Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Madera
#2997312
Lang geleden dat ik hier gepost heb :)

Sinds dit weekend hebben we een opvang kitten we denken van een week of 10 oud. De kleine is aan komen lopen en omdat ie zo hartverscheurend aan het miauwen was hebben we m binnen gelokt. Amivedi en het dichtstbijzijnde asiel ingeschakeld en tot ie geclaimd wordt loopt Uggs (zo hebben we m gedoopt) hier in huis.

Nu had ik in 1e instantie wat blikvoer voor m gehaald maar mij god wat stinkt de ontlasting dan! dus vanaf vandaag maar op kvv. Uggs vond het super en vrat het meteen op.(eten was het niet te noemen)

Maar nu komt de vraag; Moet ik bij een kitten iets anders doen dan bij een volwassen kat?

Alvast bedankt ;)

Marianne & Uggs
Afbeelding
Door Martine-Tom
#2997313
Vaker op een dag aanbieden en onbeperkt qua hoeveelheid verder is het niet anders als bij een volwassen kat  :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2997335
Ahhhh, wat een scheetje!

Maar wat Martine zegt. En natuurlijk veel aaien en spelen  :)
Gebruikersavatar
Door Madera
#2997630
Zit er ook een maximum aan wat ze in 1 keer mogen eten? Uggs heeft zat gisteravond op de 200gr toen ik Vond dat t genoeg was. Vond dat wel erg veel voor zo'n klein ding
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3002577
Hoe vaak krijgt hij dan te eten?
Als dat maar 3 keer per dag of minder is, lijkt me dat niet geheel onlogisch.
Elke keer 200gr, is misschien wat aan de hoge kant, maar zelfs dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen, want ik heb nog geen kitten op vers grootgebracht.
Door Martine-Tom
#3002617
Hoeveel weegt ze?
200 per keer is aan de hoge kant, maar niet geheel onbekend....en ik heb er 2 op vers grootgebracht  ;)
Doki woog 2.1 kilo en kreeg dat ook wel weg  ;)
Gebruikersavatar
Door Madera
#3002708
Uggs woog vorige week donderdag 2 kilo en krijgt 3 keer per dag te eten.
EDIT: en nee hij eet niet elke keer 200gram. was 1 maaltijd. sindsdien laat hij van 100gr per maaltijd vaak op het eind van de dag wel wat staan
Gebruikersavatar
Door Viking
#3002734
Toen Pjotr zo rond de 4-5 maanden was at hij ook af en toe 200 gr per maaltijd. Hij kwam dan in totaal per dag af en toe op 300-350 gram
Door Martine-Tom
#3002739
Oh joh, dan is het prima hoor als ie af en toe een keer bunkert, zal ie wel een groeispurtje hebben ofzo ;-)
Door Anne in Zweden
#3002929
Klinkt mij ook heel normaal in de oren hoor! Ik heb twee kittens op vers grootgebracht, en soms ging er 250 gram in één keer naar binnen.  ;D
Door Martine-Tom
#3002932
Vorige week had ik een kvv die ze hier erg lekker vonden maar qua prijs vind ik hem te duur dus koop hem zelden...14 kilo kat heeft op 1 dag 1.2 kilo kvv weggewerkt  ::)
Bij Doki viel het niet op, Freud had er echt een dikke pens van  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Viking
#3003248
Wàààt?! Zo dan! Die katten van jou kunnen goed eten zeg! Ik had toch die Bandit gekocht? Waszlav moet er van kotsen, Pjotr weet niet waar die het moet zoeken van geluk...zucht...
Gebruikersavatar
Door cath
#3003255
Martine-Tom schreef: Vorige week had ik een kvv die ze hier erg lekker vonden maar qua prijs vind ik hem te duur dus koop hem zelden...14 kilo kat heeft op 1 dag 1.2 kilo kvv weggewerkt ::)
Bij Doki viel het niet op, Freud had er echt een dikke pens van :biggrin2:
Dat eten ze hier nog niet met z'n vieren op! Wat voor lekkers was dat zeg?
Laatst gewijzigd door cath op za 11 okt 2014, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3003733
cath schreef: Dat eten ze hier nog niet met z'n vieren op! Wat voor lenkers was dat zeg?
Bibi :P
Is ook echt een extreem hoor, normaal eten ze een pond met zijn 2en maar dit was zo onweerstaanbaar...ik bleef de bakjes vullen ;D
Had pas savonds echt door dat er al 2 zakken leeg waren. Nog wat voor de nacht weggezet, zomaar een klein beetje...in verhouding dan, en dat was smorgens ook op *doettieandersnooit* ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door