Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3001127
Worden jullie ook zo gek van de wildgroei aan enquête's en vragenlijsten?

Heb je gebeld dat je internet niet werkt, krijg je een SMS of je de medewerker wilt beoordelen. Ben je in het zkh geweest voor een pre-op, zit er een mail in je spambox hoe de dienstverlening was. Bel je om je Ziggo op te zeggen, bam, mailtje hoe u het product waardeerde.

Het lijkt wel de nieuwe rage, alles en iedereen moet gewaardeerd op internet, bah!

Ik doe het ook gewoon niet meer, ze bekijken het maar :biggrin2:
Door Mowgli
#3001130
Volgens mij worden veel customer care medewerkers beoordeeld aan de hand van deze ingevulde enquettes en er dus ook op afgerekend.
Als wij hier naar de Deutsche Terrorkom bellen vanwege een probleem (als onze voip aanlsuiting weer eens problemen heeft) worden wij aansluitend altijd door de dienstdoende medewerker gevraagd na het gesprek niet op te hangen, maar nog even de enquette te beantwoorden...
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3001134
En dat vind ik dus niet onze taak. Ik ben daar geen chef toch? En daarbij toen ik wel eens een enquête invulde, bleven de vragen komen en alles op een schaal van 1 tot 10 te beoordelen. Als je kunt kiezen uit goed, niet goed of echt heel slecht, is het voor mij ook alweer anders.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3001139
Op mijn werk krijgen we ook steeds een enquête van de onderhouds en schoonmaakdienst. Die begint met: "Als bewoner van dit pand..."

En aangezien ik behoorlijk allergisch ben voor het mengen van werk en privé, klik ik dan dus al weg. Ik woon thuis, niet op mijn werk!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3001142
Als groot voorstander van mensen belonen naar prestatie, vind ik het niet meer dan logisch dat er naar de prestatie gevraagd wordt. Een manager heeft heel veel aan feedback van degenen die in contact staan met hun medewerker(s).

Waar nuttig, redelijk en vriendelijk verzocht, zal ik te allen tijde feedback geven.

Het is makkelijk klagen dat je er gek van wordt. Het is ook makkelijk klagen dat er veel niet klopt aan dienstverlening. Als je wilt dat iets verbetert, zal je je steentje daarin moeten bijdragen.

Just my two cents.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3001148
Ik vind het ook wat over de top. Laat ik het zo zeggen, als iets me niet bevalt meldt ik dat wel.

Maar om na 1 dag al om een productbeoordeling te vragen vindt ik wat snel en uit verveling heb ik 1x zo'n enquete ingevuld en dan krijg je op het eind het verhaal dat je beoordeling toch echt eerst door een ballotagecommissie moet voordat die gepubliceerd wordt. Weet je meteen waarom sommige producten zoveel goeie reviews krijgen. Zeker als je er een "maak kans op een gratis camera" tegenover zet.

En een a4tje aan vragen invullen over een gesprek met een medewerker van nog geen 1,5 minuut...nahhh..daaaag.

Ooit wel een "leuke" discussie gehad met een telefoniste die belde namens de DAS rechtsbijstand. Wat we vonden van het geleverde product. Dus eerlijk gezegd dat we het geleverde product waardeloos vonden aangezien de betreffende advocaat na 1 gesprek noppes meer van zich heeft laten horen en ook de verzekering zelf niet verder kwam dan...we hebben uw zaak bij een advocaat neergelegd.
En toen kwam het gehakketak dat de vraag daar niet over ging, maar over het geleverde product en wij ons dan maar afvragen wat het geleverde product was, want de advocaat wat k*t, het antwoord daarop van de maatschappij was k*t en tot dan toe (was circa 1 jaar nadat de zaak opgestart was) had de k*tadvocaat geen ene reet uitgevoerd, maar de telefoniste was echt niet van plan om op te hangen voordat ik iets aardigs over het geleverde product had gezegd.
Dus ja nee, in deze vind ik het dus niet nuttig om met zo'n voorgeprogammeerde scriptoplezende mevrouw in conclaaf te gaan. Het was ook niet nuttig, want het zogenaamde "ik zal uw klacht bij de betreffende afdeling deponeren" heeft ook nooit wat opgeleverd. Wat an sich niet verwonderlijk was aangezien we door de maatschappij al werden verwezen naar de advocaat en  de advocaat zich hulde in stilzwijgen.

Maar hé, in de tijd dat ik op een callcentre zat waren daar ook een paar damesch aanwezig die de hele dag aan het meeluisteren waren met de medewerkers om zo zelf te kunnen beoordelen of de dingen volgens de daarvoor geldende protocollen en reglementen werden gedaan.
Door Anne in Zweden
#3001151
Tja, te veel is nooit fijn, maar anderzijds klagen we toch ook graag als we beroerd geholpen worden, en dan ergeren we ons als we ons verhaal nergens kwijt kunnen. Ik ben het dus met Saskia eens.
Door Martine-Tom
#3001162
-Saskia- schreef: Als groot voorstander van mensen belonen naar prestatie, vind ik het niet meer dan logisch dat er naar de prestatie gevraagd wordt. Een manager heeft heel veel aan feedback van degenen die in contact staan met hun medewerker(s).

Waar nuttig, redelijk en vriendelijk verzocht, zal ik te allen tijde feedback geven.

Het is makkelijk klagen dat je er gek van wordt. Het is ook makkelijk klagen dat er veel niet klopt aan dienstverlening. Als je wilt dat iets verbetert, zal je je steentje daarin moeten bijdragen.

Just my two cents.
Ik heb vorige week via thuisbezorgd.nl gegeten, kreeg net een mail of ik de bestelling wil beoordelen.
Vorige week via de OV-chip foutief ingechecked, moest dus geld terug vragen, of ik het gesprek wil beoordelen.
Mijn rekeningnnummer bij de NS stond fout geregistreerd, doorverbonden naar een andere afdeling....juist of ik het wil beoordelen.
Toen bedacht ik me dat mijn rekeningnummer bij de energiemaatschappij ook nog aangepast moest worden dus gelijk even gebeld...en jawel, weer beoordelen.
Zaterdag 2 opbergboxen besteld....net mail, of ik die wil beoordelen....ze zijn nog niet eens binnen...

Ik wil best beoordelen als het ergens over gaat, maar een gesprek van 1 minuut naar een klantenservice waarbij ik mijn nieuwe rekeningnummer doorgeef, zij dat opschrijft en ik weer ophang...gaat me ietwat ver eigenlijk.
Ik snap wat je bedoeld, maar ze kunnen het ook overdrijven en dat gebeurd nu toch wel een beetje hoor vind ik.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3001163
Angelique schreef: Ik vind het ook wat over de top. Laat ik het zo zeggen, als iets me niet bevalt meldt ik dat wel.

Maar om na 1 dag al om een productbeoordeling te vragen vindt ik wat snel en uit verveling heb ik 1x zo'n enquete ingevuld en dan krijg je op het eind het verhaal dat je beoordeling toch echt eerst door een ballotagecommissie moet voordat die gepubliceerd wordt. Weet je meteen waarom sommige producten zoveel goeie reviews krijgen. Zeker als je er een "maak kans op een gratis camera" tegenover zet.

En een a4tje aan vragen invullen over een gesprek met een medewerker van nog geen 1,5 minuut...nahhh..daaaag.

Ooit wel een "leuke" discussie gehad met een telefoniste die belde namens de DAS rechtsbijstand. Wat we vonden van het geleverde product. Dus eerlijk gezegd dat we het geleverde product waardeloos vonden aangezien de betreffende advocaat na 1 gesprek noppes meer van zich heeft laten horen en ook de verzekering zelf niet verder kwam dan...we hebben uw zaak bij een advocaat neergelegd.
En toen kwam het gehakketak dat de vraag daar niet over ging, maar over het geleverde product en wij ons dan maar afvragen wat het geleverde product was, want de advocaat wat k*t, het antwoord daarop van de maatschappij was k*t en tot dan toe (was circa 1 jaar nadat de zaak opgestart was) had de k*tadvocaat geen ene reet uitgevoerd, maar de telefoniste was echt niet van plan om op te hangen voordat ik iets aardigs over het geleverde product had gezegd.
Dus ja nee, in deze vind ik het dus niet nuttig om met zo'n voorgeprogammeerde scriptoplezende mevrouw in conclaaf te gaan. Het was ook niet nuttig, want het zogenaamde "ik zal uw klacht bij de betreffende afdeling deponeren" heeft ook nooit wat opgeleverd. Wat an sich niet verwonderlijk was aangezien we door de maatschappij al werden verwezen naar de advocaat en  de advocaat zich hulde in stilzwijgen.

Maar hé, in de tijd dat ik op een callcentre zat waren daar ook een paar damesch aanwezig die de hele dag aan het meeluisteren waren met de medewerkers om zo zelf te kunnen beoordelen of de dingen volgens de daarvoor geldende protocollen en reglementen werden gedaan.
Dit dus, als ik een dienst opzeg, ben ik niet tevreden, geef ik dit aan bij het opzeggen en dan is het voor mij ook wel klaar.

Ik belde de Vodafone om te vragen wat er nu aan de hand is met onze glasvezel, daar krijg ik de melding dat het gesprek opgenomen wordt voor trainingsdoeleinden, waarom dan niet een pluk gesprekken van die medewerker afluisteren ter beoordeling? Lijkt mij veel eerlijker, omdat de klant boos kan zijn omdat zijn dienst of product technisch niet werkt en dan een slechte beoordeling geeft.
Door Anne in Zweden
#3001176
Martine-Tom schreef: Ik heb vorige week via thuisbezorgd.nl gegeten, kreeg net een mail of ik de bestelling wil beoordelen.
Vorige week via de OV-chip foutief ingechecked, moest dus geld terug vragen, of ik het gesprek wil beoordelen.
Mijn rekeningnnummer bij de NS stond fout geregistreerd, doorverbonden naar een andere afdeling....juist of ik het wil beoordelen.
Toen bedacht ik me dat mijn rekeningnummer bij de energiemaatschappij ook nog aangepast moest worden dus gelijk even gebeld...en jawel, weer beoordelen.
Zaterdag 2 opbergboxen besteld....net mail, of ik die wil beoordelen....ze zijn nog niet eens binnen...

Ik wil best beoordelen als het ergens over gaat, maar een gesprek van 1 minuut naar een klantenservice waarbij ik mijn nieuwe rekeningnummer doorgeef, zij dat opschrijft en ik weer ophang...gaat me ietwat ver eigenlijk.
Ik snap wat je bedoeld, maar ze kunnen het ook overdrijven en dat gebeurd nu toch wel een beetje hoor vind ik.
Hm, ja, da's inderdaad wat veul allemaal. :biggrin2:
Door Lil
#3001177
Hier worden die mails ook standaard gedelete. Ik word er echt niet goed van en heb wel iets beters te doen dan 6 keer per dag een enquete in te vullen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3001189
Er staat dan ook: "Waar nuttig, redelijk en vriendelijk verzocht."
Ik neem aan dat een ieder daar zo zijn/haar eigen inschatting in maakt.

Moraal van het verhaal: Niet mekkeren als de uitkomst je niet bevalt, wanneer je geen input geeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3001195
Anne in Duitsland schreef: Tja, te veel is nooit fijn, maar anderzijds klagen we toch ook graag als we beroerd geholpen worden, en dan ergeren we ons als we ons verhaal nergens kwijt kunnen. Ik ben het dus met Saskia eens.
Maar dat verhaal kun je vaak niet kwijt. Dan wordt je beperkt tot vragen beantwoorden in de zin van...wat vond u van de kosten, wat vond u van de wachttijd en als je dan inhoudelijk iets wil zeggen over de afhandeling krijg je geneuzel dat dit onderzoek daar niet over gaat.
Door Anne in Zweden
#3001201
Angelique schreef: Maar dat verhaal kun je vaak niet kwijt. Dan wordt je beperkt tot vragen beantwoorden in de zin van...wat vond u van de kosten, wat vond u van de wachttijd en als je dan inhoudelijk iets wil zeggen over de afhandeling krijg je geneuzel dat dit onderzoek daar niet over gaat.
Klinkt alsof het weer zo'n praktijk is waarvoor geldt: het idee erachter is goed, alleen de uitvoering laat weer zwaar te wensen over. :-X

Ik begrijp op zich die voorkeur voor gerichte vragen wel, want die leveren kwantificeerbare antwoorden op. Losse, persoonlijke opmerkingen zijn veel moeilijker in kaart te brengen. Maar zo schiet zo'n enquête wel aan z'n doel voorbij natuurlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door