Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3005190
Zowel mijn moeder als nu ook mijn oudste dochter hebben een steeds terugkerende blaasontsteking, bij mijn dochter is het zelfs geendigd in een nierbekkenontsteking .
Bij mijn moeder is het zo elke 2/3 maanden raak.
Er zijn al verschillende dingen geprobeerd, O.a : cranberry , selderij, AB div soorten, nu sinds kort kurkuma.
Nou is mijn dochter ook nog is allergies voor bepaalde AB, word ze misselijk, houd niks binnen, met die nierbekkenontsteking ook week in ziekenhuis gelegen.
Veel water drinken word ook al gedaan.
Weet iemand nog iets?
#3005192
Goed uitplassen, dus als je denkt klaar te zijn, even hurken (alsof je op zo'n frans toilet zit) en nog een keer proberen
van onderen alleen wassen met water
ondergoed controleren (niet knellend/strak)
Genoeg fruit voor de vitamine C
en veel drinken, maar dat deden ze al....
#3005195
Jaren geleden heb ik ook heel veel blaasontstekingen gehad en ook een keer nierbekkenontsteking. Ik ben uiteindelijk bij een goede homeopaat hier in de buurt beland en heb daarna geen blaasontsteking meer gehad. 

Als ik er nu voor zorg dat ik voldoende vocht (water/thee) binnen krijg (minimaal 1,5 liter per dag) dan heb ik geen last. Drink ik niet genoeg dan krijg ik na +/- een dag een branderig gevoel bij het uitplassen. Ga ik dan weer drinken dan gaat dit over doe ik dat niet dan denk ik wel dat het doorzet in een blaasontsteking maar zo ver laat ik het nooit komen...

Hoop dat je iets vind wat helpt! Heel beroerd als je vaak blaasontstekingen hebt en iets werkt  :-\
#3005203
Is er gecontroleerd op reflex naar de nieren? Zeker als je met een familiaal probleem zit, is dat het eerste waar ik aan denk.

Verder een combinatie van de bovenstaande tips: goed uitplassen, plas niet ophouden maar direct gaan als de aandrang er is, veel drinken (+ 1,5l), dagelijks minstens 1 groot glas ongezoet cranberrysap drinken, vaak citrusvruchten eten, katoenen ondergoed, intieme hygiëne enkel met water,...
#3005216
Denk dat het inderdaad ook goed is om te laten onderzoeken of de werking van blaas en nieren goed is of dat er misschien een familiare afwijking is...

Je kan heel veel proberen maar als er een medische oorzaak is dan blijven er klachten.
#3005243
klinkt misschien raar maar geen ondergoed dragen. is een paar weken terug nog in het nieuws geweest dat dat dat bijna altijd de reden is van blaasontsteking en schimmelinfecties.

Ik spreek uit ervaring na echt jarenlang dokteren en kuren en van alles en nog wat proberen, niets hielp.
En nu gaat het al jaren  O0 omdat ik een aantal jaren terug een paar jaar in een rolstoel heb gezeten en geen ondergoed mocht dragen vanwege smetplekken en het knellen in de liezen voor altijd verlost van die vervelende blaasontstekkingen en nierbekkenontstekking.

gr conny
#3005291
Dank jullie wel voor de tips ga het vanavond doorgeven
Uroloog zijn ze al geweest, maar zal het nog is zeggen, zeker bij mijn dochter in het ziekenhuis hebben ze alles nagekeken, oa blaas onderzoek ( was geen pretje!) en daar was geconstateerd dat zei een vernauwende plasbuis heeft, en "onschuldige" poliepjes in haar blaas
Oma moet dat onderzoek ook gaan doen vind ik maar ja  :-X
#3005297
Eens vragen of ze een scan van de blaas maken na het plassen.
Ik heb ook een nierbekkenontsteking gehad (wat een vreselijke pijn...) en daarvoor twee weken ziekenhuis gehad.
Uiteindelijk bleek dat de blaas zich niet goed leegde. De urine die achterbleef zorgde voor telkens terugkerende ontstekingen. Drie maanden medicatie en fysiotherapie en ik was er voorgoed van af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door