Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door keetje
#3001882
Theo, onze oude krakkemikkerige kater, is er nog steeds, hij leeft nu al een jaar in geleende tijd maar ook al weer 10 maanden krijgt hij Metacam. Ik geef hem er nu al maanden Yucca bij en heb vanmorgen ook een pot zeewier (met van alles erbij in) Ik wil, als het mogelijk is, toch wel van de Metacam af of in ieder geval minderen. Ik zit een beetje in dubio, metacam is niet goed maar zonder gaat hij waarschijnlijk (eerder) dood. Wat zijn de mogelijkheden? Ik heb me alweer een paar dagen te pletter gegoegeld en dan zie je gewoon door de bomen het bos niet meer. Wie kan me even op weg helpen of in ieder geval een zetje in de goede richting geven?  :D

http://www.food4pets.be/detail/449316-w ... r-mix      http://www.food4pets.be/detail/449321-yucca
Gebruikersavatar
Door doranto
#3001911
Als hij inderdaad zo oud en krakkemikkerig is en op geleende tijd leeft, zou ik lekker doorgaan met de metacam en niet meer af gaan bouwen. Temeer ook als je denkt dat hij dan eerder dood zal gaan. Wat is de rede dat je af wilt bouwen? Denk je dat hij door de metacam van andere dingen last krijgt?
Door keetje
#3001929
Metacam is dus slecht en het is wel zo, als hij niet aan het ene gaat gaat hij wel aan het andere maar als ik bijv. de metacam zou kunnen vervangen voor iets "vriendelijke""  middel dan zou het misschien toch wat schelen. Hij krijgt ook dagelijks laxatract. Het gaat me niet om de kosten want hij krijgt "maar" 5 eenheden metacam per dag. Het is ook mijn gevoel, snap je? Het is gewoon zooi.  :-\
Door keetje
#3001938
Oeps, zie nu dat Theo fout staan, moet onder katten medisch. Macht der gewoonte. Modjes verplaats hem maar.  :-[
Door Lil
#3001979
heb je geluk dat hij bij de honden staat. probeer eens Cox compositum van de groene os. zeewier geef ik niet doet niets tegen pijn en kan wel op schildklier en nieren werken bij oudjes die krakkemikkig zijn. Verder heeft hond maar liefst 5 jaar metacam gehad, dat is al 5 jaar langer leven en nu gestopt omdat het niet meer hielp, niet omdat hij er ziek van werd. pijn is vreselijk dus hier of pijnstillers of inslapen.
Door keetje
#3002002
Cox compositum heb ik nog in huis. Ga dat zeker eens proberen. Lil, Heb ik van jou toen niet ergens gelezen over yucca? Staat me zo bij. Theo krijgt yucca, heb geen idee of het helpt, dat zou ik pas zien als ik ermee stop. Ach, eigenlijk hebben jullie natuurlijk gewoon gelijk, Theo leeft van dag tot dag. Ik ga die cox eens proberen. Baat het niet, schaden doet het zeker niet.
Door renate1985
#3002108
Wij zijn nu sinds een paar dagen met cox compositum bezig ( ondertussen de Novacam afgebouwd)  en kaine loopt beter op cox compositum icm glucosamine dan op de Novacam.

Hopelijk heeft theo er ook baat bij!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3002124
Ik heb vorig jaar bij Radja yucca en metacam/novacam gebruikt en kreeg de waarschuwing dat yucca(cox-remmer) en NSAID vaak niet samen kunnen,bijten elkaar!
Door keetje
#3002133
Radja schreef: Ik heb vorig jaar bij Radja yucca en metacam/novacam gebruikt en kreeg de waarschuwing dat yucca(cox-remmer) en NSAID vaak niet samen kunnen,bijten elkaar!
Oh?? Ik ga dat eens even snel uitzoeken en stop dus meteen even met de yucca. Van wie heb je dat?

Nu vind ik dus al goegelend dit,  http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Misschien als vervanging van de metacam?
Laatst gewijzigd door keetje op di 07 okt 2014, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3002161
yucca is Cox remmer en metacam ook. Dat bijt zich niet dat KAN te veel zijn. Maar je schrijft zeewier dat snapte ik niet ;) Yucca wel zei het dat mijn da zich afvroeg of dat niet dubbel was voor een hele oude hond met al nier- en maagklachten.
Door Lil
#3002300
er wordt wel eens beweerd dat het gezonde gewrichten geeft zeewier, maar heel eerlijk heb ik nooit iets gemerkt van wat men allemaal beweerde over de zeewier. Geloof wel dat het gezond is, dat wel maar dingen als je valt erdoor af en je wordt er fitter door heb ik nooit gemerkt ik merk ook niet dat ik er beter door ga lopen (hoewel als ik vergeet om mijn glucosamine in te nemen dan voel ik dat meteen).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3002302
Even "off topic", maar glucosamine ben ik hier meer gestopt. Zou volgens een natuurarts niets toevoegen maar wel de nieren heel erg belasten.
Door Lil
#3002317
Glucosamine zou niets doen werd mij ook gezegd. Kun jij mij verklaren waarom ik eerst een hond heb gehad die als ik het vergat te geven kreupel liep en als ik het keurig gaf dat niet deed (ben er na een jaar of 4 mee gestopt, toen werkte het niet meer). Nu heb ik zelf behoorlijk kraakbeenschade in mijn knie en ik ben slecht in het pillen slikken en vergeet het tamelijk vaak. Als ik continu een stekende pijn in mijn knie heb dan ben ik meestal de glucosamine vergeten. Neem ik die alsnog in dan gaat binnen een uur de pijn weg. Kan ik ook weer een klein uurtje met de honden wandelen, zonder glucosamine niet. Mijn huisarts wilt mij 1000 mg naproxen laten slikken. Dat is veel slechter voor mijn nieren dan de glucosamine. Slik nul pijnstillers gedurende de afgelopen 2 maanden. Ik ben nog heel erg jong, dus wil nog niet graag op pijnstillers.

Ik geloof best dat het niet bij iedereen werkt.

O, ja bij Boris is een tijd zo geweest dat de foto's van het gewricht beter waren ipv slechter. Inmiddels is het vele malen slechter, maar goed hij is enorm oud en heeft altijd erg veel beweging gehad (en nog in verhouding).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3002328
Lil schreef: Glucosamine zou niets doen werd mij ook gezegd. Kun jij mij verklaren waarom ik eerst een hond heb gehad die als ik het vergat te geven kreupel liep en als ik het keurig gaf dat niet deed (ben er na een jaar of 4 mee gestopt, toen werkte het niet meer). Nu heb ik zelf behoorlijk kraakbeenschade in mijn knie en ik ben slecht in het pillen slikken en vergeet het tamelijk vaak. Als ik continu een stekende pijn in mijn knie heb dan ben ik meestal de glucosamine vergeten. Neem ik die alsnog in dan gaat binnen een uur de pijn weg. Kan ik ook weer een klein uurtje met de honden wandelen, zonder glucosamine niet. Mijn huisarts wilt mij 1000 mg naproxen laten slikken. Dat is veel slechter voor mijn nieren dan de glucosamine. Slik nul pijnstillers gedurende de afgelopen 2 maanden. Ik ben nog heel erg jong, dus wil nog niet graag op pijnstillers.

Ik geloof best dat het niet bij iedereen werkt.

O, ja bij Boris is een tijd zo geweest dat de foto's van het gewricht beter waren ipv slechter. Inmiddels is het vele malen slechter, maar goed hij is enorm oud en heeft altijd erg veel beweging gehad (en nog in verhouding).
Ja, ik weet het. Ik heb zelf ook een hond gehad, waarbij ik écht het idee had dat het wel degelijk wat deed. Maar omdat de arts die ik sprak zó overtuigd was dat het niet goed was, geef ik het niet meer. Zelf gebruikte ik het ook en ben er ook mee gestopt. Nu ben ik sowieso al niet zo'n voorstander van supplementen, dat scheelt natuurlijk ook in mijn beslissing. Maar het blijft altijd een moeilijke afweging vind ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door