Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2997416
Voor de mensen die het niet weten, de uitleg staat hier http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=5, althans het eerste deel.

1,5 week geleden is de 2e echo gemaakt daarop was eindelijk herstel te zien. De verwachting was dan ook dat met 2 weken de spier fysiologisch hersteld zou zijn. En einde van afgelopen week zou ik mogen beginnen met opbouwen in wandelen. Dit strookte ook wel met wat ik voelde. Echter normaal statisch zitten deed goed zeer, ging wel beter maar toch. Dit aangekaart bij de eerste echo, toen was het verhaal je kuitspieren zijn je grootste pompers om je bloed terug te krijgen naar je hart en aangezien die spier goed kapot is doet dat zeer. Op mijn het doet meer zeer vanuit bil/heup kwam niet zoveel. Bij de 2e echo opnieuw aangekaart en toen is er wel naar gekeken; mijn SI gewricht zat vast tgv de spierscheuring, fout belasten etc. Deze gemobiliseerd wat oefeningen mee en gaan. Ondertussen hijgde de Arbo ook in mijn nek dat ik wel weer eens aan het werk moest. Ik dacht ook wel dat dit zou gaan dus de donderdag na de 2e echo begonnen met werken, 2 uurtjes evenzo vrijdag dat ging best aardig. Zondag zelf naar Castricum gereden om mijn toekomstige pupje te bewonderen, en op de terugweg heeft vriendjelief gereden. Ging best goed, 80-90% probleemloos. Dinsdag weer 3 uur gewerkt en woensdag stond ik op van o o  dit voelt niet lekker meer aan. Fysio gebeld kon dezelfde dag terecht. SI gewricht zat niet vast maar alles zou gekneusd en bont en blauw zijn. Behandeld, wat goed zeer deed, zo'n zeer dat ik de rest van de middag op bed gelegen heb. Donderdag ook 3 uur gewerkt maar ging zozo. Vrijdag was nog slechter qua zitten en vrijdagmiddag voor het eerst weer 's middags een diclofenac ingenomen. Zaterdag was helemaal ellendig, de ouderwetse snerpende, vlijmscherpe pijn was weer terug, ik kon met geen mogelijkheid normaal zitten, autorijden was hel, liggen was ook not amusing. Wat het minst zeer deed was lopen, dus wel een bevestiging dat de gescheurde spier grotendeels geheeld is. Vanmorgen was zo mogelijk nog erger dan gister, heb praktisch de hele dag op bed gelegen. Ook nu weer lopen doet het minst zeer. Van bijna geen pijnstilling meer ben ik nu weer op 100mg diclo en 2000mg paracetamol. Dit is naast de celzouten (magnesium, ijzer en kalium), duivelwortel, kurkuma, traumeel en msm gel. Morgenochtend ga ik als eerste de huisarts bellen. Want na bijna 11 weken ben ik het meer dan spuugzat. Ik vraag me nu dus af of de fysio het niet domweg erger gemaakt heeft of dat het hervatten van werk toch te snel is gegaan. Vanmorgen een huilbui gehad van de pijn, frustratie en machteloosheid. Zie dit jaar alles aan me voorbij gaan en als dit zo door gaat kan ik dadelijk ook nog mijn pup gaan afzeggen, want zo kan ik geen pup begeleiden! Hebben jullie nog suggesties? Iemand ervaring met zo'n SI gewricht???
Door sella
#2997426
Ja ervaring met een vastzitten SI gewricht, maar ook met een te mobiel SI gewricht. Ik zou een goed osteopaat ernaar laten kijken, want de fysio en de gewone manueel therapeut doen het vaak veel te heftig waardoor je spieren weer als een gek gaan protesteren en in  de ultiemste reactie weer scheuren als het tegenzit.

Ik ben uiteindelijk bij de pijnpoli terecht gekomen en na vele injecties en gezeik heb ik nu een tens, en dat doorbreekt de spierspanning dusdanig dat ik zowat geen last meer heb van mijn SI, er een garnaal bij heb genomen nu 17 maanden geleden. Als je me dit 3 jaar geleden had gezegt dat ik 2 honden aankon fysiek, een pup kon opvoeden dan had ik je gevraagd of je wel helemaal goed bij je hoofd bent.
Stress helpt niet mee, de arbo moet toch ook beter weten dan zo te hijgen, en ja huisarts is nu de eerste stap.
#2997427
sella schreef: Ja ervaring met een vastzitten SI gewricht, maar ook met een te mobiel SI gewricht. Ik zou een goed osteopaat ernaar laten kijken, want de fysio en de gewone manueel therapeut doen het vaak veel te heftig waardoor je spieren weer als een gek gaan protesteren en in  de ultiemste reactie weer scheuren als het tegenzit.

Ik ben uiteindelijk bij de pijnpoli terecht gekomen en na vele injecties en gezeik heb ik nu een tens, en dat doorbreekt de spierspanning dusdanig dat ik zowat geen last meer heb van mijn SI, er een garnaal bij heb genomen nu 17 maanden geleden. Als je me dit 3 jaar geleden had gezegt dat ik 2 honden aankon fysiek, een pup kon opvoeden dan had ik je gevraagd of je wel helemaal goed bij je hoofd bent.
Stress helpt niet mee, de arbo moet toch ook beter weten dan zo te hijgen, en ja huisarts is nu de eerste stap.
De spierscheuring zat/zit in mijn been. Het SI gewricht is bijkomende schade zeggen ze allemaal. Nog nooit problemen gehad met mijn SI gewricht.
En hoe weet je wie goed is en wie niet als osteopaat????
#2997429
Ik zeg ook osteopaat ipv fysio! Hier fysio gehad, injecties via de pijn poli, pijnstillers, heeft niet goed geholpen maar na 2 behandelingen van de osteopaat was ik al van de ergste klacht af...
#2997430
eelke schreef: Ik zeg ook osteopaat ipv fysio! Hier fysio gehad, injecties via de pijn poli, pijnstillers, heeft niet goed geholpen maar na 2 behandelingen van de osteopaat was ik al van de ergste klacht af...
En welke osteopaat ben je geweest als ik vragen mag?? Want o ben het zooooooooooooo zat.
Door Lil
#2997433
Klinkt als het si gewricht. Helaas ervaring mee. Vraag me wel af wat die fysio heeft gedaan! Ooit 1 keer bij al die behandelingen blauwe plek gehad en die meid kreeg op haar kop. Heeft aantal weken geduurd voordat het los was, maar werd beter en niet slechter of pijnlijker. Toen het werd vastgesteld dacht de ha nog aan hernia zo slecht liep ik erdoor. Pijn ging tot in mijn enkel. Maar na behandeling erger nooit gehad. Lijkt mij dat iemand te hard tekeer is gegaan.
#2997436
Lil schreef: Klinkt als het si gewricht. Helaas ervaring mee. Vraag me wel af wat die fysio heeft gedaan! Ooit 1 keer bij al die behandelingen blauwe plek gehad en die meid kreeg op haar kop. Heeft aantal weken geduurd voordat het los was, maar werd beter en niet slechter of pijnlijker. Toen het werd vastgesteld dacht de ha nog aan hernia zo slecht liep ik erdoor. Pijn ging tot in mijn enkel. Maar na behandeling erger nooit gehad. Lijkt mij dat iemand te hard tekeer is gegaan.
Ja dat leek mij dus ook :-X :-X alleen ik weet dus niet of het een combi is van spierscheuring, SI en weer werken...
#2997438
Cindy de Wolf schreef: En welke osteopaat ben je geweest als ik vragen mag?? Want o ben het zooooooooooooo zat.
In Bergen op Zoom. Heb websites bekeken en besloten er naar een te gaan die officieel ook fysio is, zodat officieel medische achtergrond.
Vond het ook spannend en raar. Maar heel mijn lijf werd onderzocht en ik hoefde amper wat te vertellen, ze voelde zo mijn klachten. Bizar was dat, het klopte allemaal. Gaf voor mij vertrouwen om de behandeling door te zetten.

Ook omdat een osteopaat naar heel je lichaam kijkt. Fysio kijkt vooral naar de plek waar je last van hebt.
#2997441
eelke schreef: In Bergen op Zoom. Heb websites bekeken en besloten er naar een te gaan die officieel ook fysio is, zodat officieel medische achtergrond.
Vond het ook spannend en raar. Maar heel mijn lijf werd onderzocht en ik hoefde amper wat te vertellen, ze voelde zo mijn klachten. Bizar was dat, het klopte allemaal. Gaf voor mij vertrouwen om de behandeling door te zetten.

Ook omdat een osteopaat naar heel je lichaam kijkt. Fysio kijkt vooral naar de plek waar je last van hebt.
Ik zal eens kijken wat er zoal in Den Haag eo is. Eerst maar eens morgen naar de huisarts. Kijken wat die zegt en kijken of er wat pijnstilling voor is.

Wil zoooooooo graag weer een kilometerslange wandeling met de honden maken en me "gewoon" kunnen verheugen op mijn pup!
#2997476
Eddie heeft problemen gehad (en nog af en toe) met zijn SI-gewricht. Onze fysio heeft hem er wel fantastisch mee geholpen. Zolang hij voldoende loopt en zijn oefeningen doet, gaat het goed. Toen het SI-gewricht vastzat, had hij geen gevoel in zijn benen en leek het wel alsof hij verlamd raakte. Had ook vreselijke hoofdpijn daardoor.
#2997477
Ik zou ook even vragen of je wel naar een osteopaat mag. Je wil ook niet dat de boel opnieuw scheurt natuurlijk. Als het mag, zeker gaan! En stoppen met fysio.
Wat ook vaak goed helpt is Medical Taping, dan kunnen advalstoffen beter weg en is de doorbloeding beter.
#2997478
Pauline schreef: Eddie heeft problemen gehad (en nog af en toe) met zijn SI-gewricht. Onze fysio heeft hem er wel fantastisch mee geholpen. Zolang hij voldoende loopt en zijn oefeningen doet, gaat het goed. Toen het SI-gewricht vastzat, had hij geen gevoel in zijn benen en leek het wel alsof hij verlamd raakte. Had ook vreselijke hoofdpijn daardoor.
Dat strookt wel met mijn ervaring van de afgelopen 2 dagen, echter mijn kuitspier is 3e graads gescheurd en is nog niet hersteld denk nu 70% dus ik kan en mag nog niet (veel) lopen. Het SI gewricht is gevolgschade de 3e op rij :'(
#2997479
Hope schreef: Ik zou ook even vragen of je wel naar een osteopaat mag. Je wil ook niet dat de boel opnieuw scheurt natuurlijk. Als het mag, zeker gaan! En stoppen met fysio.
Wat ook vaak goed helpt is Medical Taping, dan kunnen advalstoffen beter weg en is de doorbloeding beter.
Ja dat ga ik morgen inderdaad eerst vragen. Medical taping heb ik op mijn kuitspier gehad 4 keer bijna 2 volle weken. Kan nou niet zeggen van wow.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door