Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kimber
#3003556
Hallo,


Sinds vorige week woensdag 1 oktober heb ik twee van mijn honden overgezet op KVV.
De 3e hond krijgt al twee jaar lang KVV en doet het hier erg goed op.
Nu heb ik ook tijdens het overzetten van de andere twee honden een ander merk gebruikt wat de 3e hond die dus al twee jaar KVV eet nog niet eerder heeft gehad.
Maar er is nu af en aan echte spuitpoep bij alle drie...  :(
Ik weet dat er een ontgiftings proces op gang zal komen maar zal dit zo heftig zijn?
En in dat geval vind ik het erg vreemd dat de 3e hond hier nu ook erg last van heeft terwijl ze in de 2 jaar dat ze KVV krijgt nooit ergens last van heeft gehad.

Zou het gewoon een virus kunnen zijn?

Ik wil voor de andere twee de overstap zo ontzettend graag doorzetten en tot een succes laten zijn maar heb er nu echt even een hard hoofd in...


Hoop dat iemand raad weet?
Bedankt alvast!
#3003586
Dank je voor je reaktie.
Ik wissel  Tinlo Barfmenu af met Darf eko konijn en Darf eko Kalkoen daarnaast heb ik deze week ook een dag  Kivo kip met vis gegeven.
De hond die al twee jaar KVV krijgt eet ook meestal Tinlo Barfmenu afgewisseld met Darf eko soorten en Kivo kip/vis, Kivo met pens.
Nu is het wel zo dat ik doordat ik even geen KVV in huis had heel even Lotgering heb gegeven zou het daaraan kunnen liggen? Lotgering krijgen ze nooit maar nu was het even uit nood omdat ik zonder zat.
Vind het zo vreemd dat de hond die al twee jaar KVV krijgt ook echt spuitpoep heeft...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3003847
Als een hond al 2 jaar op kvv staat is het geen ontgiften.

Dus of de lotgering was niet goed/is niet goed gevallen, of ze hebben een virus. Volgens mijn dierenarts heerst er nogal wat momenteel, vanwege het nogal warme en vochtige najaarsweer.
Zeker niet te lang aankijken, bij spuitpoep ligt uitdroging op de loer. Vooral zorgen dat ze goed blijven drinken, eventueel door boulion of een klein scheutje geitenmelk. Sterkte met ze!
#3003848
Super bedankt voor je reaktie!
Ik kon me ook al niet voorstellen dat de hond die al twee jaar KVV krijgt ook problemen zou hebben met de KVV...
De andere twee krijgen sinds 1 oktober kVV en sinds een paar dagen zijn ze dus alle drie aan de spuitpoep.
Gelukkig drinken ze alle drie voldoende ze zijn hoogstens wat hangeriger dan normaal.
Bedankt voor je tip van de bouillion en geitenmelk :)
#3005519
Als je net begint met KVV dan lijkt t mij verstandiger om het even op 1 soort te houden.
Gaat het goed dan een ander soort
Maar spuitpoep of diarree....is toch eeen groot verschil vind ik.

De hond die er al langer opstond, ...weer terug naar de vorige KVV.
Bij de andere kleinere porties geven en verdelen over de dag.
Dan moet dit weer helemaal in orde komen.
#3005889
Dank je wel voor je reaktie.
Inmiddels gaat het gelukkig weer een heel stuk beter :)
Ik hoop dat er geen terugval komt, maar voor nu hebben ze alledrie normale ontlasting gehad.

Het is naar mijn idee of de Lotgering geweest die ik even uit nood heb gegeven of toch een virusje.
Maar ben zo blij dat het nu weer goed lijkt te gaan.

Er zal best nog een ontgiftings proces plaatsvinden dat hoort er natuurlijk ook bij maar niet zo extreem als de spuitpoep die er eerder was bij alle drie.
Ik hoop dat het zo blijft gaan als nu, wil zo erg graag de andere twee honden ook overzetten op KVV.
#3006269
Darf is heel vet, misschien even met kokend water overgieten zodat de darmen iets beter kunnen wennen. Ik heb vaker diarree opgelost met kokend water er over gieten en dan even afkoelen en daarna geven. Suc6

Misschien kunnen ze niet tegen die KVV (met name te vet, alle darf soorten zijn vet) Ik heb mijn hond er af moeten zetten, want haar vetbulten groeien als kool op Darf.
kimber schreef: Dank je voor je reaktie.
Ik wissel  Tinlo Barfmenu af met Darf eko konijn en Darf eko Kalkoen daarnaast heb ik deze week ook een dag  Kivo kip met vis gegeven.
De hond die al twee jaar KVV krijgt eet ook meestal Tinlo Barfmenu afgewisseld met Darf eko soorten en Kivo kip/vis, Kivo met pens.
Nu is het wel zo dat ik doordat ik even geen KVV in huis had heel even Lotgering heb gegeven zou het daaraan kunnen liggen? Lotgering krijgen ze nooit maar nu was het even uit nood omdat ik zonder zat.
Vind het zo vreemd dat de hond die al twee jaar KVV krijgt ook echt spuitpoep heeft...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door