Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Skyline
#3000987
Wegens omstandigheden moeten wij gaan verhuizen
Helaas kunnen wij 3 van onze 4 poezen niet mee nemen

Nu zoeken wij een goed huisje voor deze 3
Ze krijgen hier kvv, voeren extra hart bij en zijn gesteriliseerd en gechiped
Ze zijn een hond gewend en hebben sinds 5 weken een baby

Poes 1 is een schildpadje en ze luisterde naar de naam ukkie
Afbeelding
Heeft waarschijnlijk iets aan der nieren want ze stink nog wel Is uit der bekje, mist ook een paar tandjes maar geen rot gebit
Muisjes, kuikentjes enzo verorbert ze ook graag
Pens eet ze ook (doen ze alle 3 zit door kvv heen)
Ze Is erg aanhankelijk kan wel jaloers zijn op de baby maar dit gaat steeds beter en Is ook echt niet de rede dat ze weg moeten!

Poes 2 is een (naar wij denken) kruising boskat, boskat zit er sowieso in maar zijn niet zeker dat het 100% boskat is
Ze luistert naar de naam jukebox
Afbeelding
Ze kan heel aanhankelijk zijn maar ook heel schuw, ligt echt aan der dag
Soms wil ze aandacht en de andere keer rent ze voor je weg
Kleine prooidieren eet ze ook graag

Poes 3 Is een zusje van jukebox maar een andere pappa en luistert naar de naam chika
Afbeelding
Heeft een rare vacht, raar als hier en daar lange haren er door heen
Chika Is echter een poes met problemen, ze heeft net als der zusje hele erge niesziekte gehad en hierdoor Is de binnenkant van haar neus vergroeid
Hierdoor heeft ze het snel benauwd en ademt ze zwaar, ook vaak last van een snotneus en ze zal 1x per half jaar een antibiotica kuurtje nodig hebben als het heel erg word
Ze komt als.ze aandacht wilt zelf naar je toe, ga je naar haar dan rent ze weg
Als ze zich niet lekker voelt rent ze ook wel weg maar dan Is ze wel makkelijk te pakken
Ze laat ook makkelijk dan haar neus schoonmaken
Ook heeft ze wat moeite met kleine prooidieren, ze eet ze wel maar snapt niet goed wat de bedoeling Is
Waarschijnlijk omdat ze dus ook slecht ruikt


Ze komen hier alle 3 niet buiten, wat ze wel graag willen
Maar hier in de buurt zijn ze niet heel kat vriendelijk helaas

Wij zoeken een goed huisje voor ze, ze mogen apart weg en wij hoeven geen vergoeding zolang wij maar zeker weten dat ze ergens goed terecht komen
Liefst bij iemand die ze ook vers voert aangezien ze zit nu ook krijgen en sinds ze het krijgen positief veranderd zijn

Poes nummer 4 gaat wel gewoon mee, Is al het langst bij ons en heeft een echte hechte band met mijn vriendin
De hond kan gelukkig ook mee

Asiel doen wij ze ook niet aan en.op straat zetten Is ook niks voor ons
Laatst gewijzigd door Skyline op zo 05 okt 2014, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#3001325
Beste Skyline,


Veel mensen kijken naar jouw bericht en niemand reageert…

Dat was ook mijn eerste reactie, maar ik heb toch met je katten te doen, dus reageer maar even.
Jouw bericht roept namelijk vragen op, ik noem er 2:

Waarom mogen de katten opeens niet meer mee, omdat ze problemen hebben?

Hoe kan je een poesje aanbieden waarvan je denkt dat ze nierproblemen heeft, zonder eerst met haar naar de dierenarts te gaan en dat te laten onderzoeken?
Door Martine-Tom
#3001374
Borke schreef: Beste Skyline,


Veel mensen kijken naar jouw bericht en niemand reageert…

Dat was ook mijn eerste reactie, maar ik heb toch met je katten te doen, dus reageer maar even.
Jouw bericht roept namelijk vragen op, ik noem er 2:

Waarom mogen de katten opeens niet meer mee, omdat ze problemen hebben?

Hoe kan je een poesje aanbieden waarvan je denkt dat ze nierproblemen heeft, zonder eerst met haar naar de dierenarts te gaan en dat te laten onderzoeken?
Dat was ook mijn eerste gedachte, voor ik haar zou herplaatsen zou ik toch minimaal naar de da gaan om dat uit te laten zoeken.
Gebruikersavatar
Door Sher
#3001380
Ik heb hetzelfde gevoel als de anderen. Verder vraag ik me af of dit in overleg met de moderator is gegaan.  :-\
Door Anne in Zweden
#3001398
Sher schreef: Ik heb hetzelfde gevoel als de anderen. Verder vraag ik me af of dit in overleg met de moderator is gegaan.  :-\
Dat hoeft niet meer: * In de BAR mag er alleen door vaste en actieve leden een oproep worden gedaan ter verzoek van het herplaatsen van een huisdier. Dit betreft dan alleen eigen huisdieren c.q. huisdieren in de opvang.

Voor dieren via een stichting of van vrienden/kennissen etc. moet je nog wel toestemming vragen.
Door Skyline
#3001434
Moeten noodgedwongen bij mijn schoonmoeder gaan wonen
Die heeft ook al 2 katten (2 oude van ons)en maar een 3 kamer appartement
Die kunnen helaas ook niet goed samen leven, daarom kunnen ze ook niet mee En we hebben er dan gewoon echt de ruimte niet voor om ze apart te houden

Alle katten zijn onderzocht en gezond verklaard, maar aangezien ukkie zo blijft stinken denken wij toch aan nierproblemen
Ze heeft er verder geen last van, rent door het huis heen en speelt graag
Spelen ook veel met hun 3'n

Moesten wij het huis niet uit dan gingen ze ook echt de deur niet uit
Mocht iemand een tijdelijke plek voor ze hebben Is het ook prima, neem ze graag weer terug als We weer een eigen plekje hebben
Maar dat kan 6 maanden zijn of en jaar of langer
Ze reageren verder prima op de baby en zie daarom ook geen rede om ze weg te doen

Enige "probleem" wat ze hebben Is dat de een sneller eet als de andere en dan de bak van een ander leeg gaat eten
Dit hebben wij opgelost door 2 benches en 1 poes op de gang als ze eten krijgen (hebben hier in huis eigen kamer)
Na het eten lopen ze gewoon los door het huis, komen niet in de box van de baby

Wij hebben toen We wisten dat we zwanger waren 3 katten weggedaan, 2 naar mijn schoonmoeder die toch al niet goed met de rest om konden gaan
En eentje naar een collega van mijn moeder, die was al heel jaloers en gemeen en zagen dat niet goed gaan met de baby

Enige andere rede waarom de beesten weg zouden moeten ivm de baby is als die allergisch er voor zou zijn

Wij hebben altijd beesten opgevangen voor de dierenambulance hier in Helmond, zo zijn de meeste poezen en sky hier ook in huis gekomen
Meeste waren meestal meer dood dan levend door de niesziekte
Sky heeft een glutenallergie en hebben toen zelf ook speciaal voer voor haar geregeld

Wij zijn echt geen mensen die zomaar even een kat weg doen omdat er een baby Is, zijn ook geen.mensen die zeggen dat ze 100% gezond zijn als wij er niet 100% zeker van zijn
Dierenarts heeft niks kunnen vinden
Gebruikersavatar
Door Sher
#3001449
Dit klinkt al heel anders. Heel rot dat jullie je hiertoe gedwongen zien.
Anne in Duitsland schreef: Dat hoeft niet meer: * In de BAR mag er alleen door vaste en actieve leden een oproep worden gedaan ter verzoek van het herplaatsen van een huisdier. Dit betreft dan alleen eigen huisdieren c.q. huisdieren in de opvang.

Voor dieren via een stichting of van vrienden/kennissen etc. moet je nog wel toestemming vragen.
Dat wist ik niet, dat is vast veranderd toen ik een tijdje afwezig was, dank je.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door