Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#29988
Ik weet even niet zo goed wat ik met Bas aan moet op dit moment. Op het eerste gezicht lijkt hij goed in orde en vrolijk maar als ik met hem uitga is hij niet voor uit te branden....... nou weet ik wel dat Newfies hun "eigen" tempo er op na houden maar dit wordt een beetje te.

Hij loopt met regelmaat los en sjokt dan tig-meter achter me aan; even spelen met een andere hond vind ie wel leuk maar gaat dan weer in de "slowmodus". Met regelmaat gaat ie erbij zitten en vandaag zelfs liggen ???

Ik snap er even helemaal niets meer van, dit is nu al een x-aantal dagen gaande. Normaal gesproken was het zo dat al hij dit deed dat ie om de een of andere reden niet lekker was of pijn had maar ik kan nu helemaal niets bedenken of vinden wat de reden hiervan is.

Is dit een "winterdip", een tweede puberteit, .

Heeft iemand enig idee dan hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#29993
Hoe is hij binnen? Eten en drinken? braken, diaree, hoesten, niezen, koorts?
Iets anders opvallends? Ik zou toch denken dat er iets aan de hand is, maar ik ken hem niet.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#30003
Hij eet en drinkt normaal. Geen andere ziekteverschijnselen maar Bas is een bikkel en geeft nooit iets aan totdat het echt niet meer kan (en dan ben je "te laat"). Hij heeft een heel klein plekje demodex op zijn borst. Geen braken, diaree ofzo. Koorts weet ik eigenlijk niet, hij voelt niet warm aan maar misschien moet ik even een thermometer gaan kopen (en wat hoort de temp van een hond te zijn?).

Hij ligt overdag buiten als hij dat wil maar komt vrij vlot weer binnen om op zijn plaats te gaan liggen.

Tja, het is allemaal een beetje erg vaag maar ik ben toch wat bezorgd gezien zijn verleden (en die van zijn ouders die ik nu ook weet).
Door ine
#30037
De temp. van honden ligt een graag hoger, dan bij mensen!
Ik snap helemaal, wat je bedoelt! Je voelt meer, dan dat je ziet! Een vreemde zou hem als lui bestempelen! ;)Hoe oud is Bas nu?
Gebruikt hij medicijnen, of homeopathische middelen?
Ik hoop, dat het gewoon z'n gedrag is, want jij bent onzeker en weet niet of je boos moet worden! Hij voelt dat haarfijn aan!
Als je blijft twijfelen, ga dan eens met hem naar de da, hoewel Dorit, gezien zijn hele gestel, misschien een betere optie is!
Misschien kun je Tannetje uitleggen, wat er allemaal is met Bas, want dat is niet mis!
Heel veel sterkte en ik duim, dat het gewoon uitproberen is van Bas!!
Knuffel voor de lieve beer! :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#30041
Ine, dank voor je berichtje.... je gaat je zo'n overbezorgde muts voelen terwijl ik in het verleden altijd gelijk had met mijn gevoel alleen nu is het erg lastig.

Bas wordt eind maart 3 jaar. Dus nog een jong ding, zeg maar.
Hij gebruikt helemaal geen medicijnen, zelfs geen homeopatische.

Zoals ik al zei; ik weet het even niet zo goed. En ik wilde eigenlijk niet gelijk naar de DA rennen (en als ik dat toch ga doen ga ik naar een andere).
Sorry, maar wie is Dorit? En waar zit ie? En wat is er zo bijzonder aan deze arts?
Door ine
#30042
www.kreupeldier.nl
Hier staat het allemaal!
Ik hoop, dat je er iets aan hebt!
Vanwege zijn achtergrond durf ik je niet echt advies te geven, vandaar dat ik je aanraad om het hele verhaal eens aan Tannetje voor te leggen!
Door Eidos
#30043
Volg je gevoel meis, die heeft het meestal bij het rechte eind, en jij kent bas beter dan wie dan ook !!

Al hoop ik dat er niks ergs is en bas gewoon een winterdipje heeft, kan er natuurlijk wel meer aan de hand zijn... misschien een klein virusje meegepakt ofzo...

Laat even weten hoe het verder gaat met je mooie grote zwarte beer..

Liefs barbara
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#30073
Ja, doe ik maar tot zover geen gekke dingen gezien. Zijn voetzooltjes zijn goed, hij staat stevig op zijn poten (oke, iets minder op zijn li.achterpoot maar dat komt nog wel) maar verder vind ik het maar een raadsel.

Hij gaat morgen wel een keer met de uitlaatservice mee (dit doe ik expres omdat ik wil weten hoe hij zich dan gedraagt als er meer speelkameraadjes zijn. Jolanda kent de problemen van Bas en houd hem ook extra in de gaten en zal mij laten weten hoe het ging.) Als hij zich hier ook zo heeft gedragen dan ga ik hem een x-aantal dagen rust geven en bij geen verbetering naar de DA, als hij de jonge hond heeft uitgehangen dan zal het vast wel meevallen met hem en istie gewoon aan het trutten.

Ik denk dat ik het maar even zo moet doen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#30076
als ik naar de DA ga, dan ga ik naar een andere en dan doe ik dat ws ergens volgende week.

De huidige da schuift alles af op stress >:(, zelfs de tweede keer met zijn knie wilde hij me niet meteen "geloven" en heb ik aan moeten dringen op direct extra onderzoek (en lullig genoeg; mijn lekendiagnose was de juiste en niet die van hem).
Door Jolly
#30082
Ivonne schreef: als ik naar de DA ga, dan ga ik naar een andere en dan doe ik dat ws ergens volgende week.

De huidige da schuift alles af op stress >:(, zelfs de tweede keer met zijn knie wilde hij me niet meteen "geloven" en heb ik aan moeten dringen op direct extra onderzoek (en lullig genoeg; mijn lekendiagnose was de juiste en niet die van hem).
:o :o en dat noemt zich dan Da? meer geldklopper >:(
Probeer een andere (natuurlijk ook in je buurt) te vinden, misschien staat er bij de rij van Tannetje via puurnatuur wel eentje die homiopatisch doet.
he succes met Bas
Door qyan
#30125
Ivonne schreef: Hij eet en drinkt normaal. Geen andere ziekteverschijnselen maar Bas is een bikkel en geeft nooit iets aan totdat het echt niet meer kan (en dan ben je "te laat"). Hij heeft een heel klein plekje demodex op zijn borst. Geen braken, diaree ofzo. Koorts weet ik eigenlijk niet, hij voelt niet warm aan maar misschien moet ik even een thermometer gaan kopen (en wat hoort de temp van een hond te zijn?).

Hij ligt overdag buiten als hij dat wil maar komt vrij vlot weer binnen om op zijn plaats te gaan liggen.

Tja, het is allemaal een beetje erg vaag maar ik ben toch wat bezorgd gezien zijn verleden (en die van zijn ouders die ik nu ook weet).
hoi yvonne,
zou het ook niet weten en hop voor jullie en voor bas dat het een winterdip is.
toch is het net of ik een verhaal van qyan voor me zie!
qyan begon dit te doen: (ook zo sloom buiten, conditie ging opeens achteruit van uren rennen naar niets, snel gaan liggen en zitten, maar verder nog geen zieke indruk, geen last van de poten, at en dronk goed)
bleek een paar maande verder toen de klachten duidelijker werden Lyme.
toevallig nog teken gezien bij bas ???

hoop voor jullie natuurlijk dat het niets is en het ene nieuwe puberteit of een winterdip is :-*
sterkte met bas, ben benieuwd wat het is!

groetjes wendy en een :P van qyan
houdt bij jullie ook niet op he :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#30168
:o , Bas heeft ooit een tekebeet opgelopen (dat was ergens in 2002) waarvan de plek tot een vuist zo groot was (en de teek zat er nog in op dat moment); die dag gelijk naar de DA geweest en toen heeft ie een of andere injectie gehad waardoor Bas hier "niets" aan over zou houden........... Dit was nog in zijn brokkenperiode en in de tijd dat hij iedere twee weken Ivomec ingespoten kreeg :-[ :-\

pfft, nou het is goed dat je het zegt, ik hou het nog even in de gaten maar als ik toch naar de DA ga dan zal ik vragen hiernaar te kijken en zo een hoop tijd besparen.

En nee, als je denkt dat alles achter de rug is en Bas weer zo goed als nieuw ronddartelt dan komt er wel weer iets nieuws op de proppen.
Door qyan
#30173
Ivonne schreef: :o , Bas heeft ooit een tekebeet opgelopen (dat was ergens in 2002) waarvan de plek tot een vuist zo groot was (en de teek zat er nog in op dat moment); die dag gelijk naar de DA geweest en toen heeft ie een of andere injectie gehad waardoor Bas hier "niets" aan over zou houden........... Dit was nog in zijn brokkenperiode en in de tijd dat hij iedere twee weken Ivomec ingespoten kreeg :-[ :-\

pfft, nou het is goed dat je het zegt, ik hou het nog even in de gaten maar als ik toch naar de DA ga dan zal ik vragen hiernaar te kijken en zo een hoop tijd besparen.

En nee, als je denkt dat alles achter de rug is en Bas weer zo goed als nieuw ronddartelt dan komt er wel weer iets nieuws op de proppen.
ik hoop het uiteraard niet voor jouw en bas, maar klinkt zo bekend :-\
maar ik blijf erbij dat ik bij qyan nooit een teek heb gezien, terwijl ik toch na iedere wandeling controleerde ??? die teek kan er dus ook nooit langer dan 24 uur gezeten hebben bij hem, of dat rot beest moet zo verschrikkelijk klein zijn geweest dat je hem gewoon nog niet zag>:(

en wat is er niets aan over houden volgens de DA??? qyan kreeg een kuurtje van 2 weken en dan hadden de klachten weg moeten zijn. had beter meteen zilverwater kunnen gaan geven zonder antibiotica, want alleen dat had effect >:(

maar het kan natuurlijk van alles zijn! of misschien gewoon echt een winter-dipje!
en die kl... Lyme steekt helaas ook net weer de kop op als de weerstand het laagst is, net als demodex doet eigenlijk.
weet je hoe lang die teek er bij bas gezeten heeft ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door