Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2998094
Weet even niet of het hier of bij de gezondheidstopics hoort maar...is er misschien iets natuurlijks of iets dergelijks om tijdelijk (geen chemische castratie maar dat is ook niet natuurlijk ;).om het " enthousiasme", geslachtsdrift, hitsigheid..van onze reu ets aanbanden te leggen..
Ik hoor verhalen van mensen die tijdens de loopse periode van een teef de reu gewoon prima erbij houden uiteraard met hulpjes als een bench en wat extra organisatie om de boel een poosje gescheiden te houden..maar wij hebben toch wel een soort van probleem..
Teef is nu (11 maanden ) voor de 2e keer loops maar nu ook echt compleet..tijdens de "vloei"periode konden we redelijk scheidsrechteren maar nu zal het wel het "moment supreme" zijn..de reu,  die normaal echt de rust zelve is..en super relaxed en makkelijk..ligt 24 uur per dag te hijgen en te piepen bij of in de bench..blaft jankt etc om maar bij de teef in de buurt te zijn..ik ben er vannacht wel 3 x uitgeweest omdat hij helemaal over zijn toeren is..eentje buiten eentje binnen is janken..eentje in de bench 1 erbuiten is janken of hij ligt erbij de godganse dag tegen de  bench en maar piepen en janken..Gisteren dacht ik hij bezwijkt er nog aan.
Helaas hebben wij geen mogelijkheid om er tijdelijk 1 te laten logeren en over de defintieve oplossing zijn we nog niet uit..Misschien moet ik gewoon niet zeuren..had ik maar geen teef moeten nemen :D :D..maar ik hoor toch echt weleens verhalen van reuen die er beter mee dealen dan dit. Kijk hij eet ook matig nu maar dat is mij bekend...
Buiten heeft hij werkelijk waar nog nooit gereageerd op een loopse teef..dat hoor ik b.v. ook heel veel honden die 20 x naar buiten willen omdat er een loopse teef in de buurt is maar dat heeft hij totaal niet..maar hij is nu echt zwaar van het padje..Heb iets gelezen over PUUR geslachtsdrift..maar verder houdt mijn kennis even op...
Laatst gewijzigd door Summerditches op di 30 sep 2014, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2998097
Esther Q schreef: Het is nu eenmaal heel verschillend per reu. De ene verliest zichzelf compleet en gaat door een 'hel', de ander lijkt nergens last van te hebben. Met middeltjes heb ik geen ervaring. Sterkte :)
Dank je ..het rare is dat ik totaal mijn makkelijk easygoing bullebak niet meer terug ken..en ik vind het ook wel zielig voor hem.. ;)
#2998124
poeh heftig!
ik heb dus 2 van die reuen die compleet over hun theewater raakten door een loopse teef in de buurt.
ik gebruikte puur geslachtsdrift en hopcapsules en was het te gek dan ook sanal relax.
denk niet dat je hier gelijk wat van merkt(mischien wel van de sanal relax)
hier heeft helaas alleen castratie(de oudste reu) en een implantaat(jongste reu) echt rust gebracht.

onze inmiddels overleden reu James die was mister cool himself en keek nooit op of om bij een loopse teef..tot mevrouw op haar hoogte punt was... ::)
maar James was ook een dekreu en wist waar de mosterd gehaald werd.
#2998128
Kaela schreef: Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje gemeen. Een ongecastreerde reu bij een hoog loopse teef in de buurt houden. Stuur hem of haar even een paar dagen uit logeren, dat is voor iedereen leuker.
Vast als je een leuk logeeradres hebt maar dat is zoals gezegd niet voorradig..in mijn omgeving werken de mensen van onze leeftijd en mijn moeder van 76 kan ik niet met een bulldog van 45 kilo opschepen..dus ik ben "heel gemeen"...
#2998130
Kaela schreef: Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje gemeen. Een ongecastreerde reu bij een hoog loopse teef in de buurt houden. Stuur hem of haar even een paar dagen uit logeren, dat is voor iedereen leuker.
Dat dus. Ik vind het gewoon zielig voor de reu en qua stress/welzijn niet ok. Nou ging het vorige keer goed, maar voor nu en een volgende keer zou ik hier echt actie op ondernemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door