Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3001900
Zo simpel is het niet. ;)

GHz is de snelheid en die blijft hetzelfde. Theoretisch kun je 2x zoveel doen op dezelfde snelheid. Theoretisch omdat dat afhankelijk is van de applicatie die je draait. In de praktijk haal je de "2x zoveel" niet altijd.

De prestaties tussen de oude en nieuwe processor verschillen natuurlijk, evenals de rest van de nieuwe techniek in een nieuwe laptop. Dus je oude laptop zal niet sneller zijn dan een nieuwe. ;)
#3002038
Een nieuwe Celeron hoeft niet langzamer te zijn dan een oude i3.
Ik kom er tegenwoordig ook in om, aan de naam en gegevens alleen heb je ook al niks meer. Het heeft dan met de architectuur van de processor te maken, maar dat gaat mij ook de pet te boven.
Iets met hoe de processor verschillende taken tegelijk aanpakt/verdeelt en hoe de processor dus met de rekenkracht omgaat.

Maar gut, zolang je het voor huis tuin en keuken gebruik nodig hebt en je hebt niet een hoog budget dan ga je toch geen mega verschillen merken en zou ik liever een goed merk laptop aanschaffen.
#3002045
Hylos schreef: Een nieuwe Celeron hoeft niet langzamer te zijn dan een oude i3.
Ik kom er tegenwoordig ook in om, aan de naam en gegevens alleen heb je ook al niks meer. Het heeft dan met de architectuur van de processor te maken, maar dat gaat mij ook de pet te boven.
Iets met hoe de processor verschillende taken tegelijk aanpakt/verdeelt en hoe de processor dus met de rekenkracht omgaat.

Maar gut, zolang je het voor huis tuin en keuken gebruik nodig hebt en je hebt niet een hoog budget dan ga je toch geen mega verschillen merken en zou ik liever een goed merk laptop aanschaffen.
True, ik heb een tweedehands HP zakelijke laptop gekocht en ook al doet ie 1-2u met de accu, hij is sneller dan menig laptop in mijn omgeving (niet-nerdy) met een ssd en kan nog best een tijd mee.
#3002068
Hylos schreef: Een nieuwe Celeron hoeft niet langzamer te zijn dan een oude i3.
Ik kom er tegenwoordig ook in om, aan de naam en gegevens alleen heb je ook al niks meer. Het heeft dan met de architectuur van de processor te maken, maar dat gaat mij ook de pet te boven.
Iets met hoe de processor verschillende taken tegelijk aanpakt/verdeelt en hoe de processor dus met de rekenkracht omgaat.


Maar gut, zolang je het voor huis tuin en keuken gebruik nodig hebt en je hebt niet een hoog budget dan ga je toch geen mega verschillen merken en zou ik liever een goed merk laptop aanschaffen.
Dat is dus het probleem plus dat de software zelf ook nog een rol speelt in hoe het om gaat met die techniek. En dan kan een dual core soms zomaar sneller uitpakken als een quad core... :-\
Dian schreef: past niet in het budget :-\
Als je niet intensief video's wilt gaan bewerken, muziek componeren of heavy grafische games wilt gaan spelen, dan vind je zeker een laptop die in je budget past! Want weet je hoe het ook nog is... vandaag koop je de duurste en de snelste die er is en overmorgen wordt er een nog snellere op de markt gebracht. ;)

Heb je een linkje naar de laptop die je op het oog hebt?
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 07 okt 2014, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#3002081
Ik heb geen aandelen, maar je zou kunnen overwegen om eens te kijken naar refurbished laptops. Op de website van laptops4all kun je aardig wat vinden. En wat ik uit de reviews naar voren kon halen, is dat er eerlijk zaken wordt gedaan, dat je ze gewoon kunt bellen en dat er normaal advies gegeven wordt.

Niet geschoten is altijd mis...
#3002099
Ronald schreef: Ik heb geen aandelen, maar je zou kunnen overwegen om eens te kijken naar refurbished laptops. Op de website van laptops4all kun je aardig wat vinden. En wat ik uit de reviews naar voren kon halen, is dat er eerlijk zaken wordt gedaan, dat je ze gewoon kunt bellen en dat er normaal advies gegeven wordt.

Niet geschoten is altijd mis...
ik wil iig een 17,3" laptop. Kleiner wordt me te klein. :-[
en de harde schijf moet minimaal 500 Ghz zijn. Heb nu 320 en die loopt vol!
Laatst gewijzigd door Dian op di 07 okt 2014, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#3002114
Dian schreef: ik wil iig een 17,3" laptop. Kleiner wordt me te klein. :-[
en de harde schijf moet minimaal 500 Ghz zijn. Heb nu 320 en die loopt vol!
Dan moet je meer backuppen en op een externe schijf zetten :biggrin2: Heb nu 128GB in m'n laptop en daar draai ik Windows7 en Zorin op. Mijn films staan op een 1Tb netwerkschijf. ::)

17,3 is groot en dus duur. Acers staan niet bekend om hun lange levensduur, dus kun je beter een refurbished HP Elite ook kopen, al dan niet 17", dan een goedkope nieuwe. Just my 2 cents.
#3002171
Dian schreef: Hier zat ik naar te kijken:

http://www.dixons.nl/laptop/laptops/lap ... 5-721-28s2
Ziet er goed uit en voor een hele redelijke prijs!

Ik ben het niet eens dat Acer een probleem zou hebben qua levensduur. Af en toe wordt ik weleens door vrienden gevraagd mee te gaan bij het kopen van een nieuwe computer en tweemaal is dat een Acer geworden. De eerste is inmiddels een 6 jaar oude laptop die het op batterijproblemen na, nog steeds heel goed doet. Batterijen zijn helaas een teer punt, ook bij de dure merken!
Dian schreef: ik wil iig een 17,3" laptop. Kleiner wordt me te klein. :-[
en de harde schijf moet minimaal 500 Ghz zijn. Heb nu 320 en die loopt vol!
Tja, dan moet je tijdig bestanden schonen en/of inderdaad een externe HD eraan hangen. ;)
Mini's 3-tal schreef: Dan moet je meer backuppen en op een externe schijf zetten :biggrin2: Heb nu 128GB in m'n laptop en daar draai ik Windows7 en Zorin op. Mijn films staan op een 1Tb netwerkschijf. ::)

17,3 is groot en dus duur. Acers staan niet bekend om hun lange levensduur, dus kun je beter een refurbished HP Elite ook kopen, al dan niet 17", dan een goedkope nieuwe. Just my 2 cents.
Oké HP is goed en HP is duur! Of ze nog net zo degelijk zijn als begin jaren '90 betwijfel ik wel. ;)
Ik heb even snel op die website gekeken en zag 2 HP laptops staan met een 17" schermgrootte - eentje was nog betaalbaar, maar wel een model uit 2009 :-\ en de andere (elitebook) kost bijna € 300 meer dan de laptop die Dian op het oog heeft. :o Tja...

Dian, niemand kan je hier garanderen dat de laptop die je koopt 3, 5 of 7 jaar meegaat. Niet voor de Acer en niet voor een HP. Dus koop een laptop met wat jij belangrijk vindt: scherm- en harddisk grootte en je budget. :)
Laatst gewijzigd door Ruisje op wo 08 okt 2014, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door