Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3004181
Ja, hoe doen jullie dat?
1st gebruikte ik siliconen muffinvormpjes, maar had 't idee dat dit toch nog sneller zou kunnen.
Nu gebruik ik een grote spuitzak en spuit lange repen op een ovenbakplaat. Nou 'n uurtje vriezen maak ik hier snedes in, zodat ik de kvv in stukken kan breken als die helemaal bevroren is.

Hoe doen jullie dit?

Judith
#3004250
Ik maal mn barf, ipv dat ik kvv zelf maak  :P
Kwestie van termen uiteraard  ;)

Maar ik gebruik dus de siliconen muffinvormen. Eerst portie wegen in glazen schaaltje op de weegschaal en dan de inhoud daarvan in het muffinbakje doen.
#3004358
tt-tjes schreef: De dagportie gewoon in een plastic diepvrieszak. Zak oprollen, plat duwen en op een plank in de vriezer. Daarna overhevelen in 1 grote zak en klaar.
Dit doe ik liever niet, omdat ik voor de barf happen van Diza al zoveel plastic zakjes gebruik.
koekje schreef: Ik maal mn barf, ipv dat ik kvv zelf maak :P
Kwestie van termen uiteraard ;)

Maar ik gebruik dus de siliconen muffinvormen. Eerst portie wegen in glazen schaaltje op de weegschaal en dan de inhoud daarvan in het muffinbakje doen.
Ja precies, maar het moet toch efficiënter kunnen dacht ik.
#3004361
Tot voor kort deed ik een dagportie (voor de katten samen) in bakjes van de Action. Omdat niet alle dagporties gelijk zijn, waren de bakjes niet allemaal vol, maar namen wel de ruimte in de vriezer in. Nu doe ik ze in diepvrieszakjes, druk alle lucht eruit en maak ze plat. Vervolgens een paar uur op een bakplaat in de vriezer en daarna gaan de zakjes met een aantal bij elkaar in een grotere zak. De zakjes zijn gestickerd met de dag van de week. ;)

Ruis heeft een andere samenstelling. Voor hem maak ik kleine rolletjes per dag.
#3004585
koekje schreef: Maar wat is er niet efficiënt aan dan?
Ik haal ze na het bevriezen uit de muffinvormen en doe ze in een zipzak.
Ik vind het best nog wel bewerkelijk. Met die spuitzak gaat het ietsje sneller heb ik het idee.
Was gewoon heel benieuwd hoe anderen dat doen.
Martine-Tom schreef: (700 is een dagportie hier)
Dan kan mijn lapjespoes alleen nog maar rollen :D.
#3004587
judith vd schreef: Ik vind het best nog wel bewerkelijk. Met die spuitzak gaat het ietsje sneller heb ik het idee.
Was gewoon heel benieuwd hoe anderen dat doen.

Dan kan mijn lapjespoes alleen nog maar rollen :D.
Zal wel een dagportie zijn voor alle katten samen, net als hier. ;D
#3010789
Tja, ik maak hoopjes op een plaat (of in de lades van de vrieskast) en leg er dan een bakpapier op en tweede laag, derde, vierde enz...
Het enige verschil met de muffinvormen is dat er onbeperkt porties mee kan maken, geen muffinvormen nodig hebt in alle maten die je wil hebben en iets minder plaats nodig hebt bij het invriezen. Alhoewel je muffinvormen een stuk gemakkelijker ergens bij kan stoppen als je geen volledige lade vrij hebt in je vriezer.
Maar kwestie van werk, verandert het niet erg veel.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het eenvoudiger kan dan dat...
#3010876
Martine-Tom schreef: Hier vries ik het per 700 gram in, dus dat gaat gewoon in een diepvrieszak en zo de vriezer in.
(700 is een dagportie hier)
Jeetje heb je hele grote katten of veel katten? Vind een beste hoeveelheid :D
Door Martine-Tom
#3010902
Inouchka schreef: Jeetje heb je hele grote katten of veel katten? Vind een beste hoeveelheid :D
2 katten die samen 14 kilo wegen (ja ze zijn groot, nee ze zijn niet dik :biggrin2:) en 500 gram eten met zijn 2en en dan nog een hond die 150 gram eet, 50 gram is voor de kat van de buren die smorgens een vorkje meeprikt :P
#3010908
Als ik het doe (alleen voor mijn kater die sommig bot niet lust en dan de gemalen versie krijgt :biggrin2:), gewoon in zakjes eigenlijk. Dus per dagportie (60 gram ofzo, afhankelijk van de samenstelling), in een boterhamzakje. Maar ik heb dan ook geen ruimte ofzo om dingen los in te vriezen. Hij heeft gewoon een zakje met dagporties botwerk wat hij wel lust en dan vis ik daar wat uit (en dat wisselt natuurlijk regelmatig van samenstelling ;)).
#3010914
pearlsofpassion schreef: Tja, ik maak hoopjes op een plaat (of in de lades van de vrieskast) en leg er dan een bakpapier op en tweede laag, derde, vierde enz...
Het enige verschil met de muffinvormen is dat er onbeperkt porties mee kan maken, geen muffinvormen nodig hebt in alle maten die je wil hebben en iets minder plaats nodig hebt bij het invriezen. Alhoewel je muffinvormen een stuk gemakkelijker ergens bij kan stoppen als je geen volledige lade vrij hebt in je vriezer.
Maar kwestie van werk, verandert het niet erg veel.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het eenvoudiger kan dan dat...
Dit is een idee. Alleen zit mijn vriezer nu enorm vol, dus kan ik niet zo hoog stapelen, maar ga dit zeker proberen.
(nu moet Diza gewoon even flink doorbunkeren).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door