Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door renate1982
#3003359
Sinds dat Cay is overleden 2 maanden geleden is Abby aan het sukkelen.
Ze heeft eerst weken niets tot nauwelijks willen eten, kreeg hierbij nog een virus dus overgeven, diarree etc.
Ze heeft hiervoor een spuit bij de dierenarts voor gekregen en het overgeven en diarree gingen weer langzaam over.
Sinds een dikke 2 week eet ze weer goed (kvv). Alleen spuitpoep tot drappig. Ze heeft hiervoor een kuurtje van 3 dagen Finidiar gekregen. Na 1,5e dag had ze weer goede ontlasting, maar na het kuurtje begint ze dus weer met spuitpoep  :-\
Was het kuurtje te kort voor haar? Antibiotica halen? Ik weet het ff niet meer...
Ze eet dus verder goed, drinkt goed, is best vrolijk en ze hoeft ook niet vaker naar buiten dan normaal, alleen dus ong. 3x per dag spuitpoep of drappig..
Door Lizzy
#3003484
Ik zou eerder een kuurtje probiotica geven en een kuurtje Phsyllium Husk (goeie - bijv. die van NML Health).
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3003646
Phyllium Husk heeft hier ook goed geholpen om ontlasting mooi te maken! En wat sneu om te lezen...en dan zijn er nog mensen die zeggen dat dieren geen emotie hebben...hopen dat het gaat helpen voor je hondje!
Door Parelridder
#3005164
Ik ben heel tevreden over het resultaat van Okugest (VSM, verkrijgbaar bij drogisterijen als Kruidvat en etos) bij diaree, maar is de ontlasting al onderzocht? Zo niet, dan zou ik haar er 3 openvolgende dagen van weerhouden van de straat / uit het park te eten (gras, grond, poep, takjes, regenplassen..) en vervolgens een monstertje nemen wat je aan Het Woud stuurt voor onderzoek op wormen én giardia. Via Het Woud is een stuk goedkoper dan via de dierenarts, maar het onderzoek is gelijk.
Voorafgaand aan het nemen van het monstertje 3 dagen aan de lijn houden is ter voorkoming van een onjuiste uitslag, waardoor je zou kunnen gaan behandelen voor een infectie waar geen sprake van is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door