Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#3000896
Vandaag voor het eerst hertenvlees geportioneerd. Wat een lucht! :puke:
Het was nog grotendeels bevroren en niet bedorven of zo.
De stank was echt veel erger dan pens of zo.

Stinkt hert altijd zo? Heb echt voor het eerst staan kokhalzen  :-\
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3000902
Nee, het hert wat ik tot nog toe had stonk niet.
Het is van structuur wel anders als bijv. runds, ruikt ook anders, maar zeker niet zoals pens of nog erger.
Dan vermoed ik eens dat jouw vlees bedorven is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3000904
Kallista schreef: Nee, het hert wat ik tot nog toe had stonk niet.
Het is van structuur wel anders als bijv. runds, ruikt ook anders, maar zeker niet zoals pens of nog erger.
Dan vermoed ik eens dat jouw vlees bedorven is.
Bedorven vlees ruikt naar vuilnisbelt  ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3000910
Sanyo schreef: Nee, ruikt soms iets sterker, maar stinkt zeker niet.
Ik vermoed ook dat dit niet meer goed is.
Dat bedoel ik dus dat stinken een relatief begrip is. Als je sterk ruikend vlees niet gewend bent en dat daarom vindt stinken....
Er zijn zat mensen die over hun nek gaan van de lucht van pens. Toch stinkt die niet, hij ruikt.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3000913
Ik moest ook wennen aan de geur van hert. Het is een soort sterke zoete geur. Mijn hond is er dol op, maar toch heeft ze het één keer niet willen eten. Dat vond ik zelf ook 'anders' ruiken.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3000916
Geloof niet dat het bedorven was. Kleur was nog mooi rood en is niet eerder ontdooid geweest.
Bedorven vlees ruikt volgens mij meer naar rotte eieren, dit was echt een heel sterke specifieke vleeslucht. Misschien is mijn neus wel gevoeliger of zo. Konijn kvv vind ik ook al zo stinken.
Zal mij benieuwen of Scott dit gaat eten...
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3000923
Ik moet zeggen zelfs de rescue hondjes hier aten het gisteren.
Terwijl die van de brokjes afkwamen en frolic in alle kleurtjes kregen.
Maar misschien hebben die ook gewoon nog zo een honger dat ze (bijna) alles eten  ;)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3000929
Soms heb je dat idd met een bepaalde geur, dat het je zo tegen kan staan.

Ik heb dat gehad met konijnenoren. Ineens tijdens het portioneren ging die geur me echt heel erg tegenstaan.. Zit een soort rare urine achtige geur aan bah werd er misselijk van! Sta liever een uur boven een stapel pens  :biggrin2:
Door Lizzy
#3000933
Wat is stinken...?? Ik denk inderdaad een lastig begrip.
Maar, ik kan toch echt wel het verschil ruiken tussen sterk geurend vlees/pens of iets dat gewoon niet goed meer is. Of er tegen aan zit. En als het niet goed meer is, knikker ik het weg. En wild ruikt sowieso wat sterker maar stinkt niet rot.
Gebruikersavatar
Door pike
#3000965
pluk schreef: Geloof niet dat het bedorven was. Kleur was nog mooi rood en is niet eerder ontdooid geweest.
Bedorven vlees ruikt volgens mij meer naar rotte eieren, dit was echt een heel sterke specifieke vleeslucht. Misschien is mijn neus wel gevoeliger of zo. Konijn kvv vind ik ook al zo stinken.
Zal mij benieuwen of Scott dit gaat eten...
:biggrin2: Rotte eieren ruiken naar H2S, waterstofsulfide. Daar rook vroeger de halve school naar als ze practicum hadden in het scheikundelokaal  :-X

Laat je vuilnisbak met afval in de zomer in de zon staan, dan krijg je enorme bacterievorming, en dan weet je hoe bedorven vlees ruikt.
Door Ruisje
#3000974
Wildvlees heeft inderdaad een typische wildgeur, kruidig, het een wat sterker dan het ander. Als je alleen het vlees van gefokte dieren gewend bent, dan is de geur ervan niet te vergelijken met wild. ;)
Door eelke
#3001002
Alles verschilt inderdaad zo. Rundernieren vind ik eigenlijk nog het meest vies ruiken! Terwijl pens eigenlijk meer goor is, maar daar kan ik nog iets van stallucht in terug halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door