Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#300311
Kan je dit gewoon bij de dierenwinkel halen en kan je daar ook speciale broekjes halen?
En hoe vaak verwissel je het maandverbandje?
En het loops zijn duurt toch ongeveer drie weken?
Door Laura2004
#300318
Lupa schreef: als de hond zichzelf niet schoonmaakt dan kunje inderdaad zo een onderbroek aanschaffen, maar bv Tika heeft heel veel bloed dus de eerste 3 dagen van bloede doe ik zo een onderbroek aan maar het helpt eigenlijk niet veel, want ze wil haar mutsie schoonmaken dus ze krijgt het voor elkaar dat de onderbroek naast de mutsie zit ;D
de loopsheid is ongeveer 3 weken
eerste week zwelt het op 2de week gaat het bloede 3de week hebben er zien in.
maar bij iedere hond is het anders, tika boeld zeker 10 dagen mientje maar 4 dagen
Maar dat kan ik dus gewoon in de dierenwinkel kopen?
Door gonny
#300332
ik heb bij Mientje inlegkruisjes gebruikt! ;)
maar ik heb ook een hond gehad die liep met maxi-maandverband!! :-X
Door Erna
#300347
Joh, ik zou ook een pak inlegkruisjes uit de supermarkt halen. Stukken goedkoper dan die dingen uit de dierenwinkel en het doet hetzelfde.
Door Laura2004
#300353
Erna schreef: Joh, ik zou ook een pak inlegkruisjes uit de supermarkt halen. Stukken goedkoper dan die dingen uit de dierenwinkel en het doet hetzelfde.
Ga ik ook doen. Ik had daar eigenlijk nog niet aan gedacht. Het is ook voor het eerst dat ik een loops teefje in huis heb. Dus ik weet er nog weinig van.
Hoe vaak worden ze trouwens loops? Je ziet wel dat ik er heel veel van af weet :-\
Door Erna
#300358
Ligt eraan. Ik heb er hier een die is om de 6 maanden loops, kun je de klok op gelijk zetten en een ander is om de 12 a 13 maanden loops.

Er is dus niets van te zeggen, gewoon bijhouden en je weet na ongeveer 2 a 3 jaar wat de cyclus is.
Door Truus
#300410
Ik zal je vertellen dat hier MutsMila echt geen broekje aanwilde. Blijkbaar zitten ze niet lekker. Ze deed haar staartje omlaag en ging bibberen als een rietje . Was echt een mietje en dacht...krijg ik er DAt ook nog bij :-\.
Het broekje verdween dus in het kastje en is inmiddels verdwenen. ;D
Door Laura2004
#300418
Truus schreef: Ik zal je vertellen dat hier MutsMila echt geen broekje aanwilde. Blijkbaar zitten ze niet lekker. Ze deed haar staartje omlaag en ging bibberen als een rietje . Was echt een mietje en dacht...krijg ik er DAt ook nog bij :-\.
Het broekje verdween dus in het kastje en is inmiddels verdwenen. ;D
Ik heb 1 keer een loops teefje in huis gehad (een heel erg mishandeld beestje die van hot naar her werd gesleept en nu is doodgereden, echt verschrikkelijk) en die werd op een gegeven moment loops en die dagen dat ze loops (toen ze bloedde)was is ze bij mij geweest en toen heb ik haar een strakke boxershort van mij aan gedaan (een gaatje erin geknipt voor haar staart) en ze vond het helemaal niet erg. Hij zakte wel vaak af, maar ik hoop dat mijn hond het ook niet erg vind. Toch een beetje goor als je het moet laten lopen.
Door K@rin
#300456
Ik heb gewoon emmer water & dweil paraat staan .......
(en nee dat kan niet als je vloerbedekking hebt .... ::) ;))
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#300461
Karin & Pyrs schreef: Ik heb gewoon emmer water & dweil paraat staan .......
(en nee dat kan niet als je vloerbedekking hebt .... ::) ;))
Ik ook. En Jane verliest trouwens ook niet zo heel veel bloed.
Door geer
#300581
Toen Ted loops was, was het hier ook 'Creatief Met Inlegkruisjes'... Alleen viste Ted mijn creaties uit haar broekje om ze op te eten...of in ieder geval minimaal in stukjes te scheuren ::) ;D

Nu heb ik echt hEt middel tegen bloedvlekken van loopse Teckels...: Een Basset! ;D
Door danielle1980
#300601
geer schreef: Toen Ted loops was, was het hier ook 'Creatief Met Inlegkruisjes'... Alleen viste Ted mijn creaties uit haar broekje om ze op te eten...of in ieder geval minimaal in stukjes te scheuren ::) ;D

Nu heb ik echt hEt middel tegen bloedvlekken van loopse Teckels...: Een Basset! ;D
;D ;D
klinkt bekend.
essie van ons is heel schoon, je ziet alleen bloed als ze opstaat, maar voor je t weg kan halen dan heeft ze t al schoongemaakt.
minx is helemaal niet schoon >:( :(
maar essie die zorgt wel dat ze schoon blijft ::) 8)
Door Chichi
#300611
Als Chichi loops is krijgt ze een van mijn ouwe onderbroekjes met gaatje voor de staart aan... veel simpeler en goedkooper... ;D
Altijd wel een grappig gezicht: het ziet er echt niet uit ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door