Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3001885
Het is wat voorbarig maar ik ben graag voorbereid.

kacey krijgt kvv, zo'n 400 gr per dag. Ik heb al gelezen dat je na de 6e week meer gaat voeren ongeveer 25%-50% meer dus dan zou ik op de 500/600 gram zitten.
Omdat ze dan ook wat omlaag moet met vleesbot dacht ik om dan 400gr kvv te geven en daarnaast die extra's aan te vullen met spiervlees en orgaanvlees.
Is dat een goede richtlijn of zou het nauwkeuriger moeten?
Door Lizzy
#3001914
Tja, ik vind het altijd lastig, met KVV. Want wat zit er in, in welke verhoudingen? Maar goed, ja, ik denk dat dat wel kan, 400 gram KVV en dan aanvullen met spier en orgaanvlees. En in de laatste 2 a 3 weken toch ook wel wat extra koolhydraat bijv. in de vorm van pompoen, zoete aardappel, aardappel, zilvervliesrijst.
Door Parelridder
#3003770
Ik geloof dat op dit moment veel kvv's een vleesbotpercentage zeggen te hebben van 40% (of botpercentage van 20%) Uitgaande van de juistheid van die info - en kijk ook naar de productinformatie over de kvv's die jij voert - breng je op die wijze het botpercentage terug van 20% naar 13% Of anders gezegd, van 40% vleesbot naar 26% vleesbot. Dat is voor de laatste week van de dracht zoals aanbevolen wordt in het topic http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=4
Ik zou als je de kvv tijdesn de laatste weken van de dracht wilt aanvullen met vlees dat deel laten bestaan uit max. 5% lever, max. 5% nier en max. 5% hart aanhouden, max. 5% ander orgaan, eieren en dus ca. 75% spiervlees aanhouden. Daarnaast zou ik 5% van het totale menu uit div. soorten vette vis laten bestaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door