Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door S
#2998174
Onze kerel is met zijn 21 weken volop aan het wisselen. Hij lijkt er absoluut niet al te veel last van te hebben - gelukkig maar! Alleen zijn z'n oogjes af en toe een heel klein beetje vuil, zo ook gisteravond. Al was het toen al wel iets meer, maar geen probleem. Doekje erover en 't was weer schoon.

Nu staan we vannochtend op, binkie komt naar ons toe gerend speels als altijd, en zijn onderste oogleden hangen gewoon kei hard naar beneden!!! Zoals je soms bij een dog kan zien! Ze zijn heel nat en troebel, het binnenste ziet rood en er zit ook vuil in en zijn ogen zijn ook opgezwollen. Echt heel erg verergerd tegenover gisteravond dus. Hij krabt er niet aan ofzo maar het ziet er niet uit!

Dit lijkt mij echt wel te heftig om met het wisselen te maken te hebben, toch? Ik heb de DA gebeld, afspraakje pas om 15u. Maar ik wil geen onnodige rotzooi in zijn lijfje natuurlijk...  Dilemma!

Hij heeft zaterdag wel nog gezwommen, zou het misschien aan dat water kunnen liggen?! Verder is er helemaal niks aan te zien...

:-\ :(
Gebruikersavatar
Door Hope
#2998181
Ik zou er gewoon een zachte oogdruppel in doen. Nelson heeft het ook wel eens gehad, zag er werkelijk niet uit!
Na twee dagen spoelen was het over gelukkig.
Door Lizzy
#2998225
Kan van alles zijn! En puppen hebben wel eens wat. Ik zou zelf Similasan nr 2 in de ogen doen. En eventueel spoelen met fysiologisch zout (zelf maken of Daro capsules).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door