Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3000234
Hoi...

Mucho zou nu weer gechecked moeten worden op hondenziekte, is vorig jaar getiterd en hondenziekte zou nogmaals gegeven moeten worden mogelijk...echter...ivm maag/darm klachten een bioresonantieonderzoek gedaan, waaruit ook blijkt dat hij overgevoelig is voor de vaccinaties, met name voor lepto..Even citaat uit het onderzoek, klopt dit vwb lepto en hoe zijn jullie ervaringen met homeopatisch behandelen?

"Ik was erg blij te lezen dat je voor Mucho de vacci-check hebt gebruikt. Je geeft aan dat je wel opnieuw moet hertesten om dan eventueel nog bij te vaccineren mocht de eerste x hondenziekte/ lepto onvoldoende zijn aangeslagen. Mooie keuze om dit in ieder geval uit te stellen zodat hij eerst wat bij kan komen van alles van de afgelopen tijd, hij kan blij zijn met zo'n baasje!! Hou bij de volgende check echter ook in je achterhoofd dat wanneer de uitslag negatief is voor hondenziekte, en er dus eventueel gehervaccineerd moet worden, dat bij sommige honden de test gewoon niet positief wordt! Dat kan, omdat bij sommige dieren de vaccinatie niet lijkt aan te slaan, echter het tweede soort van de twee antilichaamsoorten, de geheugencellen worden dan hoogstwaarschijnlijk wel geactiveerd. De kans is groot dan je dan bij geen enkele vaccinatie van die betreffende aandoening een overtuigende uitslag zult krijgen, terwijl het dier wel beschermd is.
Dit is dus een lastige beslissing.

Bij Mucho heb ik daarom naast de verschillende diersoorten in de voeding ook de overgevoeligheid voor vaccinaties getest, misschien heb je daar nog wat aan in je beslissing. Er komt bij hem een overgevoeligheid voor alle vaccinaties naar voren (die ik in mijn testset heb zitten en dat zijn de vaccinaties van Nobivac, Vanguard en Eurican) en met name de leptospirose. Dit is gelijk een moeilijke, omdat je deze niet met de vacci-check kunt testen. Bij deze moet je dus een bewuste keuze maken om het al dan niet te doen om je dier te beschermen tegen de vaccinatie dan wel tegen de parasiet. Zeker nu de nieuwe vaccinatie voor leptospirose 4 varianten bevat in plaats van 2, is deze nog zwaarder geworden en daarmee dus een nog grotere belasting voor het immuunsysteem.
Een mogelijk optie die je kunt overwegen is om in plaats van de daadwerkelijke vaccinatie, de leptospirose preventief in te zetten met homeopathie, mogelijk staat je homeopathische dierenarts daar open voor?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door