Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Baldrick
#3000818
We geven onze pup en volwassen hond nu alleen kvv, diverse merken en samenstelling.

Nu willen we daar ook nog wat extra aan toevoegen. Zoals af en toe een ei, bot etc.

De (gedroogde) snacks van de diverse kvv merken zijn nogal prijzig, en in de dierenspeciaalzaak vaak van twijfelachtige herkomst, dus willen we kijken wat er geschikt is wat we bij de super, of slager kunnen halen.  In ieder geval geen mergpijp.

Lamsribbetjes?
Viskop?
Door M@rina
#3000831
Op de markt vragen omsardientjes of panharing. Bij de poelier kippen-of eendennekjes halen of een kippenruggetje, kwarteltje.

Een schep biologische kwark of yoghurt met een schepje koud geslingerde honing.
Zelf snacks gaan drogen, ik heb een Bomann voedseldroger, kost inclusief verzending iets van 35 euro, ik droog er vooral spiervlees in of vlees en fruit.
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3001711
Ik heb gevraagd bij de poelier of ze kippennekken hadden, daar konden ze wel aankomen maar alleen vanaf 10 kg :-[
(das me een beetje te veel in 1x)
Door Lil
#3001778
een goedkoop voedseldrogertje kopen en drogen die kippennekken. Als je ze goed droog lang buiten de koeling houdbaar (het liefste in een bak met droge rijst erbij). Rest van de kippennekken lekker rauw voeren.
Zo doe ik dat altijd met kippennekken. De oudste hond en de kat krijgen die rauw en een deel droog ik als snackje voor beide honden én de kat. Die van de dierenwinkel vertrouw ik niet én zijn heel duur. Dus droog ik ze zelf.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3001966
[quote="Saartje-88"]
Ik heb gevraagd bij de poelier of ze kippennekken hadden, daar konden ze wel aankomen maar alleen vanaf 10 kg :-[
(das me een beetje te veel in 1x)
[/quote]

Ik kocht ze altijd bij een Turkse slagerij,gewoon 1 kilo.
Door casandra
#3002622
Kippenekken haal ik ook altijd bij de poulier...inderdaad alleen per 10kg maar kan dat gelukkig met iemand delen.
De honden krijgen ze geregeld als extra bij de kvv.
Alleen onze 12 weken jonge bouvierpup durf ik ze niet meer te geven...hij slikt ze geheel door  :(
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3002744
Ik heb ergens gelezen dat als je ze plet het op zich niet heel veel uit maakt dat ze heel doorslikken
(omdat het beginners botten waren en deze eigenlijk meer dienen om de pup / hond te leren verteren)

Heb je al geprobeerd ze vast te houden en dan de pup er op laten kauwen?
Door casandra
#3003064
[quote="Saartje-88"]
Ik heb ergens gelezen dat als je ze plet het op zich niet heel veel uit maakt dat ze heel doorslikken
(omdat het beginners botten waren en deze eigenlijk meer dienen om de pup / hond te leren verteren)

Heb je al geprobeerd ze vast te houden en dan de pup er op laten kauwen?
[/quote]

Ja dat heb ik al een paar keer geprobeerd. ..dan bijt hij er 2 keer in en dan is de interesse weg.
Door M@rina
#3003107
een kippennek is voor een 12 weken oude bouvierpup toch ook gewoon hap-slik-weg....  eendennek geprobeerd? Die zijn zo'n 20 cm lang en 2x zo dik als een kippennek
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door