Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#2997113
Vanmorgen tijdens het wandelen vond Noortje opeens 3 egeltjes. Ze waren heel parmantig op pad naar de weg klaar om platte egeltjes te worden, midden in het winkelcentrum.  :o
Ik heb even verbijsterd zitten kijken, toen even gezocht naar een moeder, maar aangezien ze acuut gevaar liepen heb ik de twee egeltjes die het meest gevaar liepen opgepakt. Ik had niets bij me, behalve twee hondjes. Voor de egeltjes heb ik dus een soort buideltje van mijn shirt gemaakt en zo liep ik terug naar huis met twee verbaasde hondjes en twee egeltjes die in mijn shirt aan het wroeten waren.
Thuis de egeltjes snel in een doos gedaan en de opvang gebeld.
De opvang gaf aan dat de egeltjes inderdaad gevaar liepen zo vlak bij de weg en dat ik beter ook terug kon gaan om de derde op te halen. Verder moest ik een kruikje bij de egeltjes doen, omdat ze nog erg jong waren. Dat heb ik gedaan en terug bij de vindplaats bleken er nog twee egeltjes te zijn.
Eenmaal thuis zijn alle vier de egeltjes opgehaald door de dierenambulance om naar de opvang gebracht te worden.
Vanavond ben ik weer terug gegaan naar de plek waar de egeltjes waren. Er reden nog steeds veel auto's, maar verder was het rustig. Ook nu dus nog geen sprake van een moeder, want ik maakte me dus nog steeds zorgen of ik de kleintjes niet had weggehaald bij een moeder. Dat leek wel onwaarschijnlijk, want dan zouden ze vast niet midden op de dag zomaar op de stoep hebben gelopen.
Ik hoop van harte dat de kleintjes grote gezonde egels zullen worden, die zodra dat mogelijk is, weer terug in het wild gezet kunnen worden.
Wat een schattige diertjes zijn egeltjes. Ze konden toch al flink prikken, maar als dat snuitje dan tevoorschijn kwam met die kleine kraaloogjes........ Eenmaal rustig tegen een kruikje ontspanden ze helemaal. Dan zie je pas echt hoe leuk ze zijn.  :smitten:
Door keetje
#2997118
Goed gedaan, en ze zijn inderdaad zoooo leuk, kleine egeltjes. :smitten: Vriendin van mij is eerste opvang hier in de regio, zij geeft ze de eerste zorg en daarna gaan ze naar de egelopvang.
Gebruikersavatar
Door nova
#2997137
ze zijn zo cute, met of zonder vlooien  ;D

Hier zitten ook veel egels, ik zie ze geregeld over t gras sjokken in het park
Door Nynke
#2997178
Goed gedaan !  Misschien was de moeder ergens platgereden :( :(   

Ik vind egeltjes ook zo  :smitten: :smitten: :smitten:
Door Ulrike
#2997181
Wat ontzettend lief van je Sher! Ze zijn inderdaad zo schattig he  :smitten: :smitten:!!
Door zurca
#2997205
Egeltjes zijn inderdaad heel schattig!
Goed dat je ze mee genomen hebt, vind het altijd zo zonde om ze plat op de weg te zien liggen...

Heb je ze in huis gehad? Bedenk wel dat egels vaak enorm veel vlooien hebben.....
Door K&D
#2997241
Egeltjes zijn zo cute. Maar er zijn nu veel (te) jonge egels heb ik ergens gelezen. Er zullen er weer heel wat bij de opvang terecht komen denk ik, want die kleintjes halen de winter niet :-\ . Een paar jaar geleden was het ineens in januari zo warm, toen zag ik er eentje scharrelen. Dat was niet goed, en die was wakker geworden van de honger en de (te) hoge temperatuur. Hij heeft twee bakjes carnibest leeggevroten (ondanks de pens...) en ging toen tevreden pitten. De dag erna hebben we hem naar de egelopvang gebracht.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2997276
zurca schreef: Egeltjes zijn inderdaad heel schattig!
Goed dat je ze mee genomen hebt, vind het altijd zo zonde om ze plat op de weg te zien liggen...

Heb je ze in huis gehad? Bedenk wel dat egels vaak enorm veel vlooien hebben.....
pffff, daar dacht ik ook meteen aan toen ik dit verhaal las.....In je shirt meegenomen  :o. Hoop voor je dat het meevalt met de vlooien....
Gebruikersavatar
Door Sher
#2997466
We zullen zien of ze nog gasten achtergelaten hebben. Ik had nou eenmaal geen doosje o.i.d mee op mijn wandeling en ik durfde ze niet te laten scharrelen.
Door zurca
#2997512
Sher schreef: We zullen zien of ze nog gasten achtergelaten hebben. Ik had nou eenmaal geen doosje o.i.d mee op mijn wandeling en ik durfde ze niet te laten scharrelen.
Ik had ze ook, op die manier, mee genomen hoor.... maar ze thuis wel in de schuur gezet ;) :biggrin2: (incl. shirt...)
Gebruikersavatar
Door Sher
#2997578
Ze hebben hier ook in hun doos in de schuur gestaan. De dierenambulance had het ook direct over luizen.  :P
Gebruikersavatar
Door doranto
#2997605
Sher schreef: Ze hebben hier ook in hun doos in de schuur gestaan. De dierenambulance had het ook direct over luizen.  :P
Je moet wat hè  ;) Achterlaten vind ik ook geen optie.
Laatst gewijzigd door doranto op ma 29 sep 2014, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2997634
Goed van je dat je ze geholpen hebt.
Luizen....vlooien....teken, ook ik zou ze zo hebben meegenomen, je hebt tenslotte niet altijd iets anders bij je om een dier mee te vervoeren, dan je eigen kleding. Ik zou dat kledingstuk in de vriezer doen daarna lekker wassen en klaar is uhhh klara  :biggrin2:
Hopen dat de kleine avonturiers grote speldenkussens mogen worden en heuuuuullll oud.
Door sella
#2997655
Ik zie er nu ook veel, ik voer wat kattenvoer bij zodat ze sneller richting de 250 gram gaan.
Ondertussen zoveel ervaring met de te lichte egeltjes, dat ik ze buiten mijn erf een beschutte plaats bied, en ze daar ook in de tijd dat ze nog wakker zijn bijvoer.
Meer kans dat ze zo lekker doorslapen en in het voorjaar door kunnen groeien naar slakken extension masjientjes :D

Ondanks extra huisdieren, zou ik hetzelfde gedaan hebben hoor Sher.
Je kan ze niet willens en wetens dood laten rijden. En ja je loopt nu eenmaal niet standaard met een doosje met wandelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door