Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3003585
Ben me na advies aan het orienteren op groenlipmossel omdat gelatinaat wegens overgevoeligheid rund geen optie zou zijn..

Nu zie ik bij de dierendrogist groenlipmossel extract...is dat net zo goed als de pure? Vind 30 euro voor 30 tabletten waarmee hij een halve maand doet wel net iets teveel helaas...

Daarbij vraag ik me af: van wapiti bestaat een betaalbare capsule met groenlipmossel, maar hierin zit gelatine verwerkt..zou dat dan in het omhulsel zitten? en hoe schadelijk zou een beetje gelatine zijn bij overgevoeligheid rund?

En glucosamine...hoe weet je daar de herkomst van? Kan toch ook uit rund gemaakt worden?

Vind het zo moeilijk, betaal me al scheel aan DA-kosten, en wil echt het allerbeste voor mijn hond, maar zelfs bepaalde supplementen die ik geef zouden mogelijk niet goed zijn (waaronder de visolie van Joints omdat die mogelijk ook weer allerlei troep bevat...)
#3003679
Weer een avond googlen verder (geloof dat ik daar bijna net zo moe van wordt als over de zorgen rondom hondje die elke keer als het beter gaat weer mank gaat lopen of buikklachten krijgt..)..gelatine zit dus in de capsule, en volgens mij kan glucosamine prima omdat dit uit kraakbeen komt van schaaldieren. Alleen chondroitine is van runderkraakbeen...

Dan maar eens glucosamine en groenlip van wasapiti proberen denk ik..
#3003692
Ik heb vroeger ook voor Deja groenlipmossel van Wapiti gebruikt maar kreeg van Wapiti (fabriek) zelf te horen haal de capsule eraf en strooi de poeder over het eten.
Ze vertelde mij dat een hond een hele korte darm had en dat de kans er dan in zit dat hij de capsule in zijn geheel weer uitpoept. Dus ik heb altijd alleen de poeder gebruikt.
#3003801
Groenlipmossel puur nemen. Het extract is een afgekookt spul gemaakt van alles wat er overbleef nadat het pure poeder is verkregen. Extract hielp hier nauwelijks. Ik heb nu het groenlipmosselpoeder van Lunderland.de en dat werkt fantastisch bij Max. En bij de Zweedse buurhond; die krijgt dat ook sinds een halfjaar en de buren vinden dat hij er stukken op vooruit is gegaan.

Zal even een oud topic opzoeken voor je met meer info.

Edit: gevonden. http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 5#p2927255

Ik heb dus die van Lunderland genomen, omdat ik behalve die ene, niet-onderbouwde recensie geen andere informatie over aspirine-achtige stofjes heb gevonden.

Max krijgt om de dag ongeveer 2,5 gram groenlipmosselpoeder (op de andere dagen krijgt hij een visoliecapsule). Het poeder van Lunderland kost in Duitsland, afhankelijk van de omvang van de verpakking:

100 g voor 10,90 € (kiloprijs 109,00)
250 g voor 24,90 € (kiloprijs 99,60)
500 g voor 46,70 € (kiloprijs  93,40)
3 x 500 g voor 126,09 € (kiloprijs 84,06)

Met 100 gram zou je, als je hond net als Max 2,5 gram per dag krijgt, 40 dagen doen - dit een beetje als richtlijn betreffende de kosten.

Er zijn ook nog andere merken die het pure poeder verkopen (Aniforte bv.), maar waar je in ieder geval op moet letten is dat je géén extract neemt! Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar in de barfplaatslink hierboven staat uitgelegd waarom.


O, en ze vinden groenlipmossel hier záálig! Ik liet laatst een bakje vallen waarin ik voor de buurvrouw een paar scheppen poeder had overgeheveld omdat hun eigen poeder op was, en de honden vlogen eropaf om het op te likken! ;D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 11 okt 2014, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#3005375
Papalou schreef:Ben me na advies aan het orienteren op groenlipmossel omdat gelatinaat wegens overgevoeligheid rund geen optie zou zijn.
Bedoel je Primeval (http://www.primeval.nl/showpage.aspx?st ... itmID=1369 ).

Onze Igor deed het goed op de Puppy gelatinaat, maar toen ik op een leeftijd van 18 maanden overging naar de gewone gelatinaat kreeg hij er jeuk van.
#3005689
Ja, dat klopt, die gebruikte ik!

Momenteel is de jeuk verminderd, maar wel moeilijk of dat komt door het stoppen met de gelatinaat of andere dingen...
soms is het best moeilijk om maar 1 ding te doen nl:)....hier  nl door rugklachten begonnen, maar kwamen ook buik/darm klachten bij. Jeuk kwam ook pas in deze periode, maar gaf hem naast gelatinaat ook geit en konijn ipv ander eten..sinds ik dat niet meer geef, zie ik hem niet meer jeuken..Maar ik ben door uitslag van de test ook gestopt met geit/konijn, en denk zelf dat dat he t meeste gedaan heeft..

maar niet uit gaan proberen of de gelatinaat nog jeuk geeft..misschien over een tijdje, maar nu eerst zorgen dat hij helemaal stabiel wordt
#3006250
Fijn dat de jeuk al minder is  :)

Intussen heb ik van Primeval volgend bericht gekregen mbt de samenstelling van de gelatinaat:

PrimeVal Gelatinaat bevat collageenhydrolysaat, dat wordt gewonnen uit de huid van runderen. Door het proces van hydrolyse is het product hypo-allergeen, waardoor het in de meeste gevallen geen klachten zal veroorzaken bij een allergie.
#3007205
Gittje schreef: Fijn dat de jeuk al minder is  :)

Intussen heb ik van Primeval volgend bericht gekregen mbt de samenstelling van de gelatinaat:

PrimeVal Gelatinaat bevat collageenhydrolysaat, dat wordt gewonnen uit de huid van runderen. Door het proces van hydrolyse is het product hypo-allergeen, waardoor het in de meeste gevallen geen klachten zal veroorzaken bij een allergie.
He SUPER!! DAnk je wel! Ga maandag naar de bioresonantietherapeut, en neem hem mee..eens kijken wat ze meet....van de week had meneer een oud bot te pakken (wat hier al twee jaar niets ligt te doen tot er oppashondjes komen en het ineens wel interessant is), en direct erna jeuk..toen ontdekte ik het bot....dus als alle jeuk helemaal over is, zou ik weer eens een mini schepje kunnen proberen..maar ook benieuwd wat de test uitwijst. DAnk voor je info!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door