Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2998663
Qua variatie ziet het er niet zo slecht uit hoor, maar ik vraag me af of het op sommige dagen voldoende is voor hem. Op sommige dagen krijgt ie niet meer dan 56 gram + een eendagskuiken of wat orgaanmix; ik denk dat hij verschrikkelijk gaat lopen zeuren om meer! Onze Sokjes werkte er soms rustig 250 gram per dag in (en meer, als we het toestonden ::) :biggrin2:), maar dat was - en is - ook een flinke jongen.

De maandag ziet er goed uit, daar zal hij wel voldoende aan hebben. De dinsdag is misschien wat aan de karige kant (volgens hem :P), woensdag is weer goedgevuld, donderdag zal met de sardiene erbij wel gaan, vrijdag is ook goed, maar zaterdag en zondag hangt ie waarschijnlijk gillend in je kuiten. :biggrin2:

Al is het ook een kwestie van uitproberen; misschien is het helemaal geen veelvraat. Maar in principe kun je een kitten niet snel te veel geven, die verbruiken behoorlijk wat energie, al gordijnen aan reepjes scheurende spelende. :biggrin2:
#2998718
Ooow een veelvraat is het wel xD en hierin had ik wel al dat idee, maar hoe zou ik het dan moeten aanpassen? Eventueel aanvullen met KVV? Want ik vind het moeilijk om op een andere manier te doen. Kloppen de % dan nog wel? Of moet ik gewoon meer dan 10% van het lichaamsgewicht geven?

Thx voor je reactie!!
#2998778
Meer dan 10% mag ook hoor.
Hoe je je menu verdeelt in porties, is afhankelijk van hoe jij dat het prettigst en makkelijkst vindt. En natuurlijk ook wat de vertering het meest ten goede komt. 1 dag in de week al het orgaan is dat bv niet.
Aanvullen met kvv mag wel, maar is zeker niet nodig.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#2999081
Anne in Duitsland schreef: Qua variatie ziet het er niet zo slecht uit hoor, maar ik vraag me af of het op sommige dagen voldoende is voor hem. Op sommige dagen krijgt ie niet meer dan 56 gram + een eendagskuiken of wat orgaanmix; ik denk dat hij verschrikkelijk gaat lopen zeuren om meer! Onze Sokjes werkte er soms rustig 250 gram per dag in (en meer, als we het toestonden ::) :biggrin2:), maar dat was - en is - ook een flinke jongen.

De maandag ziet er goed uit, daar zal hij wel voldoende aan hebben. De dinsdag is misschien wat aan de karige kant (volgens hem :P), woensdag is weer goedgevuld, donderdag zal met de sardiene erbij wel gaan, vrijdag is ook goed, maar zaterdag en zondag hangt ie waarschijnlijk gillend in je kuiten. :biggrin2:

Al is het ook een kwestie van uitproberen; misschien is het helemaal geen veelvraat. Maar in principe kun je een kitten niet snel te veel geven, die verbruiken behoorlijk wat energie, al gordijnen aan reepjes scheurende spelende. :biggrin2:
Ik heb een nieuw menu aangemaakt, deze plaats ik in een nieuw topic
#2999105
koekje schreef: je mag het nieuwe menu hieronder gewoon plaatsen. topics verwijderen doen we niet zomaar, het kan altijd nog van waarde zijn voor een ander.
Ow sorry, ik was druk bezig met typen van het nieuwe menu dat deze al geplaatst is in een nieuwe topic!! Moet ik deze even hieronder plakken, zodat je de nieuwe verwijderd?
#3000855
Ik heb bovenstaande menu aangepast, zou er iemand mee willen spieken en eventueel een APK goedkeuring willen geven? xD

De soorten blijven het zelfde, ik heb alleen de opstelling iets anders gemaakt, ook de verhouding van de organen zijn anders namelijk 7% hart, 5% nier en 3% lever.


35% VB
50% SV
15% orgaan (Hart 7%, lever 5%, nier 3%)

Voor meisj en Noa beiden 3% van 3.2kg
Voor BumbleBee is het 10% van 2kg

Per week:  (is al x2 gedaan)

Maandag:

VB 68gr
O: 48gr HART
SV: 96gr

Dinsdag:

VB: 68gr
O: 32gr LEVER
SV: 96gr
EX: 1 dagskuiken

Woensdag:

VB: 68gr
O:  20gr NIER
SV: 96gr
EX: 1 visje

Donderdag: 

VB: 68gr
SV: 96gr
Ex: 1 dagskuiken

Vrijdag: 

VB: 68gr
O:  48gr HART
SV:  96gr

Zaterdag:

VB: 68gr
O:  32gr LEVER
SV: 96gr

Zondag:

VB: 68gr
O:  10gr NIER
SV:  96gr
EX:  1 visje



Menu voor Bumblebee is precies het zelfde enige verschil zijn de hoeveelheden, hij krijgt:

VB: 70gr/dag
SV: 100gr/dag
HART: 49gr
LEVER: 35gr
NIER: 21gr
Laatst gewijzigd door Inouchka op zo 05 okt 2014, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door