Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3003350
Onze keuken valt van ellende echt compleet uit elkaar. Dus langzaam zijn we ons aan het oriënteren. Wij koken nu op gas. En vragen ons af of we dat moeten blijven doen. Vandaar mijn vraag :)
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 14 jun 2015, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#3003356
Ik ook gas. In het nieuwe huis zit een inductieplaat, maar ik wil daar gas voor. Beter af te stellen, gaat niet te snel en niet te langzaam, je kan er op wokken met echte wok. Enigste voordeel van zo'n platte plaat met stekker is dat het makkelijker schoon te maken zou zijn.
Bij een gasplaat kan je de pittendragers ook gewoon in de vaatwasser steken.
Bij inductie zouden we ook nieuwe pannen nodig hebben. Ik ben juist erg gehecht aan mn huidige pannen, ook de geëmailleerde.

Lizzy, neem dan ook een oven. Ik gebruik graag een heteluchtoven (geen magnetrongeval). Deze is overal even warm en zo krijg je een gelijkmatig baksel. Grillstand (aparte hete bovenwarmte) is ook leuk, maar niet direct een must.
#3003363
Pauline schreef: Gas omdat ik dat makkelijk vind.... Lager is direct lager, hoger is direct hoger.... Heel simpel gesteld dus.... :biggrin2:
Hier ook gas om die reden. Maar is dat bij inductie niet ook het geval? Dat het direct hoger en lager is? Wij hebben nu zonnepanelen op het dak, dus als ik nog eens moest kiezen zou ik daar ook naar kijken en als het qua comfort niet veel scheelt misschien dáár voor gaan.
#3003366
In Duitsland op gas (met een gasfles in een keukenkastje, want ook geen gasaansluiting), hier in Zweden elektrisch. Geef mij maar gas, echt duizend keer makkelijker! Ooit gaan we de keuken in Zweden ook omgooien, en dan wil ik inductie. Liever nog gas, maar zoals ik de toekomstige keuken in gedachten heb, kan ik geen gasfles op een chique manier verstoppen. En het is een houten huis; dat vind ik met gas net even wat enger. Inductie is inderdaad net als gas, alleen dan een tikje duurder.
#3003384
Hier hebben we die oude elektrische plaat met die 4 rondjes. Een drama! Ik kan er nog steeds niet op koken na al die jaren. Ik denk ook dat ik 2x zo lang bezig ben. Wachten wachten totdat ie warm wordt, ojee te warm tja dan moet de pan weer een aantal minuten van het "vuur".  :censored2:
Keramisch lijkt me hetzelfde euvel hebben.
Gas is zo heerlijk direct.
In nieuwe huisje zal het inductie worden omdat gas niet mogelijk is, maar inductie schijnt ook directer te werken. Maar eigenlijk he zou ik gewoon gas pakken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door