Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#2998281
Op welke temperatuur zet is de thermosstaat van de huiskamer?
Er hangt nu (straks dus) een biggelamp boven de kist, daarmee hou ik de temperatuur ongeveer 32 graden in de kist.
Maar dan is er dus best een verschil met de temp van de rest van de huiskamer.
Wat deden of doen jullie?
En is 32 graden niet toch een beetje te warm?
Ik weet niet meer wat ik toen met Femke gedaan heb.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2998302
[quote="kaszi"]
Je gaat ze toch niet roosteren he. 32 graden is wel erg warm.
Rond 27 graden is meer dan genoeg.
[/quote]
;D ;D
Het zijn wel éénhapscrackers dan.

Oké, dus geen 32 graden.
Ik vind dit eigelijk best lastig.
8 jr geleden ging het meer vanzelf. Maar toen had ik nog niet van het herpesvirus bij honden gehoord.
Door Jantina
#2998322
Ik had het in huis gewone leeftemperatuur, zo 21 graden. Maar ook wel 's nachts, de verwarming werd niet terug gedraaid. Met de warmtelamp hielden we het zo op 25/26 graden. En dat was voor moeder al veel te warm. We hadden dus temperatuurzones in de kist, een gedeelte een kleed erover waar de lamp dus niet rechtstreeks op scheen. Scheelde net even iets.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2998363
Pff als ik het 32 graden in de werpkist maak gaat kees daar never nooit niet in liggen ben ik bang.
Hier 22 gr in de huiskamer en met de lamp 25 gr in een hoek van de kist.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2998404
Dank voor jullie opmerkingen, daar kan ik wat mee.
We gaan het dus niet zo warm maken dat Schanulleke de kist uit drijft.
Door Ruisje
#2998495
Toen ik nog katten fokte gebruikte ik een warmtematje die ik in een gedeelte van de doos/kist onder een handdoek legde. Moederpoes kon zelf kiezen waar ze ging liggen - de kittens kropen netjes richting mam. ;) Een lamp lijkt me erg warm en de moeder kan dan niet echt kiezen omdat de warmte in de hele kist hangt.

Edit: hartje zomer gebruikte ik geen warmtematje en als ik 'm gebruikte was het alleen voor de eerste week. :)
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2998527
Bij lange na geen 32 graden, toen mijne net geboren waren (2 aug) was het buiten heel warm ik had bijna alleen snachts de lamp aan, de eerste week wel overdag en de kist was ong 25 graden, dat was al gauw te warm ;)
Gebruikersavatar
Door Riek
#2998555
Esther Q schreef: Ik heb geen ervaring met warmtelampen, wij gebruiken ze niet, maar ik ben wel benieuwd hoe je bij de 32 graden kwam? :)
Op meerdere plekken gelezen. Heb zelfs 35 graden ergens gelezen.
En hoorde het ook van een vriendin met Havanezers.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2998569
Hier in de kamer is het een normale temperatuur. De verwarming in de kist is er niet voor niets.  Een lamp hang ik in één hoek, zodat moeders er niet onder hoeft te liggen. Temp in de kist, onder de lamp is ergens tussen de 24 en 27 graden oid. Ligt ook een beetje aan de pups. Kruipen ze weg, gaat de lamp omhoog, liggen ze er op een bult onder, gaat die naar beneden. (of wissel tussen standje heel of half, want hij moet wel zo hangen dat moeder eronder door kan.)
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2998576
Hier ook de lamp in een hoek. Thermometer in de kist en een dimmer tussen het snoer, zodat je de warmte makkelijk kunt regelen.
Temperatuur 25 graden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door