mijn as mag op zo'n uitstrooi veldje liever niet in een urn. Maar als ze dat prettig vinden mag het ook wel in een urn dat vind ik eigenlijk niet zo belangrijk.  Verder weten mijn nabestaanden wel zo ongeveer de muziek die ik mooi vind dus als ze daar wat leuks uit kiezen vind ik dat allang goed.(zal wel iets van Skik en Ramses Shaffy worden) Misschien als je ziek wordt en weet dat je dood gaat dat het dan wel handig is om toch een paar tips op papier te zetten. Nou ja we zien wel tegen die tijd. Ik wil vooral dat mijn nabestaanden doen waar zij zich prettig bij voelen. 
#3005576
Alleen geen kijkers in mijn kist. Ik haat dat. Verder zal t me worst wezen. Muziek heb ik ook weinig kaas van gegeten. Dat weet ik niet.  Bloemen is wel leuk, anders is t zo kaal allemaal. Bloemen en planten gaan bij mij altijd dood dus hartstikke toepasselijk.
Maar ik heb er niks over vastgelegd. 
#3005579
Nee ik heb niets vastgelegd. Mijn familie  weet wat ik het belangrijkste vind maar verder zie ik een uitvaart meer als iets wat belangrijk  is voor nabestaanden  dus ze moeten  het vooral zo regelen dat ze er zelf met een  goed gevoel  op kunnen  terugkijken.
Door Martine-Tom
#3005582
YEp ik heb van alles op papier staan, waar mijn dieren heen gaan, wat ik globaal wil rond mijn uitvaart, ik ben donor, ik heb een euthenasieverklaring en ik heb iemand die als ik er niet meer ben voor mij de zaken regelt.

Ik wil geen traditionele uitvaart, maak er een feestje van, parkeer mij ergens in een hoek in een gesloten kist, en na het feestje mogen ze mij in de oven schuiven, ik wil niet in een potje ergens, ik wil ook niet op een veldje, ik wil aan de in een bloempot gestrooid worden waar een olijfboom uit gaat groeien, circle of life is dan weer compleet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door