Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#2998574
We zijn al een tijdje aan het rond kijken voor een betaalbaar 2de hands Zibro kacheltje. MP houden we al een tijdje in de gaten en vanavond in de buurt gekeken bij een kacheltje wat er netjes uitzag en redelijk geprijsd was. Helaas functioneerde het kacheltje niet toen we er waren dus zonder kacheltje weer terug naar huis gegaan…  :-\

Nu meen ik mij uit een eerder Zibro topic te herinneren dat er verschillende reacties waren van BPers bij wie zo'n kacheltje ongebruikt in de schuur of op zolder stond. Heeft iemand toevallig zo'n kacheltje staan die niet meer gebruikt word?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2998705
Ik zou toch voor een nieuwe kijken hoor
Geen risico en ik vind ze niet zo duur, heb er verleden jaar 1 bijgekocht heb er nu 2
Kan wel even kijken waar ik hem gekocht hen ik dacht 225€
Ook instelbaar op temp en tijd en super zuinig
En gewoon op petreolium hoor de zibro olie is veel te duur

Heb even op Google en dan op afbeeldingen
Daar staat hij bij het is de zibro tectro103 even uit mijn hoofd
Word nieuw aangeboden op speurders voor 225€ incl hevelpomp
Laatst gewijzigd door kiara op wo 01 okt 2014, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2998714
Wat werkte er niet aan de kachel? Eigenlijk kan er niks aan kapot gaan. Ik zou dus echt wel een tweedehandse durven kopen. Wel dan de simpele versies zonder elektronica.
Door inge58
#2998723
Wij hebben er net een verkocht van een paar maanden oud  :-\
Daarvoor in de plaats hebben we nu de FF55, met de uitlaat naar buiten.
Dat is een dure hoor,maar we zijn er wel heel blij mee!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2998732
Ik hoef ook niks open te zetten hoor
Ja met de hele oude model die met zo'n kousje
Maar die ik nu heb 2 dan absoluut geen stank
En dat zijn er twee met elektronica althans minimaal
Ik ben er super tevreden over zeker voor de prijs
Maar dat zei ik verleden jaar al
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2998733
wij zijn pas op pad geweest voor zo n kacheltje, mooi dat ze adviseren(bij iedere zaak waar we kwamen) om een raam oid een stukje open te houden en dat is niet voor stank...

kopie
Ondanks dat de Zibro bekend staat om de goede verbranding, komen er toch bij een open verbrandingskacheltje zonder schoorsteenpijp altijd verbrandingsproducten in de ruimte. Afgezien van het vocht dat dit oplevert en op zich al een gezondheidsprobleem op kan leveren door schimmelvorming als niet voldoende geventileerd wordt, zijn de andere verbrandingsproducten ook slecht voor de gezondheid.Bij kortstondige bijverwarming is dat probleem niet zo groot, doch zorg wel voor voldoende luchttoevoer en vocht afvoer.Wees er voorzichtig mee en zeker niet de hele dag als hoofdverwarming!
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 01 okt 2014, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door patt
#2998741
Dat kan goed kloppen,zeker in kleine ruimtes waar wij hem voor gebruiken.De raam staan bol en beslaan en je krijgt op den duur hoofdpijn en dan gebruiken we als brandstof die van zibro die het "schoonst"is.
Door inge58
#2998757
Dat is de reden dat wij in het voorjaar (!!) geinvesteerd hebben voor die FF 55, dunne uitlaat door de muur naar buiten.
Dubbelwandige uitlaat zelfs; buitenlucht erin,vuile lucht eruit!
We hebben hem pas een paar keer aan gehad maar zijn nu al zeer tevreden met de aankoop!
Door Martine-Tom
#2998850
Ik kan er 1 krijgen en ben me nu even aan het inlezen of het wel financieel aantrekkelijk is. Wat verbruikt zo'n Zibro nou? En wat voor brandstof doen jullie erin en wat kost dat?
Ik kom zoveel diverse dingen tegen  :-\

Petroleum rond de 1.50 per liter en de Zirbo zou een kwart liter per uur gebruiken, als ik hem in de winter dan de hele dag aan heb is het nog niet echt goedkoop volgens mij.
Door inge58
#2998883
Als wij hem de hele dag stoken gebruikt ie ongeveer 2,5 liter olie per dag.
Olie van 1 euro per liter.
Met de centrale verwarming verbruiken we 10 kuub per dag,als we de hele dag stoken.
10 x gemiddeld 64 cent is al 6.40 euro.

Het scheelt ons dus bijna 4 euro per dag!!
Dat is toch wel geld hoor!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2998888
inge58 schreef: Als wij hem de hele dag stoken gebruikt ie ongeveer 2,5 liter olie per dag.
Olie van 1 euro per liter.
Met de centrale verwarming verbruiken we 10 kuub per dag,als we de hele dag stoken.
10 x gemiddeld 64 cent is al 6.40 euro.

Het scheelt ons dus bijna 4 euro per dag!!
Dat is toch wel geld hoor!
Welke olie gebruiken jullie dan? Want dat is niet duur
Door Martine-Tom
#2998894
inge58 schreef: Als wij hem de hele dag stoken gebruikt ie ongeveer 2,5 liter olie per dag.
Olie van 1 euro per liter.
Met de centrale verwarming verbruiken we 10 kuub per dag,als we de hele dag stoken.
10 x gemiddeld 64 cent is al 6.40 euro.

Het scheelt ons dus bijna 4 euro per dag!!
Dat is toch wel geld hoor!
Als ik stook in de winter gebruik ik 6 kuub op zijn allerhoogste per dag, nu in de zomer is het 0.6 kuub, dus ik verstook dan 5.5 kuub per dag ongeveer, ik betaal voor 1 kuub 56ct, oftewel 3 euro per dag zo ongeveer....geloof dat ik niet veel goedkoper uit zal zijn.
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op wo 01 okt 2014, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inge58
#2998903
kiara schreef: Welke olie gebruiken jullie dan? Want dat is niet duur
Olie uit Belgie,uit Poppel om precies te zijn!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2998928
ik wilde zo zibro kacheltje voor in de caravan... overal info gevraagd... en behoudens het goed ventileren kwam het ook duurder uit als dat ik nu een elektrisch kacheltje heb....
gewone petreolium is in zo n kleine ruimte niks want dat ga je ruiken.... dus dat zibro spul.... omgerekend zouden ik met de zibro duurder uit zijn als nu met mn elektrische kacheltje....(zou met zo n tankje van 50 euro krap een week doen)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door