Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Angela1986
#2999618
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier! Ik heet Angela en heb 2 staffies  teef van 14 en een reu van 20 kg.
Ze krijgen ongeveer een jaar KVV nu maar ik wil ook gaan barf-en! Doe ik al af en toe maar nu wil ik echt gaan beginnen! Morgen mijn eerste grote bestelling barf ophalen en daarvan nu een menu gemaakt zou hier heel graag feedback op krijgen.
Heb 2% van het lichaamsgewicht aangehouden met 25% spiervlees 50% bevleest bot, 15%orgaan en 10% groente. Alvast bedankt allemaal !!!!

Ps dit menu is voor mijn teefje mijn reu heeft het zelfde menu alleen dan meer!


ma 90 gram runderkopvlees
50 gram lamspens
35 gram groente
175  gram konijnendelen

di 350 gram KVV

wo 90 gram rundertong
50 gram hart rund
1 stuk EI
35 gram groente
175  gram lamsribben

do 350 gram KVV

vr 90 gram runderkopvlees
50 gram hart rund
35 gram groente
175  gram kipruggen

za 350 gram KVV

zo 90 gram rundertong
50 gram lamspens
35 gram groente
175gram eendennekken
Laatst gewijzigd door Angela1986 op do 02 okt 2014, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#2999741
Welkom hier en goed dat je barf gaat geven!

Je gaat 6 verschillende diersoorten geven.  Da's mooi. Zie je kans om nog ander spiervlees te kopen dan alleen runderkopvlees en rundertong?
In de dagen dat je barf voert, geef je aan orgaan: pens en hart. Lever en nier hebben ze ook nodig. Zit dit in de KVV die je geeft?
Ik heb begrepen dat er overwegend pens in veel KVV's zit, maar dat weet ik niet zeker. Hier zou ik rekening mee houden in je menu. Misschien juist helemaal geen pens voeren (omdat dit in de kvv zit) en tijdens de barf dagen nier, lever en hart geven.

Het zou kunnen dat je honden iets gaan afvallen met 4 dagen barf, omdat kvv wat vetter vlees kan bevatten dan dat je zelf geeft, maar dat zie je vanzelf en dan kan je altijd nog je percentages wijzigen.

Konijnenoren hebben niet veel voedingswaarden. Deze zou ik als snack (vers of gedroogd) geven. Jouw zondag menu klopt wat betreft de % dan niet helemaal. Hier zou meer vleesbot bij moeten.

Je zou ervoor kunnen kiezen om op 1 dag de pens te geven. Dit scheelt je weer met portioneren.

Ga je ook vis geven, of zit dit in de kvv?

Misschien moet je nog even wachten met het geven van lamsribben, of hebben ze die al een keer gehad?

Succes ermee, je bent al een eind op streek!
#2999774
Wouw dat is snel leuk leuk!

Euh ja zie een foutje in zondag oeps.
Ja die konijnenoren wist ik ook niet hoeveel voedingswaren die hadden vandaar ga ik dat toch maar als snack geven.

Lamsribben en geiteneibben hebben ze al gehad vonden ze lekker en ging goed.

Vis ik heb zelfgedroogde zalmhuiden die ze krijgen en ik heb KVV met vis

Zo handig tip 1 dag pens scheelt inderdaad.

Die organen weet ik niet wat daar van in mijn KVV zit staat op met orgaanvlees.
Ander spiervlees zou ik even moeten kijken waar ik wat kan gaan vind. Ik hou ze in de gaten ivm afvallen.

Bedankt voor de tips ga er zeker wat mee doen
Door Ruisje
#2999794
Welkom Angela!

Eén dag alleen pens kan goed, maar niet alle honden kunnen er tegen en gaan aan de race... Daar kom je snel genoeg achter en dan kun je alsnog de pens met vleesbot gaan geven.

Rundertong is een spier, maar ook een orgaan. Misschien dat iemand anders over het voeren ervan als spiervlees een oordeel kan geven.
Verder heb je alleen rund als spiervlees in je menu. Ik weet niet welke kvv's je voert en met welke diersoorten, maar probeer zoveel mogelijk af te wisselen en op de barfdagen andere diersoorten te voeren dan de kvv. Of andersom. ;)

Je vleesbotvariatie ziet er goed uit! Lamsribben zijn dan wel geen beginnersbotten, maar als je honden ze al gewend zijn kan het uiteraard prima.

Lever en nier zitten inderdaad niet in je menu op de barfdagen, je zou even moeten achterhalen hoeveel lever en nier er in je kvv zit.

Vis geef je tussen de 5% en 10% van je menu, daarbij gaat het om de omega 3 vetten. In gedroogde zalmhuiden zit volgens mij weinig tot geen vet meer.
#2999881
[quote="Ruisje"]
Welkom Angela!

Eén dag alleen pens kan goed, maar niet alle honden kunnen er tegen en gaan aan de race... Daar kom je snel genoeg achter en dan kun je alsnog de pens met vleesbot gaan geven.

Rundertong is een spier, maar ook een orgaan. Misschien dat iemand anders over het voeren ervan als spiervlees een oordeel kan geven.
Verder heb je alleen rund als spiervlees in je menu. Ik weet niet welke kvv's je voert en met welke diersoorten, maar probeer zoveel mogelijk af te wisselen en op de barfdagen andere diersoorten te voeren dan de kvv. Of andersom. ;)

Je vleesbotvariatie ziet er goed uit! Lamsribben zijn dan wel geen beginnersbotten, maar als je honden ze al gewend zijn kan het uiteraard prima.

Lever en nier zitten inderdaad niet in je menu op de barfdagen, je zou even moeten achterhalen hoeveel lever en nier er in je kvv zit.

Vis geef je tussen de 5% en 10% van je menu, daarbij gaat het om de omega 3 vetten. In gedroogde zalmhuiden zit volgens mij weinig tot geen vet meer.


Oke ja klopt dat er alleen rund is als spier vlees dat moet ik nog is even gaan bekijken.
Had veel meer aanvullingen verwacht maar heb toch een redelijk menu samen gesteld hahah.
In mijn KVV zit vis dus dat is afgedekt en nieren en lever moet ik even gaan uitzoeken inderdaat bedankt voor de reactie vind ik super fijn!
[/quote]
#3000082
Ik bedoelde niet dat je een dag alleen pens zou geven, maar dat je de maandag bv alleen runderkopvlees en konijnendelen (+ groente) geeft en op
zondag de nekken, pens en groente.
Dat scheelt je 2x portioneren  ::).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door