Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2997737
In een half jaar zijn 3 van mijn 4 caafjes  doodgegaan, niet aan hetzelfde trouwens. (Allemaal ruim 5 jaar oud). Eerst de 2 mannen en nu afgelopen vrijdag 1 van de 2 zusjes. Nu dus de twijfel,....Rosita zit nu alleen, voor het eerst in haar leventje. Nu weet ik niet wat ik zal doen, weer een vriendinnetje voor Rosita halen of haar alleen laten zitten. Ze zit in de garage, nu dus alleen. Wel met een radio maar toch, alleen. Er weer 1 bij halen met als risico dat Rosita de geest geeft er weer 1 alleen zit of gewoon Rosita alleen laten zitten. Nu zitten er hier.  http://dbca.dierenbescherming.nl/asield ... 73561  dus wel best 2 oude dames, waarvan 1 met zeker probleempjes. Meneer Keetje zegt, we gaan ze halen  :)  maar wat is wijsheid. Eens zal er toch weer 1 in haar eentje overblijven, dus,... :-\
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2997745
Ik weet dat konijnen die alleen (moeten) zitten veel kunnen hebben aan een knuffelbeestje om tegenaan te kruipen. Misschien cavia's ook wel?
Snap je dilemma wel, lastig hoor...  :(
Door keetje
#2997752
Herplaatsen,tja,  ik ben dan best wel kieskeurig wat betreft het "nieuwe"thuis. (Ik zou dus een aardig eisenpakket opstellen waar dat nieuwe huis dan aan zou moeten voldoen dus dat gaat hem zeker niet worden  :D ).En ze is ruim 5. Met ook wat mankementjes. Daar staan mensen echt niet voor in de rij.
Door Anne in Zweden
#2997769
keetje schreef: In een half jaar zijn 3 van mijn 4 caafjes  doodgegaan, niet aan hetzelfde trouwens. (Allemaal ruim 5 jaar oud). Eerst de 2 mannen en nu afgelopen vrijdag 1 van de 2 zusjes. Nu dus de twijfel,....Rosita zit nu alleen, voor het eerst in haar leventje. Nu weet ik niet wat ik zal doen, weer een vriendinnetje voor Rosita halen of haar alleen laten zitten. Ze zit in de garage, nu dus alleen. Wel met een radio maar toch, alleen. Er weer 1 bij halen met als risico dat Rosita de geest geeft er weer 1 alleen zit of gewoon Rosita alleen laten zitten. Nu zitten er hier.  http://dbca.dierenbescherming.nl/asield ... 73561  dus wel best 2 oude dames, waarvan 1 met zeker probleempjes. Meneer Keetje zegt, we gaan ze halen  :)  maar wat is wijsheid. Eens zal er toch weer 1 in haar eentje overblijven, dus,... :-\
Wil je eigenlijk liever geen cavia's meer, proef ik dat hieruit?
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2997775
Hmm lastig hoor, ik kan je geen passend advies geven, sorry.
Zodra je er een caafje bij neemt heb je zeker iedere keer de kans dat er eentje overblijft, en dan.....
Wil je doorgaan met cavia's dan zou ik kijken of je een cavia kan vinden die bij Rosita kan plaatsen.(zo te lezen heb je ze al gevonden, dan duimen dat ze elkaar accepteren)
Blijft ze toch alleen misschien dan binnen in huis plaatsen, zodat er meer leven om haar heen is? Wat tijdsplanning is deze periode goed, dit ivm het kouder worden, nu kan ze nog naar binnen, van de winter word het lastiger.
Succes met kiezen  ;)
Door keetje
#2997777
Dank jullie allemaal voor het meedenken.
Naar binnen is geen optie, met Luna en de 3 katten. Dan zou ik nog iedere avond de kooi naar de garage moeten zetten en dat is, ook ivm de straks kouder wordende nachten, geen doen. Ze zit nu in 2 kooien van 1 meter aan elkaar, dus lekker veel ruimte, kunnen er best wel 2 bij in. Aangezien ik voor dieren ga die anders weinig of geen kans zouden hebben ga ik dus ook niet voor jong. Ik twijfel nog even door,....
Door Anne in Zweden
#2997779
Als ik het goed begrijp is 5 jaar al best oud voor een cavia. De kans is dus groot dat je ook dat nieuwe stelletje niet lang zult hebben. In dat geval zou ik ze erbij halen, want zo hebben die twee nog een goeie ouwe dag, Rosita heeft gezelschap, meneer Keetje wil ook en zo is iedereen blij en gelukkig. Jij hopelijk ook! :D
Door K&D
#2997810
Anne in Duitsland schreef: Als ik het goed begrijp is 5 jaar al best oud voor een cavia. De kans is dus groot dat je ook dat nieuwe stelletje niet lang zult hebben. In dat geval zou ik ze erbij halen, want zo hebben die twee nog een goeie ouwe dag, Rosita heeft gezelschap, meneer Keetje wil ook en zo is iedereen blij en gelukkig. Jij hopelijk ook! :D
je haalt me de woorden uit de mond.
Door hannabelgje
#2997836
Om dezelfde reden heb ik op het moment mijn heertje uitgeleend.  De caaf van mijn nichtje zat alleen en ze zijn nu op zoek naar een nieuwe. Ik heb er om die reden tegenwoordig drie bij elkaar. Als je wilt stoppen met caafjes zou ik er zeker geen bijzetten. Dan blijf je dit probleem houden. Mocht he geen nieuw adres vinden mag ze best haar oude dag bij mij komen slijten.
Door keetje
#2997838
Ik heb er een mailtje aan gewaagd, jullie hebben gelijk, er is helemaal niets zeker in deze wereld, dus wie weet hoelang ze het nog vol houden. 1 van de meisjes heeft wel de kwaal die Juanita ook had en wat haar fataal geworden is. Cystes op de eierstokjes. Maar ik lees nu her en der op het net dat eigenlijk 90% van de oudere damescavia's daar meer of mindere mate last van heeft? En op die leeftijd is opereren geen optie? Geen idee, we hebben 4 maanden geleden nog 1 van de jongens laten opereren aan een gezwel en die is er ook goed uitgekomen. We zien het wel, Eerst maar eens het antwoord afwachten.

Oh, hannabelgje, ik zie nu je reactie. Lief van je. Ik houd het aanbod in mijn achterhoofd mocht het ooit nodig zijn. maar ik wil eigenlijk niet stoppen met caafjes, vind ze reuze leuk! Die kleine fluitertjes.  :biggrin2:
Door bloemetje
#2997840
Bij ratten is het zo dat je van een opvang een leenrat kunt krijgen om je oudje gezelschap te houden.  Bestaat zoiets niet bij cavia's?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2997851
Maar als je niet wil stoppen kan je toch gewoon die dames van een fijn thuis voorzien? Dat lijkt me hartstikke fijn voor die dames, zo te horen hebben ze het fijn bij jou!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door