Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Luan
#2999659
Hoi allemaal,

Op 19 oktober halen wij ons tweede hondje op, een tollerpupje van dan 7 weken en 3 dagen. Door de fokker wordt ze afgespeend op Carnibest compleet. Nu heb ik zelf geen Carnibest in de vriezer liggen maar kan daar via een nieuw ontdekt verkooppunt wel makkelijk aan komen.  Nu vroeg ik me af wat ik haar in het eerste jaar het beste kan geven. Bij mijn huidige hond ben ik pas met 1,5 jaar overgestapt op vers, dus heb nog nooit een pup op kvv grootgebracht. De fokster vertelde dat ik goed moet letten op het calciumgehalte voor de pups en dat deze van Carnibest goed is. Ik kan volgens haar de compleet maar ook de enkelvoudige versie geven zonder problemen maar van andere merken wist ze het niet goed.

Ik heb mijn huidige hond op een combi BARF/KVV staan (al geef ik op dit moment door omstandigheden alleen even kvv) dit wil ik eigenlijk met mijn pup ook doen. Dit zijn de merken KVV waar ik makkelijk aan kan komen:

- Carnibest
- Tammenga
- Haaksbarf (vind ik voor af en toe wel okee maar dagelijks veel te duur)
- Alaska
- Barfmenu/Tinlo
- All Animal
- Bandit (vind ik eigenlijk ook te duur)
- Darf

Qua BARF kan ik eigenlijk wel aan alles komen. Wat  zouden jullie adviseren om te voeren?

groetjes,

Kelly
#3000394
Alle merken die je noemt kan je gaan geven, zijn kwalitatief goed samengesteld, natuurlijke calcliumbron, natuurlijk vitamine, behlve carnibest, zij voegen en premix van vitamine en mineralen toe. Lekker afwisselen tussen genoemde merken en zoveel mogelijk verschillende diersoorten geven.

Ik heb Teun vanaf dag 1 (8 weken oud) verschillende merken gevoerd, geen problemen.

Bij kvv is de afwisseling zo belangrijk zowel qua merken als qua diersoorten omdat je nooit precies weet wat voor kwaliteit er gemalen wordt en wat er precies voor spiervlees of orgaan in zit. Het ene merk doet er pens, long en hart in de ander bijv weer nier, lever, long. door af te wisselen pak je dus zoveel mogelijk mee.

Zelf geef ik ook Kiezebrink, dat is een mix van vleesbot en orgaan, ik doe er dan zelf goed spiervlees bij, zo weet ik dat ze een aantal keren per week echt mooi spiervlees krijgen.
#3000407
[quote="M@rina"]
Alle merken die je noemt kan je gaan geven, zijn kwalitatief goed samengesteld, natuurlijke calcliumbron, natuurlijk vitamine, behlve carnibest, zij voegen en premix van vitamine en mineralen toe. Lekker afwisselen tussen genoemde merken en zoveel mogelijk verschillende diersoorten geven.

Ik heb Teun vanaf dag 1 (8 weken oud) verschillende merken gevoerd, geen problemen.

Bij kvv is de afwisseling zo belangrijk zowel qua merken als qua diersoorten omdat je nooit precies weet wat voor kwaliteit er gemalen wordt en wat er precies voor spiervlees of orgaan in zit. Het ene merk doet er pens, long en hart in de ander bijv weer nier, lever, long. door af te wisselen pak je dus zoveel mogelijk mee.

Zelf geef ik ook Kiezebrink, dat is een mix van vleesbot en orgaan, ik doe er dan zelf goed spiervlees bij, zo weet ik dat ze een aantal keren per week echt mooi spiervlees krijgen.
[/quote]

Bestel je spiervlees van een bepaald merk Marina ? en wat zijn de hoeveelheden die je geeft van de mix met spiervlees ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door