Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3002758
Ik ben rond aan het neuzen naar de merken KVV, ik heb echt geen idee. Ik heb altijd aan Carnibest gedacht maar nou las ik hier op het forum dat , zij een premix van vitamine en mineralen toevoegen nu zat ik te denken aan Shaweca Dogfood die hebben verschillende smaken:

    Shaweca Dogfood:  Konijn / Paard
    Shaweca Dogfood:  Rund / Konijn
    Shaweca Dogfood:  Lam / Zalm
    Shaweca Dogfood:  Rund / Zalm / Eend

Zijn deze ook geschikt voor pups (dat iemand weet) of heeft iemand anders nog een idee wat een goed kwalitatief KVV merk is dat ik kan gaan voeren?
(En hoeveel? Ze zou ong 4 kg zijn als ik haar krijg maandag) Nu krijgt ze nog samen met haar broers en zus uit 1 grote bak.

Afbeelding

Al vast bedankt..
Saartje..
Laatst gewijzigd door Saartje-88 op do 09 okt 2014, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3002803
Mijn pup (inmiddels 15 maanden oud) heeft carnibest gekregen toen ze 8 weken oud was. Ik vind het een goede kvv. Ik ben daarna vrij snel overgestapt op barfen.
Je kunt een pup van 8 weken een gewone kvv geven en niet speciaal voor pups. Ze kunnen zelfs al zachte botjes knagen op die leeftijd.
Hier een link waar je veel info kunt vinden.
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Wat een schattige pup trouwens!  :smitten:
Veel foto's plaatsen hier he?!  ;)
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3002903
Bedankt voor de tip. Barf en is idd misschien iets voor de toekomst al heb ik heel hard moeten knokken om KVV te mogen voeren.

Ik vraag me alleen nog af hoeveel KVV een pup van 4 kg per dag mag?  Kan iemand me daar nog een antwoord op geven?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3002914
http://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv
Op deze website staan richtlijnen, let wel, RICHTLIJNEN!
Het is geen regel, meer of minder mag natuurlijk altijd, afhankelijk van je hond. Het is natuurlijk wel fijn om een richting te hebben van hoeveel je moet ontdooien  ;)

Verder maakt een premix niet heel veel uit, wat wel belangrijk is bij een opgroeiende pup is variatie. De beste soort KVV bestaan in mijn ogen uit 4 verschillende merken en liefst ook iets van 5-7 verschillende smaken.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3002916
Ah oke. Goed dat je vers vlees gaat voeren. Vaak verschilt het per merk hoeveel je kunt geven. Het ene kvv is vetter dan het andere.
Carnibest adviseert bijvoorbeeld tussen de 40 - 60 gram per kilo lichaamsgewicht. Dit is een richtlijn.
Belangrijk is dat je op het oog voert! Heeft je hond meer nodig, geef dan meer.
Mijn pup zat op een gegeven moment wel op 10% van haar lichaamsgewicht (barf). Dat had ze ook echt nodig.
Ik neem aan dat je begint met 4x per dag voeren?
Door M@rina
#3002938
Shaweca is best een goed merk, maar ik zou niet 1 merk kvv gaan geven, kijk eens in je omgeving welke merken voor handen zijn of wat via internet kunt bestellen. Er zijn een heleboel merken die geen premix of botsupplement  toevoegen. Voorbeelden hiervan zijn:

Alaska, All Animal, barfmenu, Bandit, Carnivoer, Darf, Haaksbarf, Natuur en Dier, Shaweca, Tammenga, Tammenga Spykie, Tamro (vooral kalkoen en eend) en Versvoer.

De hoeveelheid kan per pup verschillen, maar ergens tussen de 40 en 60 gram per KG lichaamsgewicht is een aardige richtlijn. Vooral kijken naar je pup, groeit hij goed, wordt hij niet te dik, is hij heel actief etc.
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3002968
Ik wil best verschillende smaken van verschillende merken proberen. Mijn vraag is daarbij wel voer ik dan 1 rol helemaal op en ga dan door naar een nieuwe rol van een ander merk of haal ik er 2 rollen uit en geef ik het ene moment bijv eend en het andere moment rund (dus eigenlijk om en om?) En hoe kun je het beste porties maken? Ondooien en dan weer in vriezen is niet de bedoeling toch?  Zaag je dit of heb je hier handigheidjes voor? En mijn laatste vraag geven die verschillende soorten en merken geen diarree zo als bijv bij verschillende merk brokken? 

Bedankt allemaal!  :bigarmhug:
Door Martine-Tom
#3002988
Oh dat mag je helemaal zelf weten, net wat je zelf makkelijk vind  :)
Als richtlijn, zolang je 5 smaken/diersoorten per 2 weken voert is het prima, dus gewoon even kijken wat je zelf een handige routine vind.
Door M@rina
#3003027
Zoals Martine schrijft het maakt niet uit of je eerst 1 rol op maakt en dan aan de volgende begint of alles door elkaar. Ik heb 1 hond die het niets uit maakt en 1 hond die graag afwisseling wil. Ik wissel dus af en geef iedere dag een ander merk of diersoort.

Overigens voer je compleet als je minimaal 4 diersoorten en 1x vis voert in 3 weken, meer afwisseling en variantie in diersoorten is echt aan te bevelen net als 1 of 2 per week een rauw ei met schil en af en toe een schep Yoghurt met rauwe honing.

Mijn honden eten geen vis, zowel hele vis als gemalen, dus krijgen ze 2x per week een scheutje visolie over hun eten.
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3003081
Ik heb zalmolie gekocht, (die was in de aanbieding van 11,95 voor 2,99 :) ) Mag ze max 2 eieren per week of is daar geen max in.
(mijn oude hond was ook super gek op rauwe eieren.) Die kreeg hij alleen op zaterdag.) Die van mijn baas krijgt maar 1x in de maand
een rauw ei :(

Vis geef je dat gewoon als (Echte) vis of als KVV?
Door Martine-Tom
#3003083
Wat je wil, kan als kvv, kan als hele vis  :)

Makkelijk he dat vers voeren  ;D
Door M@rina
#3003106
2 eitjes per week is voorlopig wel genoeg denk ik.

Ik gaf mijn honden sardientjes, sprot, panharing of ansjovis, gewoon heel, ging er in het begin goed in maar nu trekken ze allebei hun neus er voor op. Ook kvv met vis blieven ze niet, verwende nesten >:( ;)
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3003158
Idd erg makkelijk  ;D Nouja dinsdags is het hier markt en heb ook nog katten mocht de pip het niet lusten dan Moss de katten. Zalm koppen zijn nog te groot toch? 
Gebruikersavatar
Door pluk
#3003305
Barfende puppies schijnen wel zalmkop te krijgen, maar of dat ook kan als je vooral kvv voert?
Ik zou denk ik beginnen met het kleine spul (kippennek, kwarteltje)
Laatst gewijzigd door pluk op vr 10 okt 2014, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door