Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2996690
Is de paarden variant hetzelfde als die voor hond en kat?
Kaine krijgt nog steeds Novacam maar ik wil proberen over te stappen op cox compositum.
De paarden variant heeft 100ml en de hond/kat 50ml.
Met die van paarden ben je een stuk goedkoper uit en aangezien kaine artrose heeft en momenteel niet zonder pijnstillers kan gaat zo een flesje snel op.

We hebben geprobeerd te minderen met pijnstillers maar doordat hij van de week een misstap maakte mankt hij weer behoorlijk dus zitten we weer op de volledige dosis  :'(

Opereren is geen optie zei de orthopeed omdat dat met artrose meer fout als goed doet.
Door Lil
#2996720
Ja, dat heb ik jaren gegeven. Alleen het pipetje is groter, maar ik geloof dat er opstaat x ml is y druppels en dan kun je dus druppels tellen.
Door renate1985
#2996733
Jij had gewoon de paardenvariant genomen?
Dan bestel ik die! Kaine is pas 3 dus geef hem liever pijnstiller op natuurlijke basis dan altijd metacam of novacam.

Dan ga ik die bestellen. Heel erg bedankt!
Door renate1985
#2996786
Kijk dat zijn goede berichten!
Kaine sport niet maar we wandelen, fietsen en zwemmen veel. We zijn vaak 2,5uur aan 1 stuk weg met de mannen.
Ik heb hem besteld en hoop dat kaine het er ook heel goed op gaat doen. De eerste paar dagen gebruik ik de Novacam er nog bij zodat hij niet ineens zonder pijnstillers zit terwijl de cox compositum dan nog moet opbouwen in zijn lichaam ( of werkt die wel meteen?).

Zonder pijnstillers kan hij nu helaas al niet meer. En we willen het voor hem zo leuk en pijnloos mogelijk houden want hij moet van ons nog minimaal 10jaar mee natuurlijk.
Door renate1985
#2997309
Ik zal het laten weten. Ik heb het gisteren besteld dus heb het denk ik dinsdag binnen. Dinsdagavond gaan we dan meteen mee beginnen. De Novacam bouw ik in 1 week af. Per dag geef ik voor 5kg minder ( hij krijgt nu voor 40kg) en dan hopen dat de cox compositum al voldoende opgebouwd is om alleen daarop verder te gaan.
Door renate1985
#3000279
Gisteren pas de cox compositum binnen gekregen.
Vanavond gaan we ermee beginnen! Ondertussen bouwen de Novacam af.

Ik hoop zo dat mijn mannetje er baat bij heeft.
Door renate1985
#3000342
Ik ook. Door de sterke geur heb ik het over een stukje brood gedruppeld. Eerst twijfelde hij met opeten maar heeft het toch gegeten.
Hij moet 3x per dag 30druppels.

Ik geef het 's ochtend, 's avonds rond 5uur en voor het naar bed gaan ( een uur of 11 half 12)
Op 2 dagen kunnen we het tussen de middag niet geven vandaar dat we deze tijden aanhouden.

De Novacam krijgt hij vanavond al wat minder van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door