Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#3003900
Pas op met de griep. Ik heb er een ernstige pleuritis aan overgehouden, 14 dagen ziekenhuis en een vriend van mijn zoon is van een fitte 30 er nu een chronisch zieke, doordat het virus over is geslagen naar zijn hart. Nog 25 procent pompkracht over.
Door cj
#3004802
Mmmmm, ik was ook enorm tegen, totdat ik zoooooo ziek werd, echt niet normaal. Had dankzij de griep een mega keel-oor- en longontsteking. Ik lag de hele dag te snakken naar lucht (met zuurstofpomp)
Ben weken ziek geweest en een ziekenhuisopname was noodzakelijk geweest, als er geen artsen (kinderen) in de buurt waren geweest.
Heb lang getwijfeld over deze reactie, want vorig jaar schreef ik nog:" nooit meer"!
Het inenten heb ik ook mijn ideeën over. Heb zelf Medische biologie gestudeerd en weet het eea van deze vaccinaties af. Ja, we worden teveel ingeënt.
Ben er door het titeren alert op geraakt vanwege de honden.
Maar, ik heb kanker gehad als kind,(nu 52) dus overijverig veels te veel rommel gehad.
Daardoor is mijn weerstand nul.
Ik zou geen prik nemen als je "gewoon gezond bent", maar als je een ziekte hebt of een verlaagde weerstand zeker. Maar ook als je in de verzorging/geneeskunde werkt zou ik het wel doen. Het feit dat je een normaal virus overbrengt, die voor een ander dodelijk kan zijn, zou ik niet op mijn geweten willen hebben.
Ik weet dat ik nu controversieel ben, maar wil toch een tegengeluid brengen.
En ja ik rook,  1 pakje per week en drink 2 flessen wijn per week.
Mmmm, Ik zou nu graag tegengas willen hebben,want wat doen jullie?
Ik ben tig jaren gestopt met roken, maar heb het zo gemist. 
De wijn niet, maar die vind ik gewoon lekker.
Na 2 keer kanker heb ik gekozen voor kwaliteit van leven en niet meer voor kwantiteit.
Stom om weer te roken, weet ik ook. Stom om weer overstag te gaan, maar ik vind het lekker.
Het is mijn keuze en ik beperk ik tot 1 groot pakje per week
Door K&D
#3004825
Ik zie roken niet als kwaliteit, een wijntje mag best, net als een vette pusflap.  :biggrin2:
Daarbij kán het wel vaccineren voor risicogroepen het verschil uit maken tussen 'snotterig' en een stevige griep of erger. Maar zelfs mijn kerngezonde zoon met een simpele allergie krijgt een oproep. De huisarts kent hem niet, behalve op 'papier' (inmiddels digitaal :P) ...en af en toe een herhalingsreceptje uitschrijven. Met zijn oproep gaan mijn haren overeind staan.
Mijn bejaarde ouders (redelijk gezond op slijtage enzo na) waren beide een week of 3 slecht te pas na de griepvaccinatie. De laatste jaren hebben ze 'm overgeslagen; geen gekwakkel en geen griep gehad.
Wat is wijsheid? Dat moet ieder zelf bepalen. Ook wat als kwaliteit van leven geldt. ;)
Door Martine-Tom
#3004827
De 2 of 3 winters dat ik de prik gehaald ben continu aan het kwakkelen geweest, sindsdien wel een paar keer griep maar dat is dan in elk geval na een week weer over.
Officieel val ik in de doelgroep, maar ik sla gewoon over.
Door Esther Q
#3004841
Ik ben vooral benieuwd waarom de ingrediënten die erin zitten erin zitten. Weet iemand dat? Wat per ingrediënt de werking is? Ik neem toch aan dat dit soort schadelijke stoffen er met een reden inzitten?
Door kakocavi
#3004943
Esther Q schreef: Ik ben vooral benieuwd waarom de ingrediënten die erin zitten erin zitten. Weet iemand dat? Wat per ingrediënt de werking is? Ik neem toch aan dat dit soort schadelijke stoffen er met een reden inzitten?
Ik was ook wel geïnteresseerd in de functie van formaldehyde en andere stoffen in vaccins. Hier een link waarin de functie en het nut van alle ingrediënten van vaccins wordt uitgelegd:

http://www.fda.gov/BiologicsBloodVaccin ... 187810.htm
Door keetje
#3004971
Mijn oude vadertje had nooit de griepprik gehad, tot een jaar of 70. Omgepraat door de arts. doodziek geworden en eigenlijk nooit meer van het kwakkelen afgekomen.
Meneer Keetje krijgt al jaren een oproep, ivm zijn beroep, maar gaat hem ook niet halen. Hij krijgt al verplicht zoveel prikken "in zijn donder" zoals hij het zelf zegt, dat hij die mooi laat schieten.
Ik krijg nog geen oproep maar zoals ik er nu over denk ga ik hem niet halen als ik wel een oproep krijg.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3004974
De uitnodiging lag in de brievenbus vandaag voor mij en mijn man, maar we gaan hem allebei niet halen :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3005197
Mijn moeder is ziek, heel ziek. Bijna alle organen hebben een verminderde functie en haar weerstand is echt 0,0.
Wat mijn moeder zelf aan het twijfelen maakt, is dat de dierenars (haha, ze vergelijkt zichzelf met de hond) geen honden ent die ziek zijn. Haar organen zijn zó slecht, dat ze aan de ene kant geen griep wil, maar aan de andere kant ook zorgen heeft dat haar organen zich geen raad weten met de schadelijke stoffen.
Ze hoort wel bij de doelgroep en de huisarts vindt dat ze echt moet laten enten. Griep kan haar de das omdoen, dat weten we. Maar of de schadelijke kant van de enting haar goed zal doen?
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#3005202
Ik laat mij wel enten, ik werk als verpleegkundige op een intensieve bewaakte eenheid, met ernstig zieke patiënten. Ik zou die mensen niet met mijn griep de das willen om doen.

Verder, wat is wijsheid? Er zit inderdaad rommel in die vaccins, maar bij ons op de afdeling komen elke winter relatief gezonde bejaarden binnen die door de griep aan de beademing geraken, en er zelfs door sterven. Daarom neig ik toch naar het aanraden van vaccineren bij ouderen en risicogroepen. Mijn zusje heeft astma, dat is perfect onder controle, maar als ze ziek is slaat het altijd op haar luchtwegen. Een flinke griep kan voor haar een stuk gevaarlijker zijn.

Als gezonde, niet-bejaarde persoon die niet in de gezondheidszorg werkt, zou ik het zeker niet laten doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3005206
Chase en Nellie schreef: Ik laat mij wel enten, ik werk als verpleegkundige op een intensieve bewaakte eenheid, met ernstig zieke patiënten. Ik zou die mensen niet met mijn griep de das willen om doen.

Verder, wat is wijsheid? Er zit inderdaad rommel in die vaccins, maar bij ons op de afdeling komen elke winter relatief gezonde bejaarden binnen die door de griep aan de beademing geraken, en er zelfs door sterven. Daarom neig ik toch naar het aanraden van vaccineren bij ouderen en risicogroepen. Mijn zusje heeft astma, dat is perfect onder controle, maar als ze ziek is slaat het altijd op haar luchtwegen. Een flinke griep kan voor haar een stuk gevaarlijker zijn.

Als gezonde, niet-bejaarde persoon die niet in de gezondheidszorg werkt, zou ik het zeker niet laten doen.
Tja, bejaarde mensen hebben nou eenmaal de vervelende gewoonte op een gegeven moment dood te gaan...

Ik ben dan wel benieuwd naar hoeveel van die bejaarden die op een afdeling als de jouwe komen wel en hoeveel geen griepprik hebben gehad. Ik durf er nul uitspraak over te doen, maar als je het artikel leest wat aan het begin van dit topic staat, dan zouden velen van die bejaarden met griep, de prik mogelijk wel gehad hebben.
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#3005214
Tja, dat heb je met die bejaarden hé ;-)

Maar serieus, dan heb ik het niet over versleten karretjes van 90 jaar, maar over mensen van om en bij de 70, die zonder die griep in vrij goede conditie waren, thuis woonden, en best nog een aantal jaren kwaliteit van leven konden hebben.

Ik weet ook dat er verschillende stammen griep voorkomen, en dat je dus inderdaad een soort kan vangen waarvoor de inenting niet werkt. Maar er zitten er ook bij waarbij de inenting in de koelkast lag in afwachting het doktersbezoek, of mensen die niet willen ingeënt worden, of...

Ik weet dat de vaccinatie geen wondermiddel is, maar ik werk ook maar op 1 afdeling in 1 ziekenhuis... ;-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door