Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
#3001831
Ik heb drie vriezer staat. Een voor onszelf en ,uiteraard, twee voor de honden.
Een van de drie is altijd beslagen aan de buitenkant, echt nat eigenlijk.
Ze staan in de schuur. Heb hem al lager gezet maar helpt niet. Nu het kouder is, is het ook nog.
Ik zou toch denken dat het door het temperatuurverschil komt, of hij isoleert niet goed?
Iemand een idee?
Door DJ_Doerak_Tucker
#3001834
Ik zou denken dat hij inderdaad niet goed isoleert en dat er daardoor condens aan de buitenkant neerslaat door het temperatuurverschil.
Door lianneke
#3001838
Het is wel een ouwetje. Had hem ipv mn eigen ouwe gekregen van me moeder.
Misschien van de regen in de drup dan.
Door Ruisje
#3001850
Als de schuur vochtig is (hoge luchtvochtigheid) kan de vriezer aan de buitenkant condens vormen. Dat komt omdat de warmere schuurlucht tegen de koude buitenkant van de vriezer komt. Warme lucht kan meer vocht vasthouden dan koude, dus op de koude buitenkant van je vriezer krijg je condens.

Er is niets mis met die vriezer, je schuur is te vochtig. ;)
Door lianneke
#3001862
Ruisje schreef: Als de schuur vochtig is (hoge luchtvochtigheid) kan de vriezer aan de buitenkant condens vormen. Dat komt omdat de warmere schuurlucht tegen de koude buitenkant van de vriezer komt. Warme lucht kan meer vocht vasthouden dan koude, dus op de koude buitenkant van je vriezer krijg je condens.

Er is niets mis met die vriezer, je schuur is te vochtig. ;)
Maar waarom beslaan die andere dan niet?
Door Ruisje
#3001878
lianneke schreef: Maar waarom beslaan die andere dan niet?
Misschien hebben je andere vriezers een warme wand constructie die voorkomt dat er condens aan de buitenkant onstaat. Die ene is een oudere, dus dat zou kunnen.

Ik heb het zelf ook gehad. Drie vriezers in de garage, alledrie ouder en bij eentje maar condens. Een paar dagen ervoor had de vriezers om de beurt ontdooid en ijsvrij gemaakt en wat bleek... onder die ene vriezer was de vloer dus kletsnat. De vriezers staan op balkjes (van de grond dus) en tijdens het ontdooien was onder die vriezer een plas water gekomen. Ik heb het vocht zoveel mogelijk opgedweild en daarna de garage gelucht. Condens verdwenen. ;)
Door lianneke
#3001886
Ruisje schreef: Misschien hebben je andere vriezers een warme wand constructie die voorkomt dat er condens aan de buitenkant onstaat. Die ene is een oudere, dus dat zou kunnen.

Ik heb het zelf ook gehad. Drie vriezers in de garage, alledrie ouder en bij eentje maar condens. Een paar dagen ervoor had de vriezers om de beurt ontdooid en ijsvrij gemaakt en wat bleek... onder die ene vriezer was de vloer dus kletsnat. De vriezers staan op balkjes (van de grond dus) en tijdens het ontdooien was onder die vriezer een plas water gekomen. Ik heb het vocht zoveel mogelijk opgedweild en daarna de garage gelucht. Condens verdwenen. ;)
Oke, het is tamelijk vochtig in de schuur ja, maak me maar niet te veel zorgen dan.
Is natuurlijk wel de angst van een barfer he, dat je vriezer er ineens mee kapt :o
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3002198
lianneke schreef: Maar waarom beslaan die andere dan niet?
Vlgs mij is het buitenkant materiaal anders van een oude vriezer. Oude vriezer gelakt metaal, nieuwe plastic.
Hier in de garage ook eentje die af en toe aan de buitenkant condens heeft, en dat is idd een oude en het materiaal is anders, vlgs mij iets van metaal/blik.
Door lianneke
#3002285
Kaio schreef: Vlgs mij is het buitenkant materiaal anders van een oude vriezer. Oude vriezer gelakt metaal, nieuwe plastic.
Hier in de garage ook eentje die af en toe aan de buitenkant condens heeft, en dat is idd een oude en het materiaal is anders, vlgs mij iets van metaal/blik.
Dit klopt, is idd andere buitenkant.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door