Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door C@rine
#3003270
Zoals de titel al zegt,mwelke kattenbak vulling gebruiken jullie en waarom?
Ik gebruik nu de houtkorrels maar wil iets anders, dit omdat Fritzi na 2 X plassen buiten de bak gaat.
Volgens mij vindt ze dan de bak "vol"
Houtkorrels zetten natuurlijk flink uit.
Er is al een topic over geweest, maar ik kan het niet terug vinden
#3003276
Zelf gebruik ik versele laga Canadian fine maar dat zijn geen hout korrels ;-)
Waarom? Stuift niet, klontert goed en is zuinig in gebruik.

Je zou ook kunnen overwegen om een extra kattenbak te plaatsen?
#3003292
Met twee katten, drie bakken, en ook hier cats best, super spul, niet duur, goede klontvorming en ruikt niet.
Wel schep ik elke dag de bakken leeg maar mocht het eens gebeuren dat er een dag wordt overgeslagen dan is er nog niks aan de hand
#3003514
Vanmiddag Cats Best gehaald, en de bakken gevuld, ziet er goed uit.
Nu eens kijken als ik er de urine en de poep zo makkelijk uit kan scheppen wat ze dan doet.
Met die houtkorrels valt alles uiteen.
Het dagelijks schoonmaken is geen probleem, dat deed ik al.
En anders zal er inderdaad nog 1 bak bij moeten

We hebben 2 katten, Rooike en Fritzi.
We hebben 1 bak in de kamer en 1 in de trimsalon, waar ze snachts samen met Brumby slapen.
Rooike en Fritzi kunnen / mogen zo veel naar buiten als ze willen.
Ze zijn alleen bij slecht weer en snachts binnen.
#3004538
Ik heb ook altijd houtkorrels gebruikt. Een half jaar geleden steeds onzindelijke katten. Eerst meer bakken geplaatst, dat hielp niet. Toen overgegaan op klompvormende kleikorrel en sindsdien gaan ze allemaal weer netjes op de bak. Ik heb zelfs bakken weg kunnen halen inmiddels.
Door Martine-Tom
#3004541
Hout staat erom bekend dat veel katten dat niet prettig vinden en onzindelijk worden. Ik heb silicaat, de rest stuift me teveel en ik zit met een astma kat, bevalt prima  :)
#3004550
Ik geloof dat mijn kat al minstens 10 jaar op hout piest. Ik heb inmiddels ook al meer bakken staan. Maar sinds een paar maanden ook problemen met zindelijkheid.  Ik heb haar laten checken lichamelijk mankeert ze niks. Kan t alsnog aan de korrels liggen dan?
Ik heb trouwens altijd geleerd dat je katten niet zo pats boem op ander grit moet zetten?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door