Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nikèdog2000
#3002217
ik betaal 90 euro in de maand
voor gas en licht
en ik krijg 75 euro terug op de jaar afrekening
hoeveel betalen jullie?
en krijgen jullie ook geld terug of moet je bij betalen?
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3002228
Wij betaalden 130 per maand (gas en stroom samen), en kregen 220 terug op de gasrekening. Voor stroom moesten we 25 bijbetalen. Je kon dus wel merken dat we minder hadden gestookt door de zachte winter.
Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#3002235
Wij betalen €200 per maand voor gas en elektriciteit.
We hebben het afgelopen jaar 6% minder elektriciteit verbruikt en 30% minder gas.
En krijgen nu €355 terug en ons maandbedrag wordt naar €185 teruggebracht. 
Door Skyline
#3002237
94 voor Electra, heb geen gas
Vorig jaar 400 bij moeten betalen, olie was op en heb elektrische verwarming aangehad

Nu weer 94 maar zal veel terug krijgen aangezien er nu niks verbruikt word bijna ivm grote renovatie
Door Nadia
#3002265
MerelsMommy schreef: Wij betalen €200 per maand voor gas en elektriciteit.
We hebben het afgelopen jaar 6% minder elektriciteit verbruikt en 30% minder gas.
En krijgen nu €355 terug en ons maandbedrag wordt naar €185 teruggebracht. 
Klopt bijna exact :)
Gebruikersavatar
Door S
#3002271
Wij betaalden maandelijks € 180,00 en moesten € 100,00 bij betalen. Nu betalen we maandelijks € 188,00.
Alles is op gas bij ons...
Door eelke
#3002282
Wij betalen 135 per maand. Ben benieuwd, we zijn vorig jaar overgestapt. Krijgen daar sowieso 100 euro van.
Goedkope winter gehad maar heb wel lang ziek thuis gezeten, dus ben benieuwd hoe dat tegen elkaar opweegt.
Door Urs
#3002284
Toen we hier de afrekening kregen moesten we even slikken, kregen wel 300 euro terug maar wat we betalen , pfff 3 x zoveel als in het oude huis.

We gaan denk flink de openhaard stoken komende winter.

En ik denk dat er tzt voorzetramen komen voor de glas in lood boven ramen.
Laatst gewijzigd door Urs op wo 08 okt 2014, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3002290
Urs schreef: Toen we hier de afrekening kregen moesten we even slikken, kregen wel 300 euro terug maar wat we betalen , pfff 3 x zoveel als in het oude huis.

We gaan denk flink de openhaard stoken komende winter.
Stroom is erg duur in Duitsland. En als je bedenkt dat wij geen gasaansluiting hebben en dus electrisch koken, water verwarmen, en het huis bijverwarmen als het vriest (dan pas :-X), dan snap je waarom wij 370 euro per maand aan stroom betalen. We begonnen met 450 euro per maand en 1000 euro bijbetalen, dus we hebben al veel bespaard de afgelopen jaren.

Als het meezit komt er zeer binnenkort een hout-cv-kachel, zodat we het hele huis kunnen verwarmen door hout te stoken. Dat gaat heel veel geld schelen!
Door Martine-Tom
#3002296
Kim_S schreef: Stroom is erg duur in Duitsland. En als je bedenkt dat wij geen gasaansluiting hebben en dus electrisch koken, water verwarmen, en het huis bijverwarmen als het vriest (dan pas :-X), dan snap je waarom wij 370 euro per maand aan stroom betalen. We begonnen met 450 euro per maand en 1000 euro bijbetalen, dus we hebben al veel bespaard de afgelopen jaren.

Als het meezit komt er zeer binnenkort een hout-cv-kachel, zodat we het hele huis kunnen verwarmen door hout te stoken. Dat gaat heel veel geld schelen!
:o :o :o :o

wat een bedrag joh!

Ik betaal 120 euro aan gas en licht, geen idee of ik wat terug krijg, volgens de berekening zou ik ongeveer goed moeten zitten nu.
Door Urs
#3002298
Kim_S schreef: Stroom is erg duur in Duitsland. En als je bedenkt dat wij geen gasaansluiting hebben en dus electrisch koken, water verwarmen, en het huis bijverwarmen als het vriest (dan pas :-X), dan snap je waarom wij 370 euro per maand aan stroom betalen. We begonnen met 450 euro per maand en 1000 euro bijbetalen, dus we hebben al veel bespaard de afgelopen jaren.

Als het meezit komt er zeer binnenkort een hout-cv-kachel, zodat we het hele huis kunnen verwarmen door hout te stoken. Dat gaat heel veel geld schelen!
Hier wel gas en stroom , maar we betaalden nog hetzelfde als de vorige bewoners, we hebben een slimme thermostaat , die had ik wel wat anders ingesteld, en we hebben al vaker de open haard aangehad dan hun.

En dan is het bedrijf nog niet eens meegerekend, das weer een andere afrekening, wat daar doorheen gaat, maar das voornamelijk stroom en water. En dan drinken de koeien ons eigen water.

We zijn nu wel aan het rondshoppen voor een andere leverancier.

Dit huis is ook veel groter dan het oude huis, en slecht geïsoleerd, oud en boven enkel glas, vrijstaand.
Laatst gewijzigd door Urs op wo 08 okt 2014, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3002299
Martine-Tom schreef: :o :o :o :o

wat een bedrag joh!

Ik betaal 120 euro aan gas en licht, geen idee of ik wat terug krijg, volgens de berekening zou ik ongeveer goed moeten zitten nu.
Vertel mij wat  :-\

Dat komt dus omdat we geen verwarming hebben, en het huis een hele oude boerderij is, zonder fatsoenlijke isolatie.
Gingen we allemaal aanleggen toen we dit huis kochten, en toen ging de DSB failliet en konden we niet meer bij het geld voor de verbouwing...

En van sparen voor een andere CV komt ook weinig als je zo veel aan stroom moet betalen. Als het goed is krijg ik een meevallertje binnenkort, en dan komt er dus CV hier. Lijkt me heerlijk om zonder na te denken of te rekenen de verwarming aan te kunnen zetten, gewoon, omdat het koud is  :)
Door Lil
#3002322
Ik heb vandaag pas de meterstanden doorgegeven (kreeg twee dagen geleden de mail) en moet dus even afwachten. Betaal zo rond de 120 euro per maand.

Ik heb een tussenwoning dus dat scheelt enorm. Weet dat mensen met een even groot hoekhuis die ook de hele dag werken veel en veel meer betalen en daar is het echt steenkoud (hier staat de radiator op 18 graden, lager vind ik niet fijn. Door de week gaat hij dus helemaal niet hoger, in het weekend wel op 20 graden. Maar hij is nu nog niet aangesprongen. Ik heb het nog altijd zo'n 19,5 tot 20 graden zonder te stoken).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door