Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3003134
Pffff, ik word er compleet gestoord van! We hebben hier kastanjebomen in de tuin.
Tamme kastanjes zijn het, de bomen echt enorme joekels. Prachtig, echt. In dezomer kan je er heerlijk een boek onder lezen. Maar nu...
Nelson lust er wel pap van. De eerste dagen at hij er zoveel dat hij ze niet veel later in de keuken stond uit te spugen, compleet misselijk. Dat ging ik niet nog eens laten gebeuren. Ik raapte de grote kastanjes op en klaar.

Maar nu vallen ze echt met honderden tegelijk uit de bomen. Afzetten is geen optie, dat zou betekenen dat Nelson niet meer in de tuin kan. En dat gaat gewoon niet, hij is zo gewend aan zijn vrijheid, en ik kan hem ook niet de hele dag alleen in huis laten natuurlijk.
En dus hark ik me suf. Nu we aan het elimineren zijn betekend het iedere keer als ik naar buiten ga de gevallen kastanjes opruimen. Alleen vandaag al had ik drie volle kruiwagens.
Echt waar, ik kan geen kastanje meer zien!
En het zou allemaal niet zo erg zijn als er niet nog honderden in de bomen hingen  :-\
Door Annett
#3003192
Ik snap het helemaal, lastig lijkt me dat!
Om van de nood een deugd te maken kan je ze te koop aanbieden, gepeld aan een groenteboer of gewoon op marktplaats zetten!  :)

Ik wens je in ieder geval HARKstikke veel sterkte!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3003207
Hope,kijk uit met Nelson kastanjes laten eten! Kijk ff naar een topic in medisch hoekje!

Edit: topic: na de operatie.
Door Lizzy
#3003256
Oh, vervelend zeg! Hoewel tamme kastanjes natuurlijk wel het lekkerste is wat er bestaat.... En ze zijn ook niet ongezond voor honden, maar ja, niet fijn in de hoeveelheid die Nelson naar binnen staat te werken.... :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3003262
Lizzy schreef: Oh, vervelend zeg! Hoewel tamme kastanjes natuurlijk wel het lekkerste is wat er bestaat.... En ze zijn ook niet ongezond voor honden, maar ja, niet fijn in de hoeveelheid die Nelson naar binnen staat te werken.... :-\
Nee precies, maar vooral omdat ik nu aan het elimineren ben is het natuurlijk gewoon echt onhandig.
Nynke schreef: Kun je Nelson niet een muilkorfje omdoen in de valtijd?  :-\ :-\
Tja misschien is dat nog een idee.
Door miik
#3003297
Ik zou hem ook met een muilkorf laten lopen...
Ruim 9 jaar terug had ik eenzelfde probleem met mijn border collie, en die heeft een hele tijd met muilkorf gelopen. Ze wilde hem graag om, want ze wist als die omging, dan mocht ze naar buiten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3003323
miik schreef: Ik zou hem ook met een muilkorf laten lopen...
Ruim 9 jaar terug had ik eenzelfde probleem met mijn border collie, en die heeft een hele tijd met muilkorf gelopen. Ze wilde hem graag om, want ze wist als die omging, dan mocht ze naar buiten.
Dan ga ik dat maar doen denk ik. Zo gaat het gewoon niet, ik ben continu bezig met het ruimen van kastanjes. En het is net een hamster, hij weet goed dat hij ze niet mag eten van mij, maar hij sluipt stiekem bij me weg, stopt een stuk of 6 kastanjes in zijn bek en gaat ze dan binnen in zijn bench liggen opsnoepen. Het hele huis ligt onder de schillen, hij heeft diarree en is misselijk. Hoe goed ik ook mijn best doe met opruimen, het lijkt wel of hij onder de boom zit te wachten tot ze naar beneden vallen. Van de stekels is hij ook niet bang, die sloopt hij er zonder pardon vanaf. Ik kan toch moeilijk zelf ook onder die boom gaan zitten. Krijgen we straks nog een wedstrijd 'wie het eerst de gevallen kastanje te pakken heeft'  :biggrin2: :biggrin2:

Wat een domme dieren zijn het toch ook eigenlijk hè?! Dat ze gewoon de link niet leggen tussen een berg kastanjes eten en misselijk worden. Als ik misselijk wordt van een zak snoep dan eet ik de dag erna geen snoep meer, of véél minder. Maar nee hoor, ze zijn lekker dus ze moeten op  ::)
Door monster
#3003325
Labrador hè! Zet ze per kilo op barfplaats. Het is hondgerelateerd, want zo houden we Nelson gezond en ze zijn lekker.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3003385
Jantina schreef: Hier eten ze de wilde kastanjes...
Wilde kastanjes hebben we ook, maar alleen aan het einde van de tuin en dat heb ik echt afgezet. Wilde kastanjes zijn niet erg gezond zeg maar...
Roef & Hidde schreef: gefeliciteerd u heeft een echte labrador!!  :biggrin2:
:biggrin2:
Hij eet ook speelgoedkippen, hoort dat er ook bij?  ::)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3003392
Speelgoedkippen, sokken, veters, tennisballen, plastic ballen, heul veul koekjes snoepjes ect, ijsjes van kleine kindertjes op labradorhoogte ::), planten, str*nt van alles op 2 en 4 benen, karton.. you name it of het word getest op eetbaarheid en zo niet dan toch. :o ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3003394
Els&Flow schreef: Speelgoedkippen, sokken, veters, tennisballen, plastic ballen, heul veul koekjes snoepjes ect, ijsjes van kleine kindertjes op labradorhoogte ::), planten, str*nt van alles op 2 en 4 benen, karton.. you name it of het word getest op eetbaarheid en zo niet dan toch. :o ::) :biggrin2:
:biggrin2:
Herkenbaar!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door