Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#3001790
Grote beer valt steeds spontaan om. Begon vorige week. Eerste keer denk je, ze struikelt. Tweede keer ach zal te snel in de benen zijn gekomen. Maar nu is wel duidelijk dat er iets niet loos is. Gisterenavond is ze alle keren dat ze ging lopen van a naar b onderuit geklapt. Vandaag ook al ettelijke keren. Net wilde ik haar aanlijnen, ze wilde graag mee naar buiten, ze stond en boem ze lag, om weer op te staan. Op het blokje ook nog twee keer omgevallen, maar verder was ze vol actie.

Iemand een idee? We zijn maandag weer in NL dan kan ik naar een goede da toe. Zit zelf te denken aan bloeddruk (heb nu geen verlager meer gegeven, kijken of dat helpt en als ze nu weer benauwd wordt kan die er weer in, werkt direct zo een pil), evenwichtsorgaan? Oorontsteking (maar ze klappert niet en ze zijn schoon voor zover dat te zien is).
Laatst gewijzigd door kira op di 07 okt 2014, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#3001888
DJ en Doerak schreef: Ik denk ook meteen aan het evenwichtsorgaan. Er is verder niets aan de hand? Ze krijgt bloedrukverlagers ivm benauwdheid begrijp ik?
Ja het hart is vergroot vermoedelijk door een vernauwing in de halsader. Daarom de bloeddrukverlagers. Verder dan nog bloedverdunners. Op het moment zijn de klachten van kortademigheid en snel pompend hart een stuk milder. Ze kan ook weer redelijk wat doen.
Gebruikersavatar
Door kira
#3002183
DJ en Doerak schreef: Misschien dat ze toch teveel doet en er even een zuurstoftekort is waardoor ze plotseling omvalt?  :-\ Ik meen me deze klacht te herinneren van een hond die dat had.
Zou ook kunnen. Ik denk ook dat ze zojuist een epileptische aanval had. Plas laten lopen, schuimbekken, grote pupillen. Ze is nu weer aanspreekbaar maar hijgt enorm. Hoop dat ze niet nu opnieuw longontsteking krijgt want de aangename da hier is tot vrijdag dicht. Lig nu bij haar en we wachten even af hoe het zich ontwikkeld.
Door JoseW
#3002187
Niet wachten denk ik dan.......gelijk bellen.
Ik heb hier flashbacks van Esta.....was geriatrisch vestibulair syndroom, is verder niets aan te doen, behalve rust, omgeving zo prikkelarm mogelijk, en hopen op herstel (vaak binnen 2 tot 7 dagen zeer merkbare verbetering)
Sterkte......

Gr Jose
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3002234
kira schreef: Zou ook kunnen. Ik denk ook dat ze zojuist een epileptische aanval had. Plas laten lopen, schuimbekken, grote pupillen. Ze is nu weer aanspreekbaar maar hijgt enorm. Hoop dat ze niet nu opnieuw longontsteking krijgt want de aangename da hier is tot vrijdag dicht. Lig nu bij haar en we wachten even af hoe het zich ontwikkeld.
Toen ik je begin topic las dacht ik misschien epileptie?? Maar kon dit niet onderbouwen, dus niet geschreven. Nu ik dit lees, blijft mijn gevoel, het omvallen zou dat niet iets te maken kunnen hebben met  epileptie?
Ik zou zeker even een da er naar laten kijken, oudere hond die al het eea mankeert, omvalt en nu een aanval heeft, hmmmm ik zou met toch zorgen maken, en niet wachten.
Sterkte met je beer.
Gebruikersavatar
Door kira
#3002453
Slecht, ze heeft nu vijf aanvallen gehad. Twee heel kort achter elkaar waar ze amper nog uit kwam. Inmiddels overleg gehad met onze eigen dierenarts en inhoud en doseringen voor middelen gevonden. Dierenartsen hier zijn allemaal dicht, een kunnen vinden die gaat om vier uur open. We hopen daar de medicatie mee te krijgen Sanne kan niet vervoerd worden die krijgen we niet naar de auto getild. Iemand hier had kalmeringsmiddelen, die kunnen we als noodmedicatie gebruiken bij een nieuwe aanval die te lang duurt. Morgen is een prettige dierenarts op een uur rijden open. Daar kunnen we morgen in ieder geval een deel van de medicatie krijgen en die kan een ander deel eventueel provosorisch zelf maken (de kans is groot dat ze hier het middel niet hebben maar wel de inhoudsstoffen en dan zou er dus zelf vloeibare medicatie gemaakt kunnen worden). We hopen dat ze opknapt en anders moeten we gaan verzinnen hoe we haar mee naar huis kunnen gaan nemen. Ik heb een dichte bus en kan niet zien of ze een aanval krijgt. Daarnaast moet er een hond bij haar zitten in de kennel en dat durf ik niet als ze aanvallen heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door