Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door M@rina
#3001419
De titel zegt het al; vorige week meurde zijn giecheltje als een zak pens. Niet te harden :yucky: Lipplooien gecheckt en ja hoor rechts eczeem. Ben direct begonnen; kort scheren en 2x daags schoonmaken met betadine en daarna een flinke klodder honingzalf er op.
Na 2 dagen stonk het gelukkig niet meer maar het ziet er nu na 5 dagen nog steeds niet lekker uit. Het is wat opgezet en rood, niet open. Vandaag ook maar begonnen met een kuurtje chlorella.

Iemand nog andere tips? Of toch een bezoekje aan de DA.
Door Lizzy
#3001442
M@rina schreef: De titel zegt het al; vorige week meurde zijn giecheltje als een zak pens. Niet te harden :yucky: Lipplooien gecheckt en ja hoor rechts eczeem. Ben direct begonnen; kort scheren en 2x daags schoonmaken met betadine en daarna een flinke klodder honingzalf er op.
Na 2 dagen stonk het gelukkig niet meer maar het ziet er nu na 5 dagen nog steeds niet lekker uit. Het is wat opgezet en rood, niet open. Vandaag ook maar begonnen met een kuurtje chlorella.

Iemand nog andere tips? Of toch een bezoekje aan de DA.


Ik maakte Whoofer d'r lipplooien schoon met Echinacea Extra Forte druppels, van Bloem. Zilverwater, wil ook nog wel eens goed helpen. En dan is het fijn als de nattigheid daarna indroogt. Ik vind groene leem pasta echt zo goed werken. Maar ja, de meeste honden likken dat helaas vrij snel weg/af :-\. Misschien dat ze dat niet/minder doen als je zelf een papje maakt met groene leem?
Door eelke
#3002412
Van chlorella ontgiften ze toch, en het krijgen van hotspots kan toch weer komen door ontgiften? Dus zou ik eerst even het plekje laten helen.
Door M@rina
#3002418
lipplooieczeem is toch geen hotspot? Is meer een smetplek door te diepe lipplooien, waar vocht en viezigheid in blijft staan. Ik dacht zijn immmuunsysteem te ondersteunen en herstel te bevorderen met Chlorella. Of heb ik het mis?
Door Lizzy
#3002421
M@rina schreef: lipplooieczeem is toch geen hotspot? Is meer een smetplek door te diepe lipplooien, waar vocht en viezigheid in blijft staan. Ik dacht zijn immmuunsysteem te ondersteunen en herstel te bevorderen met Chlorella. Of heb ik het mis?
Daarbij, Chlorella (zeker langzaam opgebouwd) ontgift zo zacht, ik zou dat altijd rustig durven geven.
Door eelke
#3002447
M@rina schreef: lipplooieczeem is toch geen hotspot? Is meer een smetplek door te diepe lipplooien, waar vocht en viezigheid in blijft staan. Ik dacht zijn immmuunsysteem te ondersteunen en herstel te bevorderen met Chlorella. Of heb ik het mis?
Nou ja, een hotspot is volgens mij ook niet echt een iets, maar gewoon een verzamelnaam voor broeierige plekken, dacht ik. Maar als Lizzy zegt dat het maar zacht ontgift zou ik het ook wel aandurven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3004332
C@rine schreef: Ik weet bij dat er bij de Grand Basset honden zijn die er aan zijn geopereerd.
De stank van de hond, en in huis was niet meer te harden.
Ja, dat is inderdaad ook een oplossing. Maar ja, dat zal waarschijnlijk niet onder plaatselijke verdoving gaan, dus narcose....
Je bent er dan wél definitief vanaf. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf in welke mate hij er last van heeft en hoe vaak. En of het met smeerseltjes niet of slechts tijdelijk weg gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door