Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cairodyn
#3001436
Onze ushi t poezekind is afgelopen vrijdag door een zwarte kater aangevallen. Toen ze na 2 uur thuis kwam rende ze naar boven en ging zich wassen. Ik heb wel even gekeken naar zag in de eerste instantie niks. Ik dacht ik laat r maar even bijkomen. Toen ik later weer boven kwam zag ik een bloed vlek op t laminaat. Ik heb me toen t ongans gezocht en vind haar uiteindelijk achter in onze kleding kast op een stapel tuinkussens. Ik heb haar er toen afgeplukt en geb. haar nagekeken. Op haar kont naast haar staart zat een wondje welke ze al gepoetst had en er niet vreselijk uitzag dus omdat ze erg over de rooie was dat ik haar onderzocht haar weer laten gaan. Ze ging de kast weer in. En bleef daar ook. Sinds zondagochtend kwam ze er weer uit om bij ons op bed te slapen. Ze eet en drinkt wel en gaat ook naar de kattenbak. Inmiddels is t wondje aardig genezen. Haar ego heeft alleen een beste knauw gehad. Ze ligt bijna de hele dag in de kast en dat is t. Ik vind het zooo zielig! Ze had t zo naar haar zin buiten. Liet zich ook roepen en aaien gedurende de dag dat ze heerlijk buiten was en nu is ze gewoon sneu!! Hoop zo dat ze zich weer in haar hummetje gaat voelen! Is er eigenlijk ook iets wat ik haar wellicht kan geven (homeopatisch of zo)?
Laatst gewijzigd door cairodyn op ma 06 okt 2014, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3001459
Met feliway heb ik geen ervaring, wel met DAP (de hondenvariant) die ik in een ver verleden weleens met succes heb gebruikt. Maar je kunt ook naar Bach Bloesems kijken! Daar heb ik jaren geleden hele goede ervaringen mee gehad met een van mijn hondjes toen.

Verder is natuurlijk de vraag: hoe gaat het een volgende keer? Is ze straks heel bang voor de zwarte kater en wat als hij haar nog een keer te pakken krijgt? Dan begin je weer van voor af aan, of wordt ze nog banger. In dat geval zijn Bach Bloesems een betere optie denk ik.

Ik weet niet of er hier op BP iemand met Bach bloesems werkt en je zou kunnen helpen de juiste te kiezen. Je kunt er een topic aan wagen (of in dit topic de onderwerpregel aanpassen ;))
Door Lil
#3001675
bach bloesen kan.

Misschien een hele rare optie, maar zorgen dat ze niet meer in de kast kan? Dan moet ze wel elders door het huis gaan lopen en zo.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3001683
Weet je zeker dat ze in orde is? Ik vind het een nogal heftige reactie op een akkefietje met een andere kat. En als je 1 gaatje hebt kunnen vinden, zijn er misschien meer en dat soort wondjes ontsteken nogal snel en nogal naar.
Door cairodyn
#3002034
De kast kan ze zelf openen dus daar gaat ze zelf ook in. Ze komt sinds gisteren weer voorzichtig te voorschijn. Speelt ook wel met mijn vingers als ik haar uitdaag. Ze heeft nergens meer zichtbare wondjes en ook geen korsten oid. Ze gebruikt de krabpaal ook weer alleen ligt ze nog veel in de kast en wil ze niet naar buiten. Heel voorzichtig durft ze dus weer iets meer. Kost tijd vrees ik.
Door Ruisje
#3002075
Zo'n heftige reactie na een een partijtje knokken kan heel goed hoor! Het zal de eerste getraumatiseerde kat (of hond) niet zijn na een vechtpartij. Alles ligt aan de gevoeligheid van het dier en zoals de één een betonplaat voor z'n kop kan hebben, kan de ander een flinke deuk oplopen.

Dus deze ervaring verwerken plus een beetje extra zelfvertrouwen kweken met behulp van bach bloesems is zeker geen overbodige luxe. Poes moet weer verder met haar leven en zal die kater nog wel een keer tegenkomen als ze weer naar buiten durft.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#3002134
Je kunt ook simpel een flesje Bach rescue halen bij de meeste drogisten wel verkrijgbaar. Anders even bij de tuinen kijken. Dat is voor de meest voor de hand liggende trauma's. Wat haar is overkomen is niet een heel ingewikkeld probleem. Haar helpen groeien zodat ze de volgende x beter in haar schoentjes staat heb je wel afgepaste Bach voor nodig. Ik zou haar niet gaan plagen met da consulten maar gewoon even een paar x per dag wat rescue in de kast druppelen en rond haar etensbakje etc. Dat belast haar niet maar t geeft haar weer moed. Haalt de scherpe kantjes van haar emotionele klap.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door