Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3003057
Ja hoor, raak het weer even goed zat

Meneer spriethond eet steeds slechter. Vroeg me af hoe lang je het bij een dunne hond verantwoord kan volhouden om iedere dag hetzelfde aan te bieden totdat ie het eet?
Meer lust praktisch geen vleesbot meer en maar weinig soorten ander vlees. Is echt een ramp qua voldoen aan voldoende variatie, laat staan percentages.  :-X
Nee gemalen doet ie ook lastig.  ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3003089
kaal haaskarkas, wat moeilijk te krijgen is
Lamsribben, lamsstaartjes (ook niet makkelijk te krijgen)

Dat was het qua bot zo ongeveer  ::)
Eendenek laat ie ook liggen, karkas ervan eet ie niet. Kipkarkas evt alleen maar hele kale... Kalkoennek at een ook wel een beetje. En de rest gewoonweg niet.
Vis eet ie ook niet meer echt.

Lama (laat ie ook meestal iets van liggen) en rund qua vlees

Groentes ook niet

Maar bij trainen is ie ook niet geinteresseerd in eten. (is altijd al zo geweest)
Door Martine-Tom
#3003096
Pff das wel heel karig  :-\
Kvv heb je vast ook vrijwel allemaal al eens getest zeker??
Bij Dego heb je volgens mij haas-baader, zou het werken als je vlees daarmee insmeert?

Verder, het is denk ik niet echt optimaal om hem lang te laten vasten, maar het klinkt een beetje of je weinig keus hebt.... :-\
Door Anne in Zweden
#3003301
Kaio schreef: kaal haaskarkas, wat moeilijk te krijgen is
Lamsribben, lamsstaartjes (ook niet makkelijk te krijgen)

Dat was het qua bot zo ongeveer  ::)
Eendenek laat ie ook liggen, karkas ervan eet ie niet. Kipkarkas evt alleen maar hele kale... Kalkoennek at een ook wel een beetje. En de rest gewoonweg niet.
Vis eet ie ook niet meer echt.

Lama (laat ie ook meestal iets van liggen) en rund qua vlees

Groentes ook niet

Maar bij trainen is ie ook niet geinteresseerd in eten. (is altijd al zo geweest)
Joan/Sphynxlover heeft weer lamsribben en staartjes:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=7

Dan heb je in ieder geval iets.

Heb je al een keer uitgeprobeerd hoe lang hij het volhoudt te vasten?

Heeft ie wel trek in brokken, of gekookt vlees met rijst en gekookte groente of zo? Of heeft ie gewoon echt geen honger?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3003311
Brokken heeft hij nooit echt gehad. We hebben wat wolfsblut paard en hert gehad als beloningssnoepjes maar die vond hij ook vies. Wat hij wel lust : frolic !  ::)

Gekookte groenten ook niet, rijst en gekookt vlees heb ik niet uitgeprobeerd. Maar vlees, lama en rund eet hij wel, het botwerk is met name een probleem ( behalve lam, maar alleen ribben vind ik dus te hard om dagelijks te geven)

Op moment heb ik nog ribben en staartjes. Maar dat is hier vaak het probleem, vriezers bomvol, ieks nu weer leeg. Nu zitten ze dus aardig vol, zou nog wat bij kunnen, maar helaas hebben we het al erg druk ( is best een eindje heen en weer rijden) en ik moet opletten dat mijn eigen emmertie niet overloopt.

Hij is wel minder veelvraat als die andere 2, Kaio wil altijd eten, die eet alleen niet als ie echt ziek is. Maci eet ook anders ( maar die at toen ie jong was ook niet al te best, maar dat was niet persee om dat ie het niet luste,  meer stress)
Maar Fozzy, ja hij is gewoon niet happig op eten, honger heeft ie wel ooit, maar denk niet zo als die anderen.
Als ie een stukje groente voor de leut krijgt wacht ie eerst af totdat de andere het opeten, dan zou het iets kunnen zijn. Ik denk wel eens dat ie bepaalde structuren niet fijn vindt, maar daarvan zou je toch niet niet eten?
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 10 okt 2014, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3003353
Kaio schreef: Brokken heeft hij nooit echt gehad. We hebben wat wolfsblut paard en hert gehad als beloningssnoepjes maar die vond hij ook vies. Wat hij wel lust : frolic !  ::)

Gekookte groenten ook niet, rijst en gekookt vlees heb ik niet uitgeprobeerd. Maar vlees, lama en rund eet hij wel, het botwerk is met name een probleem ( behalve lam, maar alleen ribben vind ik dus te hard om dagelijks te geven)

Op moment heb ik nog ribben en staartjes. Maar dat is hier vaak het probleem, vriezers bomvol, ieks nu weer leeg. Nu zitten ze dus aardig vol, zou nog wat bij kunnen, maar helaas hebben we het al erg druk ( is best een eindje heen en weer rijden) en ik moet opletten dat mijn eigen emmertie niet overloopt.

Hij is wel minder veelvraat als die andere 2, Kaio wil altijd eten, die eet alleen niet als ie echt ziek is. Maci eet ook anders ( maar die at toen ie jong was ook niet al te best, maar dat was niet persee om dat ie het niet luste,  meer stress)
Maar Fozzy, ja hij is gewoon niet happig op eten, honger heeft ie wel ooit, maar denk niet zo als die anderen.
Als ie een stukje groente voor de leut krijgt wacht ie eerst af totdat de andere het opeten, dan zou het iets kunnen zijn. Ik denk wel eens dat ie bepaalde structuren niet fijn vindt, maar daarvan zou je toch niet niet eten?
Nah, dan ga je toch lekker over op Frolic?! :P :biggrin2:

Als het om structuren ging, zou kvv er eigenlijk wel in moeten gaan, toch?

Wij kookten vroegah altijd een hele kip (zonder ingewanden), en gebruikten het kookwater om rijst in te koken voor de honden, met groenten erdoor. Dat vermengden we met hun brokken en het gekookte kippenvlees. Zoiets is natuurlijk niet ideaal als je barft, maar misschien vindt hij het lekker (minus de brokken, die zou ik ruilen voor wat rauw vlees of kvv erdoor), zodat hij toch wat eet.

Of anders helpt het misschien als je het gewoon een tijdje 'loslaat'. Drie dagen hetzelfde voer neerzetten, weghalen als hij het niet eet en er verder geen punt van maken. Na drie dagen zou ik weer vers voer neerzetten, desnoods iets wat hij absoluut wel lust en gaat eten, zodat hij toch iets binnenkrijgt. Sommige honden zijn gewoon geen smakelijke eters, denk ik.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3003453
Hylos schreef: En als je zo'n kipkarkas of eendennek nu eens tot moes slaat met een vleeshamer.. Lust ie het dan misschien?
nope werkt ook niet

Anne in Duitsland schreef: Nah, dan ga je toch lekker over op Frolic?! :P :biggrin2:
oja goed idee, dat ik daaraan niet gedacht heb!  :biggrin2:

Ik weet ook niet wat het precies is want gewoon iets gemalen eet ie ook niet. Ja als het lam is  ::)
Sprietie wil gewoon Sprietie blijven denk ik....
Dan ga ik eens 3 dagen hetzelfde geven voortaan. Nu krijgt ie 2e dag hetzelfde maar de dag ervoor had ie ook niet gegeten. Gister alleen wat lama. Dus hij eet wel wat maar dat is niks voor zo'n kalf natuurlijk. Vanavond maar eens kijken wat ie doet, maar ik heb het idee dat onze pietleut het lang vol kan houden
Door Anne in Zweden
#3003590
Kaio schreef: Helaas orgaanmix heeft ie opgegeten, de eendenekken weer niet  :(
En als je de eendennekken nou een uurtje of twee in de droger stopt? Dat het vleziger eraf is, zeg maar? Scotch ging destijds helemaal om toen ik dat twee keer had gedaan (voor die tijd wilde hij ook nauwelijks rauw eten).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3003826
Anne in Duitsland schreef: En als je de eendennekken nou een uurtje of twee in de droger stopt? Dat het vleziger eraf is, zeg maar? Scotch ging destijds helemaal om toen ik dat twee keer had gedaan (voor die tijd wilde hij ook nauwelijks rauw eten).
Dat ga ik morgen eens proberen.
Hij was wel heel braaf met lopen, belonigen scoren is ineens veel belangrijker geworden! ' Ieder nadeel heb zijn voordeel'  :P
Vandaag krijgt hij lamsrib, is ook nodig want ontlasting met wat vlees en orgaan een paar dagen= bah!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door