Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2997768
Vanmorgen nog gegeten, vanmiddag niet meer. Net tijdens de wandeling flink aan de diaree, enniet lang daarna kon hij bijna niet meer lopen. Trillen over zijn hele lijf. Ik ben met spoed naar de DA gereden en hij heeft 40 graden koorts. Hij heeft waarschijnlijk een dikke darm ontsteking, heeft buikpijn. Hij heeft een spuit gehad met pijnstilling en een AB. Thuis gekomen heeft hij al zijn eten er uit gegooid.
Hij is doodziek mijn ouwe man :'(

Nu ligt ie uitgestrekt op de tegels en zie je zijn lijfje krampen. Belangrijkste is op dit moment om de koorts naar beneden te krijgen
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 27 okt 2014, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2997788
Duimen draaien!!!!  :-*

Natte koude doeken over hem heenleggen. Vooral nek en kop goed daarmee bedekken (dat deed de da bij Cayley toen ze zulke hoge koorts had).
Door tt-tjes
#2997812
Hij heeft net met een beetje overredingskracht een plakje ham op waar ik zijn medicijnen in gedraaid heb. Verder nog een poosje natte handdoeken op hem gelegd maar dat vond hij niet prettig. Hij ligt wel nog steeds te krampen.

ook overleg gehad over zijn pijnstilling en de DA vond het beter om hem op de tramadol te houden. Novacam kan schijnbaar ook darmontsteking veroorzaken.
voorlopig krijgt hij de eerste dagen geen pijnstillers totdat het weer wat beter met hem gaat.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 29 sep 2014, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#2997826
flodder en dwarrel schreef: t zit de oude man ook niet mee he

voorzichtige kuffel voor hem
Ik heb het idee dat ie me langzaam aan het ontglippen is en ik kan hem niet helpen :'(
Door miik
#2997829
Ow :(
Buscopan is een humaan middel dat goed tegen krampen werkt, niet alle dierenartsen hebben het liggen, maar ze kunnen je wel een recept geven zodat je het bij de gewone humane apotheek kunt ophalen....
Sterkte !!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door