Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
#2998877
Eerst bloed laten controleren op tekorten.
Dan verders kijken of je iets met meditatie kan, voor totale ontspanning, iets van yoga om goed op te starten en ontspannen te gaan slapen.
#2998880
Kim_S schreef: Minder suiker / zetmeel / granen eten.
(Zegt zij die dat dringend ook weer eens moet gaan doen  ::))
Dit o.a. en zorgen dat je hoofd "leeg" raakt. Want voor mij is moe zijn zoals jij het beschrijft niet lichamelijk moe, maar geestelijk. Daar helpt geen slapen tegen. Sterkte!  :-* :-* :-*
#2998882
Controle dat er geen medische oorzaak is (zwanger? Ijzertekort?)
Zorgen voor een degelijk slaapritme: niet te laat in bed, maar ook niet extra laat opstaan.
Zorgen voor een degelijke slaapruimte: geen lawaai, geen licht, geen prikkels
#2998884
Pauline schreef: Dit o.a. en zorgen dat je hoofd "leeg" raakt. Want voor mij is moe zijn zoals jij het beschrijft niet lichamelijk moe, maar geestelijk. Daar helpt geen slapen tegen. Sterkte!  :-* :-* :-*
Dat ook ja.
(Actiepunt nr. 2  ::))
#2998886
Pauline schreef: Dit o.a. en zorgen dat je hoofd "leeg" raakt. Want voor mij is moe zijn zoals jij het beschrijft niet lichamelijk moe, maar geestelijk. Daar helpt geen slapen tegen. Sterkte!  :-* :-* :-*
Ja dat is ook zo, heb je gelijk in. Ik heb momenteel genoeg om te 'malen'. Nog 6 weken werken en dan is dat ook over en heb ik tijd genoeg om aan mezelf te gaan denken.
#2998910
Zoveel mogelijk rust pakken, maar dan wel korte momenten.
Even een kwartiertje een boek lezen, even in mijn eentje met de hond het bos in, even met een kop thee gewoon in de zon zitten.

Langer slapen werkt hier niet.
#2998946
Geen koffie meer drinken na de lunch. Sindsdien slaap ik veel beter en ben ik uitgeruster.
Daarnaast ontspannen! Bij mij werkt het doen van een moeilijke puzzel of zo erg goed. Bij iets als tv kijken maalt het op de achtergrond in mn hoofd lekker door, bij een puzzel niet.
#2998989
Ja en moe zijn mag! De maatschappij is heel erg gericht op dat je altijd alles maar moet kunnen, van smorgens vroeg tot savonds laat. Heel leuk voor de mensen die dat kunnen, ik kan dat niet. En dat vinden mensen vaak maar stom, raar, gek. Jammer dan. Ik slaap de uren die ik nodig heb en heb lak aan dat mensen zeggen dat ik te veel slaap. Ik voel zelf wel aan mijn lijf wat ik nodig heb en hoe beter ik daar naar luister, hoe beter het gaat. Een ander heeft er geen voordeel aan als ik tot savonds laat tv ga kijken "omdat zij vinden dat het hoort", ik heb er wel voordeel aan om naar mijn lichaam te luisteren.

Dus ik kweek een dikke huid en luister zo goed mogelijk naar mijn lichaam. Daarnaast de gebruikelijke adviezen: stres verminderen, gezond eten, genoeg bewegen enz. Als je weet dat je nu een stressbron hebt die over een paar weken verdwijnt: bepaal voor jezelf hoeveel stres het nu dan nog waard is. Laat los wat je los kan laten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door