Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2999019
Ik geloof dat ik een lichtelijk home made kruidenboter in de hand aan het werken ben ::)
Vind ik helumaal niet erg :biggrin2: maar ik zoek wat variaties :)
Internet staat er vol mee. Maar ervaring leert dat pb sublieme recepten in haar mouw heeft ;)

Dus wie heeft er nog lekkere combi's?
Door Nynke
#2999024
die van mij wordt lekker gevonden, maar is, naar mijn idee, niks bijzonders; Roomboter, geperste knoflook, peterselie, bieslook, soms wat verse tijm en kruidenzout. 
Door M@rina
#2999027
Ik wissel af roomboter knoflook, peterselie en bieslook, soms wat provincaalse kruiden, soms een klein beetje citroensap er bij, soms een theelepeltje sambal.
Door Nadia
#2999032
Ik doe op 1 pakje:
Halve bol knoflook 3 stengels peterselie kleine stengel selderij 1 klein rood uitje. Bieslook. Beetje tijm.
Peper en zout uit de molen. En beetje citroensap.

Ik was me aan het bedenken of een pepertje of paprika ook lekker zou zijn erdoor..
Door Esther Q
#2999036
Simpel (net als die van nynke) vind ik het lekkerst, roomboter, knoflook, zout, peterselie en bieslook. Wel heel fijn malen de kruiden en lekker veel van in doen. En geen gezouten boter gebruiken, maar zelf het zout toevoegen.
Door BusKay
#2999050
1 pakje roomboter, 1 pot pindakaas, ketjap, currypasta, peterselie, bruine suiker, lepel honing, lepel sambal en vissaus.

Bijna net zo lekker als pastachoca...  :biggrin2: :biggrin2:
Door El_Kato
#2999057
1 pakje roomboter, tenen knoflook naar smaak ( meestal 2-3), paar stengels bieslook, husje kerriepoeder

Zo vind ik hem het allerlekkerst  :)

Maar doe er ook wel meer/andere kruiden door of een schepje sambal of chilivlokken.
Door BusKay
#2999108
chipjolie schreef: Ik heb toen bij jou hele lekkere op dat is de enige die ik ken :D
Die was van de Aldi.....  :biggrin2: :biggrin2:
Door Nadia
#2999125
Dankjewel :) recept staat hier boven beschreven :)
Vlak na de bevalling heb ik even een poos geen kruidenboter gegeten. Maar nu.. We hebben met zijn 2, 3 kwart pakje opgegeten :o
Door Barfy
#2999152
Hier wordt op verjaardagen altijd naarstig uitgekeken naar mijn tomatenboter: boter, zout, peper, véél knoflook en gedroogde tomaten (knip ik soms eerst in kleinere stukjes) in de keukenmachine. Heel simpel, maar weer eens lekker anders.
Door Borke
#2999156
Met knoflook, veel rode uitjes, beetje citroensap en zout en veel hete kerrie.

Gewoon met knoflook, bieslook, citroensap en zout vind ik overigens het lekkerste.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door