Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bernadette
#300345
Ik heb onverwacht een logeetje vandaag en morgen. Ze eet bij haar baasje brokjes, maar ik heb die dus niet meer.

Zou zij twee daagjes kunnen meebarfen met Blitz? Ze weegt ongeveer evenveel en is gewoon gezond.

Ze heeft van pups af aan barf gehad, maar eet sinds een half jaar (ze is nu 2) weer brokken.

Twee daagjes barf? ik heb kippennekken en kippehartjes in huis, anders voor orgaan heb ik gehakt. Wat is wijsheid?
Door Laura2004
#300357
Ik zou het ook niet doen hoor. Heb je straks 2 dagen een zieke hond thuis, maar waarom hebben die mensen geen brokken meegegeven. Beetje raar toch.
Door Bernadette
#300370
Het is erg onverwacht... Baasje had oppas geregeld, maar oppas laat het afweten. Dus ik heb het hondje opgehaald.

Heb net het eten voor Blitz uit de vriezer gehaald en logeetje stond te kwijlen en ligt nu nog steeds voor de koelkast.... ::)
Door k9
#300377
tja moeilijk hoor ???
Ik zou het ook niet doen voor de zekerheid... kan je geen brokjes regelen?
Door Laura2004
#300382
Laura2004 schreef: Ik zou een zakje brokjes kopen ofzo.
Nooit gedacht dat ik dit ooit nog zou zeggen :-[ :-[
Door Lizzy
#300383
Mijn logeetjes barfen hier standaard mee terwijl ze thuis brokjes krijgen. Maar dat komt omdat mijn logeetje gewoon pertinent haar vreten weigert als ze hier is.... Ik sla de kippennekken wel helemaal tot moes of ik haal het door de gehaktmolen.

En aan de andere kant is het zaterdag en zou je wat brokken kunnen gaan halen, als je twijfelt.
Door pippie
#300409
wat zachte dingetjes zou toch moeten kunnen, vind het zo zielig als de een lekker staat te eten en de ander krijgt gore zooi ::)
Door Truus
#300416
Moeilijk ::). Natuurlijk zou jij je loge dit gunnen maar als het niet goed gaat, zit jij met de gebakken peren :-\.
Wel vreemd dat de eigenaar geen voer voor de hond heeft achtergelaten maar ik denk dat ik toch voor....in dit geval :-\......voor de brokjes zou zorgen.
Laatst gewijzigd door Truus op za 09 apr 2005, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bernadette
#300417
Ik heb brokkies nu. Ik betwijfel of ze het gaat eten hoor... Ze ligt nog steeds voor de koelkast ook toen ik heel erg leuk de brokjes liet zien toen ik binnenkwam. Nee hoor, mevrouw rende direct naar de koelkast ("mooi dat je er bent, want ik heb zelf toch wat moeite met het openmaken van de koelkastdeur")

Tja... lastig he...

Ze weet wel hoe ze kip moet eten hoor, dat heeft ze vroeger wel gehad, ze is bekend met botten.... Denk dat ik haar toch wel iets geef... een nekje ofzo...
Door Laura2004
#300420
Het hoeft niet fout te gaan hoor, maar ik zou het risico niet nemen met de hond van iemand anders maar ja, de eigenaren zijn ook wel lekker makkelijk geweest. Dan hadden zij je maar eten mee moeten geven.
Mijn honden kregen ook kippenekjes toen ze nog brokken kregen en dat is nooit fout gegaan en volgens mij kan er met een nek weinig fout gaan. We horen wel wat ze er van vond ;)
Door Truus
#300421
Bernadette schreef: Ik heb brokkies nu. Ik betwijfel of ze het gaat eten hoor... Ze ligt nog steeds voor de koelkast ook toen ik heel erg leuk de brokjes liet zien toen ik binnenkwam. Nee hoor, mevrouw rende direct naar de koelkast ("mooi dat je er bent, want ik heb zelf toch wat moeite met het openmaken van de koelkastdeur")

Tja... lastig he...

Ze weet wel hoe ze kip moet eten hoor, dat heeft ze vroeger wel gehad, ze is bekend met botten.... Denk dat ik haar toch wel iets geef... een nekje ofzo...
;D Het is wel een slimmerik ;D. Een platgeslagen nekje moet kunnen maar wees voor de rest voorzichtig omdat ze al heel lang geen botten meer heeft gehad. Brokkenhonden verteren de botten niet zo goed dan versvleeshonden ;).
Door Bernadette
#302437
Mevrouw heeft gegeten: gftmix, met hartjes en een eitje. Daarna heeft ze wat nekjes op. 1 voor 1, ik hield ze vast en zij moest van mij per se de nekjes knagen.

Het ging allemaal super! Het eitje was lastig, die heeft ze naar buiten gedragen (zonder te breken) en liet het toen vallen, per ongeluk en daar heeft ze het ook opgegeten.

Alles prima binnengehouden en ook netjes gepoept. Dag twee ging alles goed met kauwen en heb na het derde nekje het bakje neergezet en mevrouw had het allemaal zo weer door! Prima dus gegaan.

Baasje was erg blij dat ze weer thuis was en heeft zijn verontschuldigen aangeboden over het feit dat er geen brokjes waren (waar ik hem dus over had aangesproken)

Heel leuk weekend gehad dus!!!
Door Truus
#302446
Een super leuk logeeradresje dus :D! Fijn dat ze zo genoten heeft en jammer dat de eigenlijke baas weer brokjes gaat geven he.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door