Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#2997456
Hoe zit het met de cocktail met lepto 4, is die ook gevaarlijk? Mss domme vraag, maar ik lees enkel de lepto 4 enting. Binnenkort worden de pups op de leeftijd van 6 maanden geent nl. Zelf ga ik desnoods naar Tannetje voor dhp, maar ik denk niet dat de pupkopers dat gaan doen. Toch wil ik ze informeren over de stand van zaken betreffende deze gevaarlijke enting.
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door pluk
#2997461
Welke enting wordt er dan gegeven met 6 maanden? Het "aanbevolen" schema is volgens mij met 6, 9 en 12 weken en dan met 1 jaar weer. Met 12 weken en een jaar is het dan de cocktail met lepto.

Sowieso wordt het combineren van meerdere entingen ineens hier afgeraden. Lepto was al geen fijne enting maar de nieuwe lijkt nog erger als ik de verhalen hier lees. De combi met de cocktail levert dus nog meer troep in het puppenlijf op.

Daarnaast is het nu geven van de lepto enting niet zinvol meer. De enting is een maand of 9 geldig, dus als ze al lepto willen geven dan pas in het voorjaar als de honden weer buiten gaan zwemmen.
Door vagebond
#2997580
Hoi Plukt, je hebt gelijk. De pups zijn met 9 weken getiterd, dus vandaar. Er is nog geen cocktail gezet. Ik wil de pupkopers in ieder geval goed informeren, wat ze zelf doen, daar heb ik weinig vat meer op natuurlijk. Waarschijnlijk gaan alle pups geent worden met een cocktail plus weil. Ik ga zo hier een rondje da bellen, kijken of er eentje bij zit die alleen dhp zet. Zal wel verloren tijd zijn, maar ik probeer het toch.
Door Parelridder
#2997589
Het Lepto  vaccin zit niet in 1 potje met DHP, dus iedere dierenarts kan ze los van elkaar vaccineren (of 'slechts' DHP natuurlijk..). Als mensen Lepto willen laten vaccineren dan zou ik dat zeker uistellen tot het voorjaar. Niet alleen omdat er tegen die tijd wellicht nog wat meer duidelijk is tav de bijwerkingen, maar óók omdat het risico op deze ziekte vooral van aug t/m november is. Om ze in oktober de 1e vaccinatie te geven, die je in november boosterd, waarna het risico sterk afneemt, dat is zonde! Te meer omdat dit vaccin (aangetoond) een negatieve invloed heeft op de ontwikkeling van een goed immuunsysteem, een basis die de hond het eerste jaar legt. Dus als het vaccin uitgesteld kan worden is dat iig op dat gebied winst. En 't geft de eigenaren tevens kans zich er nog eens over te beraden, wat voor hun hond en situatie wijsheid lijkt.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2997615
Zijn de pups nog helemaal niet geënt nu?
Ik zou zeker ook apart DHP en lepto zetten en dan lepto pas in het voorjaar.
Maar als ze al wel geënt zijn zou ik eerst titeren of het wel nodig is om nu te enten met DHP.
Door vagebond
#2997623
Pups zijn op 6 weken geent met parvo en hondenziekte, op 9 weken getiterd, eentje was niet goed beschermd voor parvo toen, alsnog geent, de andere 6 hebben advies gekregen om op 6 maanden leeftijd cocktail te enten.
Gr. Ingrid
Door vagebond
#2997835
Ik kan terecht bij mijn eigen da voor een dhp enting. Dat is toch fijn. Twee jaar geleden was dat echt niet mogelijk.
Ben er blij mee :)
Gr. Ingrid
Door vagebond
#2998235
Nee, enten, want hepatitis heeft ze nog helemaal niet gehad. Met Gina ook zo gedaan in het verleden, iets ander voortraject weliswaar maar met 6 maanden de eerste cocktail, jaar erna heb haar laten titeren en was ze goed beschermd voor de dhp. Waarschijnlijk hoeft ze nooit meer geent te worden. In 2016 laat ik haar nog eens titeren en dan zullen we het wel zien.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door