Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3002190
een strontpamper en kreukel in de neus. de pamper heb ik ververst, de kreukel kan ik niet bij. ze is nog steeds wakker.
ik heb nu wel weer even zin in mijn quote van tinus.
Door Mowgli
#3002215
Natuurlijk mag je ook wel eens huilen Nadia... Hopelijk is vandaag een hoede dag....

Ik zit in de wachtkamer van Rathaus Neuköln. Ik was hier even voor 7 uur vanmorgen. Tot 8 uur staan blauwbekken en toen movhten we binnen in de rij staan voor een nummer. Degenen die om 07:15 zijn gekomen hebben geen nummer meer gekregen, zo druk is het. Als het goed is ben ik k om 9 uur aan de beurt...
Door Nadia
#3002223
Ik klaag niet graag. Zie er niet zo het nut van in. Dat gezegd hebben.. Klagen over iets volstrekte nutteloos vind ik soms wel "lekker" even klagen dan lucht soms op. Maar dan bel ik ook iemand op te bestoven met mijn geklaag en dan is het klaar.
Anyhow. Gisteren voelde me ik echt verdrietig. En zonder echt reden. Heb wel flink wat zorgen aan de kop en ik neem weinig rust. Maar dat is al een poosje. Misschien moet ik na bijna 16 maanden weer eens ongesteld worden.
Dwayne heeft goed geslapen. Tot 8 uur. Dus ik ook heerlijk.

Zojuist vlees uitgelegd voor de hondjes. Zit ook een blok van 5kg hart bij. Die ga ik vanavond portioneren.
Nu eerst ontbijten. stofzuigen en dweilen.
En dan die never ending story.. 'De was'
Door Urs
#3002241
Nadia, het kan ook komen dat je nu geen werk meer hebt, dat is ook niet leuk. En misschien kom je nu even tot rust en komen de emoties los.

Geniet van Dwayne, ik vond het ook niet leuk om thuis te zitten zonder werk, maar de tijd die ik daardoor met Elena kreeg was goud waard.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3002257
Toen ik ontslagen werd voelde ik me alsof er iemand dood gegaan was. Het was echt een soort van rouwperiode, terwijl ik echt heel blij was om thuis te kunnen zijn bij mijn kinderen.
Misschien heeft het daar toch wel mee te maken Nadia?
Dikke knuffel hoor!  :-*
Door eelke
#3002259
Nadia schreef: Ik klaag niet graag. Zie er niet zo het nut van in. Dat gezegd hebben.. Klagen over iets volstrekte nutteloos vind ik soms wel "lekker" even klagen dan lucht soms op. Maar dan bel ik ook iemand op te bestoven met mijn geklaag en dan is het klaar.
Anyhow. Gisteren voelde me ik echt verdrietig. En zonder echt reden. Heb wel flink wat zorgen aan de kop en ik neem weinig rust. Maar dat is al een poosje. Misschien moet ik na bijna 16 maanden weer eens ongesteld worden.
Dwayne heeft goed geslapen. Tot 8 uur. Dus ik ook heerlijk.

Zojuist vlees uitgelegd voor de hondjes. Zit ook een blok van 5kg hart bij. Die ga ik vanavond portioneren.
Nu eerst ontbijten. stofzuigen en dweilen.
En dan die never ending story.. 'De was'
Ik denk dat het dat is. ;)
Door Nadia
#3002264
Dat zou zomaar kunnen. Ik heb ook al flinke poos niet meer gesport. Dat komt mijn humeur ook niet ten goede.

Het regent buiten. Ik hoef nergens naar toe. Honden hebben de grote ronde al gehad. Dus dat vind ik wel gezellig. Hoop dat Dwayne zo even gaat slapen. Kan ik me even storten op het huishouden.
Door eelke
#3002267
Nadia schreef: Dat zou zomaar kunnen. Ik heb ook al flinke poos niet meer gesport. Dat komt mijn humeur ook niet ten goede.

Het regent buiten. Ik hoef nergens naar toe. Honden hebben de grote ronde al gehad. Dus dat vind ik wel gezellig. Hoop dat Dwayne zo even gaat slapen. Kan ik me even storten op het huishouden.
Nee, niet sporten is niet fijn. Ik zat vorig jaar helemaal 'vast' daardoor, te veel pijn = niet kunnen sporten = niet ontspannen = meer pijn etc etc. Maar dan moet je het op een andere manier zoeken.
Vandaag er dan maar een lekker 'kneuterdagje' van maken. Lekker binnen, kaarsjes aan, hondjes erbij, beetje huishouden, boekje lezen etc.
Kim_S schreef: Toen ik ontslagen werd voelde ik me alsof er iemand dood gegaan was. Het was echt een soort van rouwperiode, terwijl ik echt heel blij was om thuis te kunnen zijn bij mijn kinderen.
Misschien heeft het daar toch wel mee te maken Nadia?
Dikke knuffel hoor!  :-*
Dat had mijn vriend vorig jaar inderdaad ook, vond ik heel vreemd eigenlijk. Hij was nog niet eens ontslagen, maar thuis ivm het faillissement van zijn werk. Toen hij de ontslagbrief kreeg wist hij al dat hij de dag er na meteen al kon beginnen bij zijn nieuwe werk. Ik was toen geopereerd en nog niet mobiel, dus kwam het eigenlijk wel goed uit. Zijn salaris werd niet uitbetaald maar we wisten dat dat wel betaald zou worden door het uwv...
Maar toch had hij het er hartstikke moeilijk mee. Toch een gevoel wat je niet kent als je het niet meemaakt ofzo?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3002270
Geen idee. Ik vond het (op het financiële aspect na) ook echt helemaal prima om even geen drukke stress-baan te hebben. Maar ik heb me minstens een week echt heel slecht gevoeld.
Door eelke
#3002281
Kim_S schreef: Dan heb je veel mazzel gehad  :)
Ik ben inmiddels kampioen solliciteren, én afgewezen worden  :(
Ja, maar ook heel saai en veilig geleefd dus ;)

Mijn bijbaantjes kwam ik via via aan en was niet meer dan vragen of ik daar mocht komen werken. Waren wel echte baantjes maar mijn moeder werkte in dat verpleeghuis. En de bloemenboer waar ik werkte was de zoon van onze oude buren, en daar werkte ook al wat vriendinnen.
Mijn werk nu is mijn laatste stageplek. Mocht als invaller blijven, tot ik een huis wilde kopen en daarvoor uren op contract nodig had. Kreeg er 12. Later heb ik extra uren geclaimd omdat ik gemiddeld veel meer werkte dan dat, en nu een contract van 22 uur (maar ik mag tot 32 uur werken binnen dat contract).
Is een vast contract want mijn teamleider had niet goed door dat hij niet meer mocht verlengen en heeft toen nog net kunnen regelen dat het omgezet werd naar onbepaalde tijd. Worden nu niet meer afgegeven binnen onze organisatie.
#3002312
Mowgli schreef: Ben er nu al klaar mee...
Vanmorgen voor niets om 08:00u. bij de Agentur für Arbeit omdat degene waarmee ik vorige week heb getelefoneerd vergeten was te vertellen dat ik als Nederlands Staatsburger een uittreksel uit het bevolkingsregister nodig heb om te bewijzen dat ik hier eeeeeeecht wel woon (bij de Duitsers staat hun woonadres in hun identiteitsbewijs, als ze gaan verhuizen krijgen ze er een stickertje overheen met het nieuwe adres  ::)  :-X ) Zonder dit vod kwam ik daar geen stap verder.
Lekker, dat uittreksel kan ik alleen op afspraak halen, de eerstvolgende vrije datum dat dit mogelijk was is 13 november! Pas als ik dat uittreksel heb kan ik mijn aanvraag indienen voor de Duitse WW.

Het bleek dat het raadshuis van stadsdeel Neuköln als enig stadsdeelraadhuis nog zonder afspraak werkt, dus ik meteen met de metro door naar Neuköln. Kom ik daar kort voor 11:00u. aan (het Bürgeramt ging pas om 11:00u. open) was de gemiddelde wachtijd 5 uur  :o :o :o Bleek dat de eerste mensen vanmorgen al om 06:30u. voor de deur stonden.
Morgen openen ze om 08:00u. De veiligheidsman adviseerde me om morgen om 07:00u. voor de deur te staan zodat ik een nummertje krijg, de verwachte wachttijd is dan ongeveer een uur vanaf het moment dat om 08:00u. de poorten geopend worden.

Ik ga in de kelder dus maar op zoek naar mijn slaapzak en tent en daar vanacht voor de deur camperen kreperen  :crazy2:
Ga dan ook in een fatsoenlijk durrep wonen, zoals ik!  :biggrin2: Binnenlopen (geen wachtenden voor u), om uittreksel vragen, vijf minuten wachten terwijl de mevrouw wat dingetjes intypt, acht euro overhandigen, weer naar buiten.

Maar voor het overige: tolle Wurst. Ik hoop dat het morgenochtend droog is. :-X

Edit: ik zie nu pas dat morgenochtend vandaag is. Het is nu halftwaalf. Rein theoretisch sta je nu dus met een fles sekt in je hand en een carnavalshoedje op je hoofd ergens in een kroeg op tafel te zwaaien met je Meldebescheinigung! Herzlichen Gloekwoensj! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 08 okt 2014, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door