Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#2999482
13 oktober krijgen we ons lieve puppenmeisje  :smitten: De fokker speent af op KVV en brok.
Nu wil mijn vriend echt over op brok (makkelijker, kost minder blablabla) Zelf wil ik op KVV blijven
op dit moment geen tijd om me helemaal te verdiepen in het barfgebeuren, i.v.m. werk / school
pup / motorrijlessen (enz enz enz) en daarbij hebben we geen ruimte voor een grote vriezer in
huis of de berging.

Dus pup blijft van maandag tot vrijdag op KVV en in de weekenden brok. (We gaan het weekend
vaak weg naar vrienden / ouders die niet in de buurt wonen en gezien vriend lief het vervelend vind
om met vlees te gaan zeulen krijgt ze brok. (ik ben al blij dat ze 5 dagen vlees krijgt en 2 dagen brok
dus mij hoor je niet meer al hoop ik haar in de toekomst toch helemaal over te kunnen zetten op vlees)

Nu mijn vraag dus, vanaf hoe oud mogen pups kippennekken of eendennekken en andere kleine
zachte vleesbotten? Mag dit al voorzichtig en onder toezicht vanaf 8 weken?

Het is een Saarlooswolfhondpup...  ;D

Liefs Saartje
Laatst gewijzigd door Saartje-88 op vr 03 okt 2014, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2999510
Kippennek en eendennek zijn echt beginnersbotten, dus die kunnen direct gegeven worden vanaf 8 weken.

Gevoelsmatig zou ik pup iig op maandag geen vleesbot geven (ivm overschakelen van brok naar rauw) Op maandag dus alleen kvv.

Beetje slimme pup tuft die brokken in het weekend gewoon uit, heb jij mazzel; kan pupje helemaal op rauw  :biggrin2:

Heel veel geluk en plezier met pupje alvast en ehhhh; foto's?  :D
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#2999544
Haha, nou maar hopen dat ze slim is  ;D

Goede tip daar heb ik wat aan!!  8) BEDANKT!!!
(nu nog aan het werk zal vanavond een foto posten!!  :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Hope
#3000189
Nelson at met 7 weken (afgespeend op kvv) kipkarkas, eendkarkas, kwartelkarkas, parelhoen en konijnenrug. Nekken was hier een drama, dat was hap slik weg, verslikken, spigen en weer hap slik weg. Daarom gaf ik juist grotere stukken vleesbot.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3000620
[quote="Saartje-88"]
13 oktober krijgen we ons lieve puppenmeisje  :smitten: De fokker speent af op KVV en brok.
Nu wil mijn vriend echt over op brok (makkelijker, kost minder blablabla) Zelf wil ik op KVV blijven
op dit moment geen tijd om me helemaal te verdiepen in het barfgebeuren, i.v.m. werk / school
pup / motorrijlessen (enz enz enz) en daarbij hebben we geen ruimte voor een grote vriezer in
huis of de berging.

Dus pup blijft van maandag tot vrijdag op KVV en in de weekenden brok. (We gaan het weekend
vaak weg naar vrienden / ouders die niet in de buurt wonen en gezien vriend lief het vervelend vind
om met vlees te gaan zeulen krijgt ze brok. (ik ben al blij dat ze 5 dagen vlees krijgt en 2 dagen brok
dus mij hoor je niet meer al hoop ik haar in de toekomst toch helemaal over te kunnen zetten op vlees)

Nu mijn vraag dus, vanaf hoe oud mogen pups kippennekken of eendennekken en andere kleine
zachte vleesbotten? Mag dit al voorzichtig en onder toezicht vanaf 8 weken?

Het is een Saarlooswolfhondpup...  ;D

Liefs Saartje
[/quote]

En als je nou voor twee dagen kvv in een voerbak klaarzet in de koelkast? Folie er over en dan blijft dat best wel twee dagen goed. En anders zou ik gaan voor een brok met echt veel vlees, k9 bijvoorbeeld. Dat is een dure brok maar zeker voor de vertering en ontlasting lijkt het me toch fijner dat ze zeven dagen vlees krijgt, en dat krijgt ze met die brok.
Overigens is mijn vriend ook echt niet weg van vlees. De rollen kvv van Alaska voert hij zonder problemen, omdat er veel groenten doorheen zit en ze niet sterk ruiken. Ik leg voor hem geportionoeerde bakjes (lege boterkuipjes) in de vriezer. 1 bakje is 1 maaltijd. Hij haalt zo'n bakje uit de vriezer, laat het in de koelkast ontdooien, trekt de deksel er af en kiept het in de voerbak. Voor hij 'bah' kan zeggen is het op  :biggrin2:
Door M@rina
#3000649
Goedie tip lees voer klaar zetten iinporties, dat doe ik ook altjd als de honden uit logeren gaan.

K9 is geen brok, dat is gevriesdroogd vlees en een prima vervanging van kvv, maar wel duur.
Gebruikersavatar
Door Saartje-88
#3001716
Het vlees wil ik idd in porties gaan verdelen (gezien mijn pup mee gaat naar het werk zal dat ook niet anders gaan)
IK zal eens kijken naar K9 (Ik zie dat je er water bij toe moet voegen) is dat wel oke? Meestal doen ze dat toch voor
oudere honden?

En idd ik vind het heel erg prijzig, dus dat gaat hem niet worden. 500 gram voor 19,95 of 3,6 kg voor 119 euro dat hoef ik niet eens te vragen
hier thuis. Dat is een directe NO NO.  :-X :-\
Laatst gewijzigd door Saartje-88 op di 07 okt 2014, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door